- Eerst velgen met afbijt gedaan, oude lak eraf
- Korrel 80 op de Mouse
- Korrel 100 handmatig
- Korrel 120 op de Mouse
- Korrel 240 op de Mouse
- Vervolgens handmatig verder gegaan met Korrel 400, 600, 800, 1000
- Heb een boormachine gepakt, polijsttol op gezet, en groen blok van de Gamma erbij gepakt. Tol in dat groene blok laten lopen zodat ik kon gaan polijsten.
En vervolgens gepolijst. en afgewerkt met Peek Polish (dat gebruik ik voor mijn werk om chroom deeltjes mooi op te poetsen, is gewoon een soort finish
Maar zodra ik ging polijsten zag ik langzaam al die putjes en krasjes weer terugkomen, ik heb ook echt geen zin meer om nog langer te gaan schuren, verzin wel iets moois met kleuren en dan ga ik wel spuiten
Naar mijn weten wel, heb 3 avonden (9 uur bij elkaar) met Korrel 100 lopen schuren op mijn velgranden, dacht echt dat ik alles goed had gedaan omdat ik eindelijk eens ergens de tijd voor genomen had, maar ja, ga je polijsten krijg je dit ineens. Ik kap ermee, polijsten is gewoon niks voor mij. Ik hou het bij autolakken polijsten, daar ben ik wel goed in (is mijn werk dus) Ik ga wel gewoon spuiten en een mooie kleuren combi verzinnen voor mijn projectje...
ik ben gisteren begonnen aan het polijsten van mijn malossi demper en ik ben begonnen met 120 machinaal en dan 180 en 240 met de hand, nu heb ik al veel gepolijst maar nu krijg ik allemaal matte vlekken
ik dacht dat de demper toch van alu was?
zie foto:
(let niet op de rommel)
ik hoop dat iemand me kan zeggen wat ik verkeerd doe?
Je moet je demper eerst laten stralen , er zit nu nog een geanodiseerde laag overheen , als je die nu gaat polijsten , dan krijg je dit effect . Dus eerst ff die demper laten stralen , dan helemaal strak schuren en dan kan je em pas mooi laten blinken .
Na het stralen glad schuren gaat supersimpel . Die anodiseerlaag is behoorlijk hard en moet je veel moeite voor doen om die er compleet af te schuren . Maarja , doe wat je zelf wil .
Ligt eraan hoe mooi je kan stralen en hoe mooi je kan polijsten zou ik zeggen....
maar in dit geval gaat het er helemaal niet om of het mooier is of niet, het gaat om de laag oxide die eraf moet