Het algemene "neon"topic

:~ VET! Ik maar ik heb ook een scoot gezien met blauw neon...dat zag er ook heel stoer uit:p Maarja...ik weet het nog niet zeker, ik heb nog ff de tijd. Ik ben nl. nog geen 16 en eerst moet me scoot motorisch goed en hard lopen. Dus waarschijnlijk dat ik in de zomervakantie pas neon heb. Maar dat rood is dus zeker geen roze en ziet er stoer uit9||6
 
godverdomme.. mn pa werkt me tegen.. ik mag geen neon van hem.. en kan ook niet stiekem doen :S hij komt er toch wel achter en dan ben ik het staafje kwijt

(heb in plaats daarvan mn geld verspilt aan lexcus achterlicht voor mn sf 2 WRC :p en stuurbalans gewichten in de kleur carbon)
 
tjah mijn ouders doen moeilijk over de snelheid... en hij loop netjes std. 55 ... jah dat kan niet... dus nog ff doorzeuren
 
neon sucks iedereen heeft t al, ik had t al 2jaar geleden al (toen zag je er nog niemand mee), inmiddels al niet meer natuurlijk.

-Maykel
 
Nou ... ik heb nog maar 1x iemand in mijn buurt gezien met neon... Misschien komt dat omdat ik ook in een dorpje in Gelderland woon:p
 
Valt mee, het neongehalte hier (den haag), zelf heb ik het wel (nu niet werkend) in het blauw, maar nu ik dit zo las ga ik ook maar eens wat kutte met een mooie felle halogeenlamp, als wit wannabe-neon :)
 
Heb gister avond ff een PC kastje uitmekaar gesloopt voor de neon die erin zat (kast was toch leeg) en heb ff mooi 20cm buisje eronder hangen.. zag er wel mooi uit alleen kwam niet zover.. morgen maar weer paar buisjes halen.

Zal vanavond als ut echt pikdonker is ff een foto maken
 
Knight rider lamp

Ik heb een "knight rider" lamp gekocht, je weet wel zo'n buis met ledjes in dat het licht precies heen en weer gaat. Ik heb een Nitro en wil het vanvoor voor m'n rooster plaatsen (het zijn 2 "buizen"), en ik wil het kunnen aan m'n voorlicht aansluiten (heb ik al geprobeerd en het werkt niet. Kan mss iemand een schema maken of uitleg hoe ik het moet aansluiten aan m'n voorlicht?

Dit zijn de "Knight rider" lampen:
0109121810.jpg
 
Last edited:
Mijn neon, gemaakt met 2 buisjes en een stuk plexiglas ervoor ter bescherming van stenen en dergelijke, scoot word namelijk dagelijks minimaal 20km mee gereden:

013(2).JPG


014(2).JPG
 
Sparco666 said:
Ik heb een "knight rider" lamp gekocht, je weet wel zo'n buis met ledjes in dat het licht precies heen en weer gaat. Ik heb een Nitro en wil het vanvoor voor m'n rooster plaatsen (het zijn 2 "buizen"), en ik wil het kunnen aan m'n voorlicht aansluiten (heb ik al geprobeerd en het werkt niet. Kan mss iemand een schema maken of uitleg hoe ik het moet aansluiten aan m'n voorlicht?

Dit zijn de "Knight rider" lampen:
0109121810.jpg


dat is niet zo moeilijk ..

je moet je lampjes plaatsen...
dan trek je die draadjes er van door(zijn er als het goed is 2) die maak je vast aan de 2 draadjes die op je koplamp zitten.
en mis. nog schakelaar er tussen .. .
maar dan doen ze het echt ook alleen als je koplamp aan is ..
doe je het van je voorlicht dat is dat je spannings bron(en schakeling)
voorlicht aan lampjes aan , voorlicht uit.. lampjes uit..
beter is via je accu kan je hem ook aan doen zonder je voorlicht aan te doen
en dan is gewoon je accu de spannigsbron(wel met schakelaar anders blijfd die ALTIJD branden)

schema :

http://home.wanadoo.nl/eskens/scooter project/lampjes schakeling.jpg
 
Back
Top