Help. Aerox framebout helemaal vast

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Mijn 2 takt aerox zn bloklagers waren aan vervanging toe. Nu zou je denken is zo gedaan bout los draaien en nieuwe der in. Maar nu is de bout waar de lagers opzitten vast gekomen met de bout die los moet. Vraag me niet hoe ik denk ouderdom. Maar ben nu al 2 dagen bezig die zooi te fixen het lukt maar niet. Kan iemand me helpen met hoe ik dit los kan krijgen ik word er echt gek van20220525_091918.jpg

Advertisement - register to remove this

Solution
Carters warm gestookt, maar tikken met hamer en schroevendraaier en ze waren eruit. Nieuwe ook meteen erin. Blok terug eronder, graag gedaan meneer
Ja ik snap je.
Die lagers zaten helaas helemaal vastgeroest. Dus k ga dan wel met schroevendraaiers. Moet ik hem dan ook verwarmen?
De werkbank staat bij me vriendin der pa aangezien ik zelf nooit me blok er onderuit wil halen. Maar dat nu waarschijnlijk wel moet.
Ik had een tijdje terug een filmpje gezien met een vespa, zelfde gedoe, ook een opstaand randje aan de binnenzijde.
Dus toen ik dat filmpje liet zien van die Kymco, dacht ik : Mwa, yamaha zal toch niet zo stom zijn om net als vespa......

Wat 5erveD zegt, boven onder links rechts met een vrij dunne schroevendraaier tikken, dan vouw je 'm als het ware dicht.

Ik had een tijdje terug een filmpje gezien met een vespa, zelfde gedoe, ook een opstaand randje aan de binnenzijde.
Dus toen ik dat filmpje liet zien van die Kymco, dacht ik : Mwa, yamaha zal toch niet zo stom zijn om net als vespa......

Wat 5erveD zegt, boven onder links rechts met een vrij dunne schroevendraaier tikken, dan vouw je 'm als het ware dicht.
Dan doe ik dat. Moet ik hem ook verwarmen?

Ja ik snap je.
Die lagers zaten helaas helemaal vastgeroest. Dus k ga dan wel met schroevendraaiers. Moet ik hem dan ook verwarmen?
De werkbank staat bij me vriendin der pa aangezien ik zelf nooit me blok er onderuit wil halen. Maar dat nu waarschijnlijk wel moet.
Hoort het niet zo te zijn dat de werkbank van schoonpa bij jou staat ?
Zo had ik het tenminste altijd begrepen.

Je hebt toch wel die veerringetjes eraf gehaald mag ik hopen he
Zeeland woon je toch? Waar ergens anders help ik je vanavond wel ff als je wil.... voor je straks een stuk carter afbreekt dan ben je nog verder van huis. Want van rammen op een carter word het er ook niet altijd beter van. Heb namelijk zelf ook aardig wat carters naar het oud ijzer kunnen brengen haha. Ik hoor het wel

Je hebt toch wel die veerringetjes eraf gehaald mag ik hopen he
Zeeland woon je toch? Waar ergens anders help ik je vanavond wel ff als je wil.... voor je straks een stuk carter afbreekt dan ben je nog verder van huis. Want van rammen op een carter word het er ook niet altijd beter van. Heb namelijk zelf ook aardig wat carters naar het oud ijzer kunnen brengen haha. Ik hoor het wel
Oost souburg. Is echt presies in het midden van zeeland
De veerringengetes zijn los.
Ja presies als dat afbreekt is al het werk voor niks geweest.
Post automatically merged:

Hoort het niet zo te zijn dat de werkbank van schoonpa bij jou staat ?
Zo had ik het tenminste altijd begrepen.
Helaas is het niet zo :tearsofjoy:.
Hij doet zelf ook wel eens dingen met motoren. Alleen heeft hij best weinig tijd inverband met veel werk. Wil ik hem ook niet lastig gaan vallen met me scootertje

Hoeveel steekt die buitenschaal uit richting het gat?

En als je hem eruit probeerd te tikken, zorg dat je niet continu op de zelfde plek tikt, want dan gaat die schuin en gaat hij zich vast zetten..

Beste wat je kan doen wat het meeste effect heeft.

Zorgen dat die buitenring iets van het carter komt ( 1 a 2 mm moet genoeg zijn)

En dan een blinde gat lager trekker erop zetten en dan jenk je hem zo eruit.

Oost souburg. Is echt presies in het midden van zeeland
De veerringengetes zijn los.
Ja presies als dat afbreekt is al het werk voor niks geweest.
Post automatically merged:

Helaas is het niet zo :tearsofjoy:.
Hij doet zelf ook wel eens dingen met motoren. Alleen heeft hij best weinig tijd inverband met veel werk. Wil ik hem ook niet lastig gaan vallen met me scootertje
Die Ouwe moet niet Zeiken ... JIJ heb hem ontlast van het gezeur van zijn Dochter... :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Back