Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.
Randjes van SR velgen polijsten..
Wat is de beste volgens jullie ?

- Coaten » Afdraaien » Polijsten
- Polijsten » Afplakken » Coaten
- Polijsten » Afplakken » Spuiten

Want het moet wel mooi worden offcourse :D

(Zoiets moet het ongeveer worden.. - Foto is van MWS Jordy ! -)

achtervelg1me6.jpg

Randjes van SR velgen polijsten..
Wat is de beste volgens jullie ?

- Coaten » Afdraaien » Polijsten
- Polijsten » Afplakken » Coaten
- Polijsten » Afplakken » Spuiten

Want het moet wel mooi worden offcourse :D

(Zoiets moet het ongeveer worden.. - Foto is van MWS Jordy ! -)

achtervelg1me6.jpg

Coaten afdraaien polijsten.
Als je het eerst gaat polijsten en dan afplakken krijg je een soort 'rand' waar het overloopt van gepolijst op gecoat/gespoten.

mijn velgen van mijn nrg zijn ook gespoten, ik snap niet dat iedereen maar erop los coat.
hiervan zijn de randjes ook gespolijst, maar aafgeplakt en dan gespoten, je voelt de overgang van lak naar metaal, en dat is kut.

Dan had ik die oranje velgen nog van mijn booster, die hebt ik laten afdraaien, maar ook een rand van 1 mm diep ongeveer erin laten draaien, zo kan ik perfect afplakken, gespoten, en klaar.
je ziet de rand:
DSC02863.JPG

velg is uiteraard opnieuw gespoten.

Ik had eerst de velg geschuurd en de rand helemaal kaal geschuurd t/m korrel 400.
Daarna zijn m'n velgen in de grondlak gezet helemaal, toen weer de rand helemaal kaal geschuurd.
spuitstatusdr6.jpg

En toen werden m'n velgen gespoten (helemaal) en daarna weer de rand kaalgeschuurd en gepolijst.
Resultaat
achtervelgvelgrandgepoljk8.jpg

Ik wil het zoiezo laten coaten, omdat (net wat CrazyArjo zegt) wil niet dat ze snel beschadigen. Maar is die rand wat je bij Sandor ziet ook te vermijden ? want dat vind ik niet zo mooi :P haha.

Edit:

Op me straat rox deed ik het zo:

Eerst polijsten
cimg4112tu0.jpg

Afplakken en spuiten
cimg4135ft7.jpg

Eindresultaat, alleen heb je kans dat je de lak een stukje mee trek :( (Zie je ook als je goed kijkt)
cimg4159bt3.jpg

Mijn SR velgen zijn ook gespoten en ze beschadigen niet hoor door steenslag of wat dan ook. Coating is gewoon sterker dus als je een gewone std kleur hebt zou ik wel voor coaten gaan.

Wat wil je nou precies vragen eigenlijk?( Crazyarjo )

Normale lak beschadigd idd sneller en zijn sneller stukjes uit bij steenslag. Coating is harder en inprincipe nog flexibeler als lak. De hechting van coating aan het metaal is ook stukken beter als bij lak, waardoor hij minder snel zal loslaten. Ik zou de velg eerst spuiten/coaten - afdraaien - polijsten.

als je dat doet moet je gelijk dat afplak spul er weer aftrekken. Want zoals je zegt anders neem je de lak mee. Als je het gelijk naar het spuiten doet is die kans kleiner doordat er nog niks is gehecht en je niet hele stukken mee neemt.

Ze worden gewoon zoals op de foto van mij en jordy. Dus Mettalic Zwart gecoat en met een "dikke" gepolijste rand. Maar coaten - afdraaien - polijsten lijkt me ook het beste.

Maar dan nog 1 vraag, als je het afdraait is het nog niet polijst klaar toch ?
Stel dat is niet zo, kan ik het moeilijk schuren omdat ik dan bang bent de coating te raken 8P

Ligt eraan hoe je wil dat het eruit ziet. Je kan de randjes van het afdraaien laten zitten en ze in de draaibank heel licht opschuren en daarna polijsten. Ik vind dat persoonlijk heel nice uitzien ( Wim had dat toendertijd bij de nrg velgen op zijn ark ). Je kan ze ook daarna helemaal glad schuren en polijsten, dan krijg je het effect wat je al gehad hebt op je sr velgen en wat kwaroks heeft op zijn aerox velgen. Je moet uiteraard met schuren wel een beetje opletten dat je de coating niet raakt. Al is dat niet zo moeilijk omdat je met de velg mee schuurt;).

Zoals kwaroks het heeft vind ik het persoonlijk niet echt super, dus zeg maar 2 randje wil ik. Maar hoe bedoelde jij in de draaibank schuren ? Dus waneer ze hem afdraaien gelijk helemaal glad schuren ? En kan dit bij elke metaalbewerkings bedrijf ? (Sorry voor zoveel vragen hoor :P)

Ik bedoel de randjes niet op die manier. Als je velgranden laat afdraaien maakt de beitel zegmaar hele kleine lijntjes op het vlak wat je afdraait. Ik vind het persoonlijk mooi als die lijntjes zichtbaar blijven als je ze al gepolijst hebt. Hoeveel en waar je je velgen afdraait is aan jezelf. Ik had het puur over hoe het gepolijste oppervlak oogt. Ik denk niet dat je bij het bedrijf wat je velgen afdraait, je velg in de draaibank mag gaan schuren. Als je het hun vraagt dan kan het zijn dat het achteraf niet naar jou verwachting is en dat je er wel voor bij moet betalen.

Ik bedoelde hoe mensen dat ervaarde met gespoten velgen. Of die snel last hadden van beschadigde stukken van steenslag etc. Aangezien ik altijd mijn velgen heb laten coaten.

Even iet sop zeggen, ik rijd al 1,5 jaar met gespoten wielen. En helemaal geen last van steenslag. Dus dat je veel last hebt van steenslag is niet waar.

Als je de randen niet gepolijst had had je er veel meer last van . Op het platte gedeelte en de spaken komt nauwelijks een steentje op idd . Vooral met 1k spuitbus lak heb je er vet snel last van .

Een maatje van mij heeft het ook bij zijn rox velgen.
Hadden we mooi fel oranje gespoten na 3 weken zag je allemaal putjes van de steenslag.

Status
Not open for further replies.
Back