Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
i ben een beetje opzoek naar een nieuwe videokaart voor de pc.. nadat ik gister op pc van een vriend van me crysis heb gezien ben ik verkocht 8). alleen heb ik ofcourse geeen idee wat op dit moment snel is etc?

iemand tips?
 
Ik kan je genoeg info geven, plaats anders je PC specificaties even want je kan wel een snelle videokaart in je PC stoppen maar als je processor daar te traag voor is schiet je daar weinig mee op! :)

En Crysis is een geval apart natuurlijk, om dat op hoge instellingen te kunnen spelen heb je gewoon een redelijk high end systeem nodig. :)

Wat is je budget voor een videokaart? :)
 
Redelijk high end systeem?
Ik durf met zekerheid te zetten dat mijn systeem t snelste is van nederland, maar vloeiend spelen? nope, zonder AA & AF wel... op 1680xnogwat
 
Crysis zit gewoon slecht in elkaar ;), Call of Duty 4 blijkt er @ maxxed maar weinig minder uit te zien maar is wel speelbaar met een 8800GTX of een andere top kaart van dit moment.
 
ik heb vandaag 2 nieuwe onderdelen voor mn nieuwe pc binnen gekregen :)
niet al te duur maar toch leuk om mee door te gaan..

AMD X2 6400+ 3,2gh
Asus M2N-sli deluxe

dit same voor 227,- :)

mijn werkgeheugen komt er nog aan:
Corsair XMS Pro series 4-4-4-12 met ledjes
het oog wil ook wat :D en aangezien ze niet meer zo duur zijn (43,-) neem ik deze.. alleen zit er een gruwelijk lange levertijd op vanuit Corsair zelf..
iemand toevallig een idee hoe da komt?

als videokaarten heb ik nog mijn oude setje:
XFX 7600gt xxx in SLI.

lijkt me wel een leuk midrange pctje :)
beetje gamen.. en de andere standaard dingen
 
Redelijk high end systeem?
Ik durf met zekerheid te zetten dat mijn systeem t snelste is van nederland, maar vloeiend spelen? nope, zonder AA & AF wel... op 1680xnogwat

Ligt eraan wat je eisen zijn, op High is Crysis goed te spelen met een budget systeem, op very high kan het tegenwoordig goed speelbaar met de 9800GX2 of een 9800GTX in sli.

De HD3870 of HD3870X2 in Crossfire of CrossfireX doen het niet zo goed in Crysis als de Nvidia kaarten in SLI... ;) ( Dan heb ik het over het verbeterde SLI in de 9 serie ) Crysis maakt niet zo goed gebruikt daarvan!

3D mark 2006 zegt niet zoveel over de prestaties ingame, CrossfireX doet het niet zo bijzonder goed in een hoop spellen omdat het niet ondersteund word. ATI kaarten gaan over het algemeen wel ( veel ) harder in 3D Marks....


Crysis zit gewoon slecht in elkaar ;), Call of Duty 4 blijkt er @ maxxed maar weinig minder uit te zien maar is wel speelbaar met een 8800GTX of een andere top kaart van dit moment.

Ik neem aan dat je zelf dan het verschil tussen Crysis en COD4 wel eens gezien hebt?

Ik heb ze hier beide op de PC staan. Waar COD4 ophoud met grafische instellingen gaat Crysis weer echt VEEL verder. COD4 maxed speelt goed met midrange kaarten maar ziet er bij lange na niet zo mooi uit als Crysis op high/very high in DX10! De Crysis engine is ook ontiegelijk veel zwaarder dan die van COD4, echt een hele complexe engine.
 
Last edited:
COD4 gaat maxxed idd verder, maar crysis @ low draait hier gewoon ruk (25-30 fps is te weinig) en ziet er slecht uit (blokkerig etc) COD4 kan ik probleemloos op medium draaien en ziet er dan stukken beter uit als crysis!.
Zelfde verhaal met wat nieuwere kaarten die COD4 probleemloos max kunnen draaien, maar met crysis amper op high kunnen spelen zonder naar een diashow te kijken.
 
True, mja goed zo zijn er wel meer games geweest waar de hardware gewoon nog niet tegenop kon. Als er straks Crysis op very high gedraaid kan worden sta je echt verbaasd te kijken naar de graphics. :)

Over 3 maanden komt ATI met hun nieuwe serie kaarten die ver voorbij de huidige kaarten gaan en kort daarna komt Nvidia ook weer met de nieuwe 9900 serie, daar gaan kaarten tussen zitten waarvoor Crysis @ very high gewoon een peulenschilletje is, echt 2 tot 3x sneller dan de huidige top kaarten. :)
 
Daarom zing ik het nog wel even uit met mijn 7800GTX. Heb een hele poos geleden al eens gezegd tegen een vriend van me dat de huidige (2900XT) top kaarten niet snel genoeg zijn voor een hoop DX10 games en daar lijk ik nu wel gelijk in te krijgen :D.
 
Last edited:
Bestaat er een mogelijkheid dat een videokaart zoveel energie gebruikt dat een ander onderdeel van je moederbord te weinig krijgt?

Men draadloos internet valt namelijk uit als ik speel met m'n nieuwe xfx geforce 9600gt
 
Ik zit met een probleempje. Ik heb de demo van ghost recon advanced warfighter geinstalleerd. Nu wil ik hem weer van me laptop afhalen. Dus configuratiescherm -> software verwijderen. Ook geprobeert om door de installatie opnieuw te doen zodat hij hem eraf haalt. Bij beide gevallen duurt het zo ontzettend lang en blijft het uninstal scherm hangen ofzo. Zo'n balkje wat niet verder gaat. Kan iemand mij helpen hoe ik het er wel afkrijg?
 
Wat is een beetje en goede laptop van zo'n 500 Euro? Mn broertje heeft een goede computer, maar hij wil er een laptop voor school bij, en die mag max. ongeveer 500 Euro kosten. Ik weet dat je voor dat geld niet heel veel krijgt, maar dat hoeft ook niet :) Hij zal hem bijna alleen maar voor schoolwerk gebruiken..
 
Kijk bij kieskeurig.nl dan kan je op prijsklasse alle laptops laten weergeven. Voor die prijs heb je wel een degelijke school pc.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top