Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.
eerste x gepolierd

Dit is de eerste maal dat ik gepolijst heb. Hoop dat het jullie een beetje bevalt!

S5000803.JPG

Hey,
dit is myn boost,

Maar.. over de gepolijste delen.. op deze foto's ziet het er niet slecht uit..
maar deze foto is van vorig jaar in de zomer.. het lijkt zo doff!!x|

kijk niet hoe die er by staat op deze foto xD
maar hoe komt dit met de gepolijste delen? als het zowat bewolkt is lijkt het heel mooi, maar als hy in de vlakke zon staat, is het al heel wat minder..
komt dit omdat ik niet lang genoeg gepolijst heb? niet lang genoeg geschuurt? :W

Eindresultaat, alleen heb je kans dat je de lak een stukje mee trek :( (Zie je ook als je goed kijkt)

even hierop reageren:

heb je de afplak tape eraf getrokken toen de lak al droog was?
hierdoor trek je namelijk kleine stukjes uit de 'rand'.

beter trek je de tape eraf als de verf nog wat nat is...dan heb je hier geen last van :)

je moet zorgen dat de hoek waarin je de tape trekt dubbel 90 graden is. dus zeg maar plat trekken en dan dat ie de lak haaks inscheurt. dan heb je de minste kans om lak kapot te trekken. trek je het toch kapot, ligt dat aan het schuurwerk of het niet goed ontvetten van je velg voor het spuiten:) het beste resultaat heb je als je de tape eraf trekt na ong. 15/20 minuten bij een uni kleur. als je het te vroeg doet, is de lak te zacht en zal deze nog te makkelijk mee rekken met je tape.
bij metallic maakt het niks uit wanneer je het eraf trekt, zolang de lak maar droog is.

Ik heb een vaag probleempje met me voorvork poten, heb ze netjes van korrel 80 tot 1200 geschuurd. Helemaal geen zwarte spikkels meer tezien, ook even nieuw polijst setje gehaald. Netjes ontvet etc etc.

Alleen hoelang ik ook blijf polijsten het gaat niet glimmen :? Heeft iemand al vaker dit probleempje gehad? :P

Ik heb ook een probleem, ik wou mijn voorvelg(aerox) dus gaan polijsten maar na de lak eraf te hebben gehaald bleven er soort van zwarte vlekken over. Ik heb deze geprobeert om ze eruit te schuren met schuurpapier80 maar na 5 min schuren(op 1 plek) hielpt het niks. Is het corrosie oid?
voorvelgkv4.png

voorvelg2vv5.png

Iemand enige id?

Last edited:
dat is aangetast door pekel, normaal zit dit onder je lak en zie je het niet of gaat je lak opzwellen, dit krijg je er bijna niet uit zelfs als je heel lang schuurt en het super goed polijst hou je die zwartige vlekjes erin..
Optie is eventueel afdraaien dan is het waarschijnlijk wel er af

Evt. verfafbijt , schuren , tot ± k. 1200 , en dan lekker gaan poetsen. :)

@ Speed Benelli ; Dan maar lui... Wel een lui iemand die een velg carterkap heeft in het chroom , wat vaak mooier is , en nouwelijks hoeft bij te houden. ;)

Ben ik echt niet met je eens als je iemand ziet met een verchroomde kap ziet het er vrij nep uit..
Als je hoogglans echt goed gepolijste carterkap is zeker mooier!!

tja eigen keuze natuurlijk,
Ik laat een extra dikke chromelaag erop leggen, kost wat meer maar is zeker ook mooier. Dan heb je die donkere glans erin.
Ik had gewoon geen zin om die kap te polijsten, en dan half half te hebben.
Want normaal he bik ook de mening dat gepolijst mooier is dan chrome :P

Status
Not open for further replies.
Back