Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
Ik draai niet 24/7 systeem is er puur om over te klokken op het moment.
24/7 komt wel als ik ben uitgespeeld. (ik gebruik mijn P4 als werkstation, speel toch nooit games)

de E6600 kan trouwens makkelijk 3,4 Ghz stabiel 24/7 draaien met een beetje goede koeler (Artic tower 120 oid)

@ Nick, ik zou voor een Core 2 duo icm een asus bordje gaan, de P5W DH deluxe of P5B
verkijk je niet op de kloksnelheid. De E6600 draait standaard op 2,4 Ghz en is vaak sneller als de veel duurdere FX-62. (2,8 Ghz) Ik weet niet of in games de cpu de bottleneck gaat zijn met een E6600 en SLI opstelling. Met een Conroe (core 2 duo) kan niet op een normale manier SLI draaien en zul je dus 2 ATI kaarten in crossfire moeten draaien. 2 X1900XTX kaarten oid. Dit word ondersteund door het moederbord.

het geld wat je uitspaart met je FX-62 --> Conroe zou ik besteden aan een hele goede voeding ala OCZ gamestream/tagan van rond de 600watt.

Je heb trouwens niet zo'n snelle pc nodig als je een kleine monitor hebt en dus games op 1280x1024 gaat spelen, op 1900x1600 kan je deze kracht veel beter gebruiken (in combi met een 24" widescreen bijvoorbeeld) op een 17"-19" monitor heb je voorlopig genoeg aan een enkele videokaart.

ga je voor een enele videokaart, kan je trouwens wel de Nvidea 7950GX2 draaien op de P5W DH (P4B weet ik niet zeker)
van ATI is trouwens de X1950 gelanceerd. Ik weet niet waneer deze te krijgen is. maar wil je echt het maximale zou ik 2 van deze in CF zetten.

Denk dat je dan 1 van de snelste systemen van nederland heb :)

edit: proccesor keuze ligt er ook aan of je wilt overklokken of niet. Mijn E6600 draait sneller als een X6800 Extreme. Op die manier zou je ook veel geld kunnen uitsparen. neem er wel een goede luchtkoeler bij. Zoals ik hierboven al zijn, een E6600 draait zonder enig probleem op 3 Ghz en 3,4 Ghz is ook geen uitzondering. Scheelt je toch even 700 euro.

Ik heb nu namelijk al 1x 7900 GTX liggen :) zodoende, en om nou een kaart van 400+ euries weg te leggen voor die andere twee is ook een beetje teveel van het goede...

Trouwens, ik had net het bedrijf aan de lijn wat PC's bouwt voor me werk, en die zeiden dat sommige games niet gespeeld of niet optimaal gespeeld konden worden met de dual core processors?

*edit* bedankt voor je hulp alvast trouwens! :W

ik heb laatst ook nog een nieuwe pc gekocht, een dual core.

Intel Dualcore 3.0GHZ (nu overgeclocked naar 3.6GHZ)
Dit is met standaart coolers, kan nog hoger als ik andere haal)
ASUS P5LD2 SE S775 moederboard
2x 1024MB DDR2 werkgeheugen
1x Geforce 6800 GT 128mb
1x 250Gb SataII

Heb dat inpreciepe los gekocht en alles zelf in me eigen kast gebouwd.
Want heb zelf een 550W voeding en een Soprano kast.
Me voeding heeft ook 3 koelers en me kast heeft er ook 3.

Mijn pc draait gewoon 24/7 en stabiel.

Nick wat zeur je, ik heb dit spul nieuw gekocht voor 700.

en ik own je verrot @ warrock, en andere games nieuwste van het nieuwste kan ik gewoon op max spelen wat dan nog stabiel draait ook ;).

Sorry Titera, maar ik ben nogal sloom hierin, en ik heb wel verstand van die dingen, maar zoals je ziet, ben ik niet echt een pro erin, en jij hebt er beduidend veel meer verstand van, dus zodoende heb ik je reply gelezen en ben ik dat alweer aan het overleggen met dat bedrijf wat voor ons de computers bouwt, alleen ik heb absoluut geen zin om me te laten oplichten.
En als je ergens geen verstand van hebt, dan kun je je dus makkelijk laten oplichten, daarom heb ik dus ook die post gemaakt, en ik heb er ook onder geschreven dat ik dankbaar ben voor de hulp die je me hierin geeft.

Ik heb dus al besloten dat ik een Intel X6700 ga nemen, op een ASUS bord, ik zit dus alleen nog te twijvelen of ik hierbij een SLI setup ga nemen of een normale, sinds ik eigenlijk meer voel voor SLI omdat ik denk dat dat in de toekomst toch een beetje de standaard gaat worden of zie ik dit verkeerd?

Furious Beta said:
Nick wat zeur je, ik heb dit spul nieuw gekocht voor 700.

en ik own je verrot @ warrock, en andere games nieuwste van het nieuwste kan ik gewoon op max spelen wat dan nog stabiel draait ook ;).

Ten eerste, Ik ben ervan overtuigd dat als je nieuwe spullen koopt, dat het dan ook langer duurt voordat het outdated is, ten tweede Jordy, heb je er wel eens over nagedacht dat ik mischien niet alleen games draai?

En ten derde... Hoe kom jij aan 3 Ghz Dual Core terwijl de X6800 die volgende maand uitkomt pas 2.9 is? :X

Last edited:
Een Pentium 4 dual core gok ik :)

Ik vind het trouwens leuk om mensen te helpen. Zeker als ik kan voorkomen dat ze worden opgelicht en teveel kopen voor wat ze nodig hebben.

SLI draait niet officieel op het asus bord (weet niet welke je hebt gekozen eigenlijk, ik vind de P5W DH deluxe het beste bord, deze heb ik hier ook. Hoewel het bordje mij voor mijn doeleinden een beetje in de steek laat.)

Wat voor monitor heb je, of ben je van plan om erbij te kopen?
als je een grote monitor nodig hebt is het aan te raden om 2 videokaarten te nemen.

Zoals ik al zei draait SLI niet officieel op het asus bord, hier zijn gehackte drivers voor nodig welke geen optimale performance geven. Het alternatief, of eigenlijk de tegenhanger van SLI, is Crossfire. Dit is het zelfde maar dan van ATI. Wil je dus 2 videokaarten zul je dus ATI kaarten moeten nemen. De 1900XTX is uit mijn hoofd iets sneller als de 7900GTX, dit zou je anders zelf even na moeten zoeken.

aangezien je al een 7900GTX hebt zou ik deze erin prikken en even kijken hoe je dit vind draaien. Anders kan je hem altijd nog verkopen en voor 2 high end ATI kaarten kunnen kijken.

Keuze van de cpu lijkt me eigenlijk prima. Ik zal maar niet over overklokken en dergelijk gaan beginnen :) Ik vind alleen het verschil van 200 zo groot voor die 270 Mhz dat hij harder loopt.

Edit:
OMG, dit zou een leuk systeem worden. Heb iets bespaard op het geheugen, maar dat is snel zal zo.

full.jpg

Last edited:
en niet echt veel performance heeft als je niet overclockt.
Ik geloof dat Intel chipset's geen SLI gaan ondersteunen. Er komen wel Nvidea chipsets uit die SLI ondersteunen icm met de conroe.

PCI-e x16 heb je nodig voor een videokaart

De (kortere) x1/2/4 sloten zijn geschikt voor bijvoorbeeld sata raid controllers, en in de toekomst waarschijnlijk nog veel meer.

Je moet die (x1/2/4) sloten eigelijk zien als een vervangen van de ouwe pci sloten, alleen is PCI-e x1 al een behoorlijk stuk sneller.

oke my bad, 4x pci-e en 16x pci-e hebben de zelfde maat alleen minder lanes naar de chipset (dit kan geloof ik ook vaak veranderd worden naar 2x 8x pci-e)

Titera said:
en niet echt veel performance heeft als je niet overclockt.
Ik geloof dat Intel chipset's geen SLI gaan ondersteunen. Er komen wel Nvidea chipsets uit die SLI ondersteunen icm met de conroe.
kan daarom zijn dat bij mij op stage een 7950gt kaart kapot is gegaan op een Intel® Desktop Board D975XBX?

Rudy_W said:
Ik heb laatst een nieuwe scherm gekregen, een samsung 940BF ("2ms"), deze zit heb ik even op mijn eigen pc gehad @ dvi maar kon totaal geen verschil zien als ik hem aansluit @ ouwe aansluiting.......
Gebruik mijn ouwe 913N trouwens gewoon weer, die is toch wat rustiger aan de ogen ofzo (kreeg de kleur instelling ook niet lekker voorelkaar op die 940).

Bedankt, dan hoef ik mij daar geen zorgen over te maken :)

Weet iemand of het kwaad kan om iedere dag een monitor aan te sluiten en los te koppelen?

KevinvK said:
kan daarom zijn dat bij mij op stage een 7950gt kaart kapot is gegaan op een Intel® Desktop Board D975XBX?

geen idee, lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.
Als 't past dan past het, en als t niet gaat dan post ie niet. Zo werkt het meestal :P

Lawrens said:
Weet iemand of het kwaad kan om iedere dag een monitor aan te sluiten en los te koppelen?

Het lijkt me eerlijk gezegt niet echt best voor je aansluitingen op de videokaarten (stekker is makkelijk/goedkoop te vervangen als hij kapot is).

Status
Not open for further replies.
Back