Het algemene "welke velgen passen onder mijn scooter" topic #2

en wat is heel weinig?
heb je een voorbeeld,want ben van plan om een mina blok eronder te bouwen..
maar moet eerst nog een subframe lassen of kopen..
 
en wat is heel weinig?
heb je een voorbeeld,want ben van plan om een mina blok eronder te bouwen..
maar moet eerst nog een subframe lassen of kopen..
Als je er een mina blok onder legt, kunnen er juist heel veel velgen op.

Denk aan Aerox, Sr, neos, jogrr etc.
 
ik heb nog een set originele velgen liggen van street magic als je daar wat mee bent ?of wil je andere velgen dan de originele?

ben trouwens ook bezig met de conversie van een magic naar minarelli blok..

welke basis gebruik je als minarelli blok? kort , lang, sd , dd ? want dan moet je uitkijken welke velgen je koopt


ai te laat gezien, vooraan kan je idd alles zowat pas maken.. as van magic is 10mm maar met andere lagers of wat aan pas werk kan je alls laten passen.. magic velgen zijn erg breed dus je moet geen schrik hebben dat je geen plek zal hebbenvoor andere velgen. ik persoonlijk ben voor een mbk stunt / yam slider wiel gegaan..
 
Sorry voor de kick. :+

Ik ben bezig met mij Yama Neo's snor ("brom"-blok) opknappen, en nou zou ik er graag SR velgen onder willen zetten (achter velg is geen probleem). Maar die voorvelg... Is hier wat bekend over? Afstands busjes met gelieve werkende Km teller?
 
:eek:
Beetje oude topic.
Maar, misschien krijg je nog enig respons...

Nooit geschoten is altijd mis.....

Maar ik heb een vaag vermoeden dat het niet gaat passen :(.
Mijn voorvork is van buitenkant gat naar buitenkant gat 21cm en de as is 22cm.
De voorwiel as van een aerox is 24,5cm dus moet 2,5cm overbruggen en waarschijnlijk gaat dat problemen met de schijfrem en de band geven, omdat ze erg dicht op de poten komen te zitten.
Maar misschien dat iemand met ervaring verheldering kan geven ;)
 
Gaat niet passen, zul je sowieso ff busjes voor moeten laten draaien om het mooi in het midden te krijgen en zodat je veilig kan remmen. Maar het is zeker mogelijk ze er passend in te krijgen, of je kan de vork van een aerox in je jog zetten. Scheelt je een hoop gedoe ;)
 
Gaat niet passen, zul je sowieso ff busjes voor moeten laten draaien om het mooi in het midden te krijgen en zodat je veilig kan remmen. Maar het is zeker mogelijk ze er passend in te krijgen, of je kan de vork van een aerox in je jog zetten. Scheelt je een hoop gedoe ;)

Ik heb al eerder aan die oplosing gedacht door er gewoon een aerox vork in te stoppen. Maar ik kwam er niet uit door de verschillende jaartallen van vorken en verschillende balhoofdlagers. En of het überhaupt zou passen met bepaalde combo's als je begrijpt wat ik bedoel :smiley:
Ik heb een jog rr frame uit 2005 geen idee welke vork daar nou op moet passen in combinatie met de juiste balhoofdlagers. Misschien heb jij wat links naar de juiste materialen :blush:
 
Ik zou het gewoon eens passen, wat kost een aerox vork nog tegenwoordig? Paar tientjes ofzo. Passen kun je natuurlijk met de lagers van het balhoofdstel wat er nu in de Jog zit. Dan weet je snel genoeg of het past. Tussen de balhoofdstellen van scooters van hetzelfde merk zal weinig tot geen verschil zitten. Kost je hooguit een paar uur om je vork eruit te halen nieuwe te testen en als het echt niet past en wij er niet aan uit komen dan kun je de vork altijd weer verkopen.
 
Wat ik zelf heb gemonteerd en klopt voor Aprilia SR 50 Velgen setjes.

(trommelrem achter velg)
-Beta ark (voorvork busje passend maken)
-Yamaha Slider (voorvork uitboren)
-Malaguti phantom f12/f15 (plug&play)
-Yamaha Neo's (plug&play)
 
Last edited:
Back
Top