Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Jongens.. ff een vraagje..

Ik heb een externe harde schijf van 160 Gb.. die voor de helft vol zit.

alleen soms wil ik er een bestand van +/- 5 gyg opzetten maar geeft die aan dat de schijf vol zit en dat ik een schijfopruiming moet doen. alleen is m'n schijf pas voor de helft vol.

Hoe kan dit?
 
Help en ondersteuning said:
Een volume naar NTFS converteren vanaf de opdrachtprompt
  1. Open een opdrachtvenster.
  2. Typ de volgende opdracht in het opdrachtpromptvenster: convert stationsaanduiding: /fs:ntfs
    Als u bijvoorbeeld convert D: /fs:ntfs typt, wordt station D: geformatteerd met de NTFS-indeling.
Rechtstreeks uit het microsoft helpcenter +ralf+
 
Ja dan moet je m alsnog leeghalen... Volgens mij bedoeld Dennis converteren zonder leeg te halen ? Althans , dat is converteren.
 
MS zegt een beetje vaag, maar zoals hier ook staat: http://support.microsoft.com/kb/307881

Voor de conversie van een bestaand FAT16- of FAT32-volume naar NTFS kunt u de opdracht Convert (Convert.exe) gebruiken. Omdat met de opdracht Convert uw bestanden niet worden verwijderd (zoals met de opdracht Format), kunt u de opdracht Convert gebruiken als u alle bestanden op uw volumes wilt bewaren.

Al is een backup maken sowieso een goed idee ;)
 
idd, is een beetje vaag, maar heb het zelf ook een paar keer gebruikt, en ik kan je verzekeren, alles blijft gewoon op zn plekkie ;)
 
Maar toch. Er komt een moment , waar het fout kán gaan , dat je niet meer terug kan , en dat je zowiezo alles kwijt bent. Backuppen dus. :P
 
zoals ik een paar posts terug al zei, zelf nooit last van gehad, zowel op mn eigen pc met een 2de schijf (Vista) en mn laptop (XP)

100% garantie heb je natuurlijk nooit, backup is opzich wel aan te raden, mocht het toch misgaan kan je iig snel weer verder ;)
 
Ik heb alleen een back-up gemaakt van m'n waardevolle dingen..

Het is btw gelukt zonder dat ik iets kwijt ben :)
 
wij hebben van onze complex beheerder in een zelfstandig studenten appartement gegevens gehad om met de computer op internet te kunnen.

Ik heb een vast ip, subnet, name server etc op papier gehad.
Nu is mijn vraag kan ik met 2 computers online als ik maar 1 ip adres gekregen heb ?

En hoe moet ik dit draadloos geregelen als er inde kamer alleen rj-45 aansluiting zit ?
kan dit dmv van een wireless acesspoint / router ?
 
Gewoon een router kopen, die sluit je aan op de rj-45 aansluiting (wan poort) en dan gooi je ze via de lan poorten op internet (of de wireless mogelijkheid)
 
Even een vraagje.
Als je een HTML website hebt en je verandert een pagina. Je verwijderd de oude pagina en upload daarna de nieuwe dan heeft Firefox/IE vaak nog de oude in z'n cache staan en die krijg je dus te zien. Dit is simpel te verhelpen door een keertje op F5 te drukken.
Wat ik wil is dat de pagina automatisch 1x refresht. Weet iemand hier een html code voor?
Ik heb al gezocht op google, het enige wat ik kon vinden was een refresh functie met een timer erin.. Dat hij bijv elke 10sec refresht. Dat wil ik weer niet :)
 
Vraagje voor de Windows Vista mannen.

M'n zus heeft een laptop met Vista erop, nu kan ze sinds gisteren zich niet meer aanmelden, ze heeft een wachtwoord en als ze deze intikt krijgt ze de melding 'De service User Profile-service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.' en daar houdt het dan verder mee op.

Wie kent dit probleem en weet wat het oplost? (niet gaan roepen formatteren en blabla)

*fixed :P
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top