Aerox 50cc help voelt begrensd

Ik heb reeds een aerox 2t gekocht van 2008. Km stand 36k.
Het is mijn eerste scooter, dag na dag wordt ik wat handiger met de scooter.
Het probleem is nu, ik heb zelf na gekeken de varioring is verwijderd en de prop is uit de uitlaat maar zijn top is 55km/h.
Terwijl ik overal zit te lezen dat dan de top 75 of 80km moet zijn.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Hij is voor de rest een standaard scooter, ik heb er wel zelf polini hi speed vario besteld.

Aub help me eruit ik wordt er helemaal gek van
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als ik het zo beoordeel zijn die twee boutjes die je eruit hebt kunnen draaien niet origineel en door een vorige eigenaar erin gezet.
Die twee met die afgeronde kop, die je er niet uitkrijgt, zijn de originele boutjes waarvan eentje ook nog een speciaaltje is door dit pinnetje in het midden.

Maar het spruitstuk ga je toch zeker niet ervan af draaien met zo'n blok in deze conditie!!!
Waar denk je dat dat zand en viezigheid in valt op het moment dat je het spruitstuk er wel vanaf zou krijgen?

Tape eerst dat gescheurde hulsje rond die elektrische draden goed af zodat er geen water in kan lopen en maak daarna je blok aan de bovenkant eerst eens goed schoon.

Daarna die geroeste boutjes eens een nachtje goed in de kruipolie zetten en met een passende bit lossen.


of met een ijzerzaagje of slijp tool een sleuf erin slijpen.. En dan een slagschroevendraaier erop en dan bam los.
 
of met een ijzerzaagje of slijp tool een sleuf erin slijpen.. En dan een slagschroevendraaier erop en dan bam los.
Nou jongens ondertussen heb ik goed nieuws.. Vannacht hebben we die 2 schroeven eruit geboord. Nu moet ik de carb afstellen want het lijkt met de nieuwe spruitstuk alsof die verzuipt omdat er geen scheurtjes in zitten.

Edit: kan iemand mij vertellen welke benzine en welke lucht is?
Ik moet de carburateur afstellen
 

Attachments

  • IMG-20210804-WA0002.jpeg
    IMG-20210804-WA0002.jpeg
    143.3 KB · Views: 10
Last edited:
Benzine slang is links boven achteraan (die dikke slang) Waar een slangen klemmetje om zit)

Die er voor zit is volgens mij vacuum.

Dat slangentje boven met het roestige schroefje is voor de oliepomp aansluiting.

Schroefje eronder is stationaire afstelling.

En daaronder in dat huisje is de luchtschroef.
 
Benzine slang is links boven achteraan (die dikke slang) Waar een slangen klemmetje om zit)

Die er voor zit is volgens mij vacuum.

Dat slangentje boven met het roestige schroefje is voor de oliepomp aansluiting.

Schroefje eronder is stationaire afstelling.

En daaronder in dat huisje is de luchtschroef.
Dus op deze carb kun je alleen lucht en stationaire instellen.
Geen benzine?
 
Back
Top