This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Pfoe, erg mooi idd!

Ding is ook 10x zwaarder dan de voeding die eruit kwam!

Had je kast nog zien staan, leuk ding, komt er echt volgende maand. 8)
 
ik had even een snel vraagje.. en ik vroeg me af of jullie me daarmee kunnen helpen!
IK heb een paar jaar terug een keer een pc gebouwd, en die 1 jaar geleden weggegeven aan mn zus, en nou was diezelfde pc laatst kapot en er moest een nieuw moederbord in. Maar volgens die man die hem ging maken (waar ik niks van wist) was het moederbord niet meer te krijgen (het was een socket 754) dus heeft die man er een nieuwe cpu + mobo in gezet. allemaal leuk en aardig maar ik heb nu de cpu wel ff teruggevraagd want die deed het nog gewoon. Alleen nu vroeg ik me af of het nog zin heeft om er een pc om heen te bouwen want het is een Amd athlon 64 3400+ @ 2,41 ghz.. en die is nogal oud en ik was benieuwd of de cpu het nog waard is?
bvd Fryse
 
Dat zal hoogst waarschijnlijk Socket 939 zijn?

Zonde, echt zonde om daar geld in te stoppen, voor niet veel geld kun je al een veel leuker systeem bouwen!

De 3400+ is in 90% van de winkels al nieteens meer te koop, de 3700+ is de allerminste, en die kost maar 35 euro...
 
hmm,
Het is zowiezo een socket 754 daar ben ik 100% zeker van, maar die is maar voor een paar speciale cpu's gebruikt en die van mij was er 1 van! want het bijzondere was dat het een 3400+ was die @ 2.41 draait standaard terwijl een 3400+ op een andere socket minder kloksnelheid heeft..
maar bedankt voor het advies, als het inderdaad zo is dat het nog maar 35 euro is ofzo heeft het erg weinig zin om er geld in te stoppen!
 

Kijk even naar het aantal Dbi, de sterkte van de antenne, dat is eigenlijk wel het belangrijkste. De rest van het werk moet je accespoint toch zelf doen.

Ik pak zelf meestal linksys, bijv:
http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=12331
of Hawking, is ook niks mis mee:
http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=11440

Kijk alleen even goed naar de aansluiting op je accespoint. Sommige merken hanteren nét even een andere aansluiting dan normaal, weet niet wat voor ding het is?
 

Er is inderdaad een 754 versie van de 3400+ geweest. Deze draaide net als zijn 939 broer op 2,2Ghz en had als enige verschil 1mb cache aan boord ipv. 512kb. Beide processors waren verder exact hetzelfde en de prestaties stonden verder ook nagenoeg gelijk.

Dat die bordjes niet meer te leveren zijn is bullshit trouwens. Ik weet dat o.a. Gigabyte nog steeds moederboarden produceert die bovenstaande processor moeiteloos ondersteunen.

En om er een systeem van te bouwen, ach, waarom niet? Als je niet teveel eisen gaat stellen kan je er een best leuk systeempje van neerzetten om wat op te internetten enzo. Desnoods scoor je ergens even een 2dehands 754 bordje en bouw je dat met wat simpel spul in een kast.
 
Heren,

Question:

Pc aangezet....beeldscherm blijft op "no input".
Toetsenbord reageert niet op capsl aan/uit.
Geheugen strip uit mobo gehaald. En het piept niet.

Kan ik ervan uitgaan dat mij mobo kapot is?

"de PC maakt ook geen opstart tikkjes"


Een MSI K9N Neo btw, van net 1 jaar oud.
 
Eventjes cmos reset doen? Even de knoopcel batterij uit het mobo halen en voor de zekerheid daar even een nieuwe in doen. Dan weer even kijken wat ie doet.

Kost je even 3 euro misschien, maar kan je een hoop ellende besparen.
 
Last edited:
Ehmm..

Cmos reset gedaan.
(PC uit, stroom eraf/ jumper omzetten en weer goedzetten)

Geen verschil.

Batterijtje verversen...kan ik wel proberen.
Maar dit zijn volgens mijn oplossingen als in "kleine kans maar..."


Wat zou nu een oorzaak kunnen zijn?

Toevallig had ik een dag er voor iets mega vaags op de pc....het beeld deed heeeeel vaag. Niet videokaart trekt spelletje niet vaag maar heel strange..eerder een tv slechte verbinding iets...

En alles klem vast.....muis dood etc..
Restart en weer ok, en nu dit..

Morgen iig ff videokaart ergens anders testen..voordat ik iets nieuw moet kopen.
 
Ik ben nu maxtor powermax dos aan het draaien.

en hij is al zeker een uur bezig met scanning for drives. hoort het zo lang te duren ?
 
Deze draaide net als zijn 939 broer op 2,2Ghz en had als enige verschil 1mb cache aan boord ipv. 512kb.
De 1MB versie (Clawhammer) draaid idd op 2,2GHz, maar de 512kB versie (Newcastle) draaid op 2,4GHz.

Er zijn nog genoeg nieuwe 754 bordjes te koop vanaf €33.

@ Tinne: Gaan de fans wel draaien?
Ik haal in zo'n geval meestal alles uit de kast en leg het moederbord op een doos en ik steek zo min mogelijk in het moederbord (Geen netwerk/geluidskaart e.d.).

@ Apple: Nee, dat zou niet zo lang moeten duren.
Heb je een IDE HDD? en ook nog een IDE CD/DVD-ROM? HDD op master en de CD/DVD op slave?
Als het beide IDE is: Kijk eens of ze beide in UDMA mode draaien en niet in PIO mode.
 
@ Tinne: Gaan de fans wel draaien?
Ik haal in zo'n geval meestal alles uit de kast en leg het moederbord op een doos en ik steek zo min mogelijk in het moederbord (Geen netwerk/geluidskaart e.d.).

Ja die draait gewoon. Hij boot dus helemaal niet. En reageert ook niet op verwijderd geheugen.
Ik zal hem eens kaal maken.
 
@ Tinne: Gaan de fans wel draaien?
Ik haal in zo'n geval meestal alles uit de kast en leg het moederbord op een doos en ik steek zo min mogelijk in het moederbord (Geen netwerk/geluidskaart e.d.).

Mobo kaal opgestart; nada niets.

Mijn videokaart bij iemand anders getest; no problemo.

Maar wat blijkt nog meer......DVI kabel kapot :?
hoe is dat mogelijk dan?

Mobo is dood, zou nog garanrie bij Informa. moeten hebben ..1 jaar oud/36 mnd garantie.....maar wel een gedoe...
 
Dat is klote, maar het gebeurd nu eenmaal, dus daar moet je je bij neerleggen.
Ik heb zelf gelukkig relatief weinig last van kapotte onderdelen gehad...maar wel veel onderdelen in 1 keer...dat zuigt echt...en ik heb een hoop onderdelen "gehad".

Hoe sommige kabels kapot gaan is mij ook een raadsel, ik heb niet zolang geleden 2 17" monitors gekregen die amper gebruikt zijn (lieve vriend:*), maar bij 1 was de kabel ook gaar (zat het originele plastic nog omheen).

Check de plug ff, ik heb ook weleens meegemaakt dat er een pinnetje omgebogen was, dat kan ook een oorzaak zijn voor een evt. te jonge dood van de nodige hardware (Week geleden nog zoiets gehad, bij een oud buurman langs geweest voor PC problemen, blijkt er een pinnetje in het plugje van de muis omgebogen te zijn...niks meer aan te doen behalve een USB toetsenbord en muis te gebruiken, de PS/2 poorten waren dood;().

Succes met de garantie enzo!....Kan soms lastig zijn, maar in Nederland zou het geen probleem moeten zijn..uhh "zou", ze proberen je vaak af te schepen, maar ik neem aan dat "informa" informatique is? dan zal het wel meevallen, daar werken ze over het algemeen alles snel **EDIT en goed **af.
 
na lang paar weken eindelijk mijn comp terug

hij is opnieuw geinstalleerd


nou ik heb helaas nog 1probleem

als k wil scrollen, met muisscrollwiel of muis bewegen

dan duurt ff lang, en je ziet ook dat beeld flipt
duurt ff lang voordat ie op zijn plek komt

k heb al met instelling gekloot

hielp niks

iemand?
 
Zit 'm wss in de videokaart drivers (evt. chipset drivers).

Staan er in apparaatbeheer uitroeptekens?

**EDIT** In sommige gevallen kan het aan de monitor drivers liggen (Als ik het me goed herinner), heeft te maken met de resolutie/refresh rate.
 
Status
Not open for further replies.