Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.
:D GESNAPT :W

Gisterenavond genomen:

cimg4857hu4.jpg

velgie3.JPG

me velgie ander moet ik nog doen

velgie4.JPG

polijstschijfen.JPG

me polijst schijfen

ouwepolijstschijfe.JPG

me ouwe polijst schijfe :P

pastas.JPG

me polijst pasta's

hoogglanspasta.JPG

hoogglans poetsmiddel

polijstschijfgroot.JPG

22 cm polijst schijfe handig voor het grotere werk

gecustumisedpolijstgereedschap59568.JPG

me opspan doorn en klemmen om me schijfe in te klemmen ... zelf gedraaid op me werk :P

ziet er stak uit, waar heb je al die spullen gekocht?

Kan je misschien ff uitleggen wat je allemaal doet, omdat je zoveel verschillende spulletjes hebt?

grtz Tom

die spullen heb ik bij een autobeurs vandaan.... die man die die spullen verkoopt die staat op oldtimer beursen door heel nederland. Daar ken je verschillende polijst schijfen kopen van heel groot tot klein en heel veel verschillende slijp matrialen. Wat ik heb is een rubbereschijf ( die grote grijse en die kleine grijse zie foto) daar haal ik de poedercoating mee weg zodra ik de coating heb verwijderd ga ik door met de sisal schijf ( die geel achtige schijf ) sisal is touw en heel grof dus je haalt er diepe krasse mee weg het polijst vet die ik daar voor gebruik zijn die witte grote blokken. Zodra ik de oppervlakkige krassen heb weggehaald ga ik door met me 2e schijf die blauwe dat is katoen , een iets fijnere stof ook dus om lichtere krassen mee weg te halen ( hier bij gebruik ik nog steeds die witte polijst pasta ) en als laatste de hoog glans pasta ( rose blok ) daar ga ik mee hoogglansen om een mooie glans op je matriaal te krijgen en dat doe ik met die witte schijfen en die zijn van linnen stof heel zacht stof , daarom gaat het ook mooi glimmen. die velgen die heb ik pas tot de 2e laag gedaan met die witte pasta ... ik moet de laatst laag nog doen. nog geen tijd gehad maar ze zien er nu ook al best gelikt uit al zeg ik het zelf :P dus ik moet nog die rose pasta er in polijsten. Dat kan ik op 2 manieren doen ... of met die witte schijfen en die rose polijst blokken of met de hand poetsen met die witte tube polijst pasta.( het is allebei de zelfde pasta alleen de 1 is voor met de hand te poetsen erg handig want als iets dof is hoef je niet elke keer de boor te pakken en de polijst schijf en polijst pasta er tegen aan te doen enz enz.) in die rose pasta zitte kristalen en die zorgen voor het echte glimwerk. Van de week zal ik die velg ff af polijste met de laatste laag en dan post ik wel ff mooi fototje :P

Status
Not open for further replies.
Back