Aerox 50cc help voelt begrensd

Ik heb reeds een aerox 2t gekocht van 2008. Km stand 36k.
Het is mijn eerste scooter, dag na dag wordt ik wat handiger met de scooter.
Het probleem is nu, ik heb zelf na gekeken de varioring is verwijderd en de prop is uit de uitlaat maar zijn top is 55km/h.
Terwijl ik overal zit te lezen dat dan de top 75 of 80km moet zijn.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Hij is voor de rest een standaard scooter, ik heb er wel zelf polini hi speed vario besteld.

Aub help me eruit ik wordt er helemaal gek van
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als dat ding al die 36k maar 55km/u heeft gehaald is die gewoon sloom in gereden. En daarbij komt de extra slijtage ook nog erbij.

36k ga je ook compressor problemen krijgen als de zuigerveren nooit eerder vervangen zijn..

Als je het goed wilt doen het blok geheel reviseren (want 36K is gewoon bijna op)

Of je kan er een andere cilinder erop zetten, riem vario , koppeling na kijken. en het daar mee doen.
 
Als dat ding al die 36k maar 55km/u heeft gehaald is die gewoon sloom in gereden. En daarbij komt de extra slijtage ook nog erbij.

36k ga je ook compressor problemen krijgen als de zuigerveren nooit eerder vervangen zijn..

Als je het goed wilt doen het blok geheel reviseren (want 36K is gewoon bijna op)

Of je kan er een andere cilinder erop zetten, riem vario , koppeling na kijken. en het daar mee doen.
Bedankt voor je reactie man.

Ik heb vandaag van iemand te horen gekregen om het membraan, membraan pakking en spruitstuk te controleren op scheurtjes en eventueel vervangen.

Ik heb het dus na gekeken en er zitten idd mini scheurtjes in dus ben ik van plan nieiwe te bestellen en daarna met 17.5 carb uit te proberen.

Als het niet bevalt wil ik een 70cc bestellen en er op zetten.

Ik heb ook alvast de malossi fly clutch besteld.

Iemand nog meer ideeën waar ik kan kijken?

Zo ziet het spruitstuk eruit met mini scheurtjes
 

Attachments

  • IMG-20210801-WA0004.jpeg
    IMG-20210801-WA0004.jpeg
    223.8 KB · Views: 33
Bedankt voor je reactie man.

Ik heb vandaag van iemand te horen gekregen om het membraan, membraan pakking en spruitstuk te controleren op scheurtjes en eventueel vervangen.

Ik heb het dus na gekeken en er zitten idd mini scheurtjes in dus ben ik van plan nieiwe te bestellen en daarna met 17.5 carb uit te proberen.

Als het niet bevalt wil ik een 70cc bestellen en er op zetten.

Ik heb ook alvast de malossi fly clutch besteld.

Iemand nog meer ideeën waar ik kan kijken?

Zo ziet het spruitstuk eruit met mini scheurtjes
Heb je het luchtfilter ontgrensd?
 
zit er wel, er zit een buis in de slang van het luchtfilter naar de carb. check of deze er in zit
Morgen ontvang ik nieuwe spruitstuk, membraan en pakking dan moet ik alles toch weer uit elkaar halen. Dan ga ik ook kijken of de buis er in zit. In die dikke slang van filter naar carb toch?
Ik zal up to date houden wel of niet.
 
Aan dat spruitstuk te zien heeft het blok heel veel gereden en weinig onderhoud gehad.
De onderkant brokkelt al helemaal af.. En ook de roest op de inbus bouten is niet goed.
Ding zal wel al tellertje rond hebben gedraait.
 
Nu is het probleem dat ik 2 van b die bouten heb los gekregen van de zelfde inbus maat. Maar de andere 2 wat kleinere inbus (denk ik) krijg ik niet los, de inbus pakt m niet
 

Attachments

  • IMG_20210803_162338.jpg
    IMG_20210803_162338.jpg
    277.9 KB · Views: 18
Als ik het zo beoordeel zijn die twee boutjes die je eruit hebt kunnen draaien niet origineel en door een vorige eigenaar erin gezet.
Die twee met die afgeronde kop, die je er niet uitkrijgt, zijn de originele boutjes waarvan eentje ook nog een speciaaltje is door dit pinnetje in het midden.

Maar het spruitstuk ga je toch zeker niet ervan af draaien met zo'n blok in deze conditie!!!
Waar denk je dat dat zand en viezigheid in valt op het moment dat je het spruitstuk er wel vanaf zou krijgen?

Tape eerst dat gescheurde hulsje rond die elektrische draden goed af zodat er geen water in kan lopen en maak daarna je blok aan de bovenkant eerst eens goed schoon.

Daarna die geroeste boutjes eens een nachtje goed in de kruipolie zetten en met een passende bit lossen.
 
Als ik het zo beoordeel zijn die twee boutjes die je eruit hebt kunnen draaien niet origineel en door een vorige eigenaar erin gezet.
Die twee met die afgeronde kop, die je er niet uitkrijgt, zijn de originele boutjes waarvan eentje ook nog een speciaaltje is door dit pinnetje in het midden.

Maar het spruitstuk ga je toch zeker niet ervan af draaien met zo'n blok in deze conditie!!!
Waar denk je dat dat zand en viezigheid in valt op het moment dat je het spruitstuk er wel vanaf zou krijgen?

Tape eerst dat gescheurde hulsje rond die elektrische draden goed af zodat er geen water in kan lopen en maak daarna je blok aan de bovenkant eerst eens goed schoon.

Daarna die geroeste boutjes eens een nachtje goed in de kruipolie zetten en met een passende bit lossen.
hierboven wordt al het zinnige dat je nodig hebt gezegd, dat blok is echt goor. als je dan je spruitstukje eraf wilt pakken kinkelt er dalijk een kuub zand naar binnen, dat moet je echt niet willen.
 
hierboven wordt al het zinnige dat je nodig hebt gezegd, dat blok is echt goor. als je dan je spruitstukje eraf wilt pakken kinkelt er dalijk een kuub zand naar binnen, dat moet je echt niet willen.
Okey jongens dankjewel het is me duidelijk dat ik het eerst even moet schoonmaken maar, die 2 bouten zitten exht stevig vast man ik krijg ze er exht niet uit
 
Wanneer een inbusbout niet los wilt dan sla je er een torx dop in. Sla hem zo diep en recht mogelijk in de inbus bout.
Bouten wel vervangen want die wil je niet meer terug hebben. Die andere roestige ook meteen vervangen als je toch bezig bent.

Met monteren aanhaalmoment aanhouden want die hoeven helemaal niet zo vast.
 
Wat Sparky zegt, als je bit als nog door draait kan je altijd een sleuf in de kop slijpen en hem losdraaien met een platte kop
Dat is misschien nog wel een idee want ik ben de hele dag bezig met torx maar krijg hem echt niet los
Post automatically merged:

Wanneer een inbusbout niet los wilt dan sla je er een torx dop in. Sla hem zo diep en recht mogelijk in de inbus bout.
Bouten wel vervangen want die wil je niet meer terug hebben. Die andere roestige ook meteen vervangen als je toch bezig bent.

Met monteren aanhaalmoment aanhouden want die hoeven helemaal niet zo vast.
Ik heb er zelfs een beetje extra geboord en dan torx erin geslagen maar dat ding zit zo vast, krijg m er echt niet uit
 
Dat is misschien nog wel een idee want ik ben de hele dag bezig met torx maar krijg hem echt niet los
Post automatically merged:


Ik heb er zelfs een beetje extra geboord en dan torx erin geslagen maar dat ding zit zo vast, krijg m er echt niet uit
heb je hem al goed laten weken in kruipolie? Je wilt natuurlijk niet dat je bout afbreekt
 
Back
Top