Help. Aerox framebout helemaal vast

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Mijn 2 takt aerox zn bloklagers waren aan vervanging toe. Nu zou je denken is zo gedaan bout los draaien en nieuwe der in. Maar nu is de bout waar de lagers opzitten vast gekomen met de bout die los moet. Vraag me niet hoe ik denk ouderdom. Maar ben nu al 2 dagen bezig die zooi te fixen het lukt maar niet. Kan iemand me helpen met hoe ik dit los kan krijgen ik word er echt gek van20220525_091918.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Carters warm gestookt, maar tikken met hamer en schroevendraaier en ze waren eruit. Nieuwe ook meteen erin. Blok terug eronder, graag gedaan meneer
Aan de andere kant zit er een moer op. Dus als dit al 20 jaar vast zit kan het best zijn dat die bout zit vastgerot. Ik zou het zelf eens aan de andere kant proberen los te draaien.
 
Uitboren ;)
Je bent al een heel eind met boren. Rustig boren, lichte druk en een laag toerental en evt snijolie gebruiken.
Dan ga ik daar maar mee verder.
Als het gat 1.3 cm is dan moet ik een 13 mm boor gebruiken toch?
Post automatically merged:

Aan de andere kant zit er een moer op. Dus als dit al 20 jaar vast zit kan het best zijn dat die bout zit vastgerot. Ik zou het zelf eens aan de andere kant proberen los te draaien.
Ik heb zelf de stang door midden geslepen zodat de kant met waar de moer op komt los is. Dus dat is gelukkig al gedaan alleen de kant van de bout niet. Maar met andere kant op draaien bedoel je inplaats van links rechtsom?
 
Dan ga ik daar maar mee verder.
Als het gat 1.3 cm is dan moet ik een 13 mm boor gebruiken toch?
Post automatically merged:
Ik denk dat het een M8 of M10 bout is, dan zou ik eerst de kop met 8 mm boren in het midden, en dan eventueel groter gaan, alleen de kop van de bout moet eraf.
Je moet voorkomen dat het gat van de ophanging groter wordt.
 
Last edited:
Het lijkt alsof je nu op de kop van de bout zit te boren. Doe eens een overzicht foto en van de andere kant.

Het is die lange blokbout welke door de oren met lagers gaat ?
 
Het lijkt alsof je nu op de kop van de bout zit te boren. Doe eens een overzicht foto en van de andere kant.

Het is die lange blokbout welke door de oren met lagers gaat ?
Kijk dit bedoel ik met die zwarte cirkel hij is vast gaan zitten
Post automatically merged:

Dan geef je er een klap op...
Je wil niet weten hoevaak ik dat al heb gedaan. Geloof me ik heb alles geprobeerd
 

Attachments

  • Snapchat-532785357.jpg
    Snapchat-532785357.jpg
    238.1 KB · Views: 23
Ja, dit is al aardig kut....

Bout afzagen bij het lager aan beide kanten met een kleine ijzerzaag. Dan de restanten met een doorslag oid door de lagers eruit tikken en een nieuwe bus en bout+moet halen voor montage.
 
Ja, dit is al aardig kut....

Bout afzagen bij het lager aan beide kanten met een kleine ijzerzaag. Dan de restanten met een doorslag oid door de lagers eruit tikken en een nieuwe bus en bout+moet halen voor montage.
Lagers zijn er uit op een beun manier. Ik heb nu een boormachine te leen die iets meer kracht heeft dan mijn accu boortje.
 
Back
Top