Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Dankje dankje, geluid van de LC set.. echt heel weinig..
Gewoon een stille fan erop (die was standaard niet echt stil)!

Bios flash is gelukt :D
 
Mooi man, ziet er echt heel gaaf uit.
Beter als hier sowiezo... 2 joekels van kaarten in een antec 900 die toch al krap is...
kabeltroep tot en met....

Waarom trouwens 2x een HD3870X2? Ben wel benieuwd naar de reden daarachter, goedkoop aan kunnen komen? Had je er al 1?

Met een enkele HD4870X2 ben je sneller uit iig. :p
 
Het begint weer te kriebelen. Moet alleen rustig aan doen met geld. :p Donaties ? Iemand ? :+

Wie kan me een leuke set aanwijzen ? Wat zijn normale prijzen voor mid-range pc ? :p

// edit : Heb even snel gekeken op Tweakers , en kwam al snel op de Thermaltake Bigwater 735 L.C.S. uit. Iemand ?
 
Last edited:
Waarom trouwens 2x een HD3870X2? Ben wel benieuwd naar de reden daarachter, goedkoop aan kunnen komen? Had je er al 1?

Met een enkele HD4870X2 ben je sneller uit iig. :p

Komen beide uit de benchbak... en aangezien ik toch geen snelle quad meer heb, dan maar even van de kaarten genieten dmv gamen ipv 3Dmark draaien 8P
 
Het begint weer te kriebelen. Moet alleen rustig aan doen met geld. :p Donaties ? Iemand ? :+

Wie kan me een leuke set aanwijzen ? Wat zijn normale prijzen voor mid-range pc ? :p

// edit : Heb even snel gekeken op Tweakers , en kwam al snel op de Thermaltake Bigwater 735 L.C.S. uit. Iemand ?
Die heb ik ook, maar dan de SE (Bigwater SE, niet de 735 dus) versie (los reservoir & losse pomp en die 735 zit het in 1) maar dan met een ander duurder cpu blok die beter schijnt te zijn.
 
Het begint weer te kriebelen. Moet alleen rustig aan doen met geld. :p Donaties ? Iemand ? :+

Wie kan me een leuke set aanwijzen ? Wat zijn normale prijzen voor mid-range pc ? :p

// edit : Heb even snel gekeken op Tweakers , en kwam al snel op de Thermaltake Bigwater 735 L.C.S. uit. Iemand ?

Wat wil je nou? Een WC set voor je huidige PC of een hele nieuwe ,, mid-range '' pc?

Als je een WC set wilt zou ik die nemen die ik heb, goedkoop maar koelt wel als een jekko. :)
 
Nah ik houd t wel ff bij een WC setje... Miss. wel die SE dan of zo. Bedankt Put'. :* Moe zowiezo beetje flinke Laptop hebben met de tijd. Moet wat te doen hebben s'avonds op kazerne. :p

Deze PC kan prima mee nog een tijd. :W
 
Die SE is alleen naar mijn weten niet meer te koop, ik ben er via via aangekomen. Volgens mij is die 735 de vervanger ervan ;)!

@Put' :D
 
Hoe fijn werkt zo'n apparaat nu @ internet sites? Is de resolutie wel hoog genoeg en kun je merken dat die Intel Atom infeiten gewoon een trage cpu is?.
 
valt best mee, het is meer de SSD schijf die traag is :)
windows xp zelf is binnen een paar tellen geboot, de resolutie is 1024 * 600 :)

ik heb em gewoon voor er bij (geruild voor mn kapotte laptop 8P)
ding prik ik straks in de auto, evt met linux (staat nu dus XP op) en een media player + 320gb :D
 
Iemand bij mij in de klas heeft zo'n Asus EEE pc, zijn wel prima dingen volgens mij. Zo'n Asus EEE Box is ook wel fraai voor bijvoorbeeld een internetpc. Wil iemand een simpele internetpc, gewoon zo'n ding fixen, kosten 230 euro, achterop de monitor monteren met een draadloos tobo + muis en je hebt een perfecte internetbak!

Zelf ben ik btw aan het kijken voor een HTPC, het HTPC topic hier is wat verouderd. Nu wil ik als kast een Antec Fusion Remote black pakken. Zijn er nog andere alternatieven, ook in deze prijsklasse?
 
Ik kwam niet echt mooie alternatieven tegen, en heb dezelfde kast genomen.
Ben er erg tevreden over, heerlijk stil, zelfs icm een intel stock koeler en actief gekoelde 8600GT hoor je hem totaal niet, de kast isoleert prima.

Vind alleen het schermpje niet zo geweldig mooi, en de afstandsbediening vind ik nix.
Ik ga kijken voor een MCE afstandsbediening, of een logitech harmoniy one.
 
Welke hardware heb je erin zitten Extera?

Mijn broer wil (als hij in zijn nieuwe huis gaat eind dit jaar/begin volgend jaar) ook een mediacentre nemen en die op zijn (nog aan te schaffen 37/40inch 1080P) tv hangen.

Zat zelf te denken aan een core 2 duo systeem in combo met een leuke (passief?) videokaart zoals een HD4850.

Hoe goed zijn websites eigelijk te lezen op een tv @ 1080P? Heb met oudere tv's daar zeer slechte ervaringen mee.....
 
Die SE is alleen naar mijn weten niet meer te koop, ik ben er via via aangekomen. Volgens mij is die 735 de vervanger ervan ;)!

@Put' :D

:p

Mja , dan maar die vervanger. :+ Is het beter dat alles in 1 is of minder beter ? :p En die doorzichtige blokken , die zijn apart verkrijgbaar ?
 
:p

Mja , dan maar die vervanger. :+ Is het beter dat alles in 1 is of minder beter ? :p En die doorzichtige blokken , die zijn apart verkrijgbaar ?
Ja, zoals Remco zei.. los te bestellen op highflow.nl (als je die cpu koel blokken bedoeld)

Maar dan kan je net zo goed Remco's setje nemen die heeft standaard al een goed cpu blok!;)

En een reservoir en pomp in 1 is niks slechter als een reservoir los (andersom ook niet)
 
Welke hardware heb je erin zitten Extera?

Mijn broer wil (als hij in zijn nieuwe huis gaat eind dit jaar/begin volgend jaar) ook een mediacentre nemen en die op zijn (nog aan te schaffen 37/40inch 1080P) tv hangen.

Zat zelf te denken aan een core 2 duo systeem in combo met een leuke (passief?) videokaart zoals een HD4850.

Hoe goed zijn websites eigelijk te lezen op een tv @ 1080P? Heb met oudere tv's daar zeer slechte ervaringen mee.....
Ik ben me er nu een beetje in aan het verdiepen en ik ga waarschijnlijk qua hardware voor:

Processor: AMD 64 X2 4850e
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H (780G chipset)
Geheugen: 2x2gb DDR2 800mhz (kingston of OCZ ofzo)
HDD: Samsung F1 spinpoint 1TB
DVD: DVD sata speler (samsung ofzo) of misschien iets wat ook Blueray's kan lezen.

Dit dan in de eerder genoemde Antec Fusion Black kast. Een microsoft MCE remote erbij en een draadloos tobo.
Dit is ook een configuratie die veelal aanbevolen wordt, vanwege de energiezuinigheid en goede verwerkingsmogelijkheid van HD materiaal door de onboard GPU. Met HDMI aansluiting.
Misschien ga ik er een AMD Phenom X3 8450 processor inzetten, maar ik wil het volgende maand aanschaffen dus ben nog een beetje aan het orienteren.

Extera, weet jij of bij die huidige versie van die Antec kast een voeding geleverd wordt? zoals ik het vind op internet zit er nu geen voeding meer bij. De kast kost nu ongeveer 130 euro.

Wat zou een goede 80plus voeding zijn, hoeft niet zoveel te leveren aan stroom, moet meer zuinig zijn.
 
Ik had 2 configuraties ingedachte;
1 AMD "budget" setup die eigelijk precies hetzelfde is als jou, en een Intel setup zoiets als dit;
*mATX moederbordje*
Intel Core 2 Duo E8400
*dvd drive*
2*2Gb PC6400 (OCZ oid)
1TB HDD (Samsung/WD)
Gigabyte HD4850 (Gigabyte GV-R485MC-1GH) << passief gekoeld!
Antec Fusion
+Voeding @ ~450w

Hier kom je totaal ongeveer op een dikke €700 (ex wat prut als een tobo en muis) uit maar heb je wel een pc waarmee je meteen op kunt gamen etc etc.

edit:
zie dat ik de voeding vergeten ben :D
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top