Help. Aerox framebout helemaal vast

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Mijn 2 takt aerox zn bloklagers waren aan vervanging toe. Nu zou je denken is zo gedaan bout los draaien en nieuwe der in. Maar nu is de bout waar de lagers opzitten vast gekomen met de bout die los moet. Vraag me niet hoe ik denk ouderdom. Maar ben nu al 2 dagen bezig die zooi te fixen het lukt maar niet. Kan iemand me helpen met hoe ik dit los kan krijgen ik word er echt gek van20220525_091918.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Carters warm gestookt, maar tikken met hamer en schroevendraaier en ze waren eruit. Nieuwe ook meteen erin. Blok terug eronder, graag gedaan meneer
Kom je uit de buurt van Breda toevallig dan help ik je wel ff want anders is dat ding over een maand nog niet uit elkaar.

Als je met een boortje van 3 of 4 mm probeert bij een bout van 20cm tot het schroefdraad te komen is je boortje al 100x gebroken vrees ik.

Was sowieso denk ik makkelijker geweest bij de moer te beginnen ipv de kop van de bout. Hoor het wel, als je uit de buurt komt offer ik me wel ff op je te helpen
 
Ik heb het idee dat er geen ruimte is om een Slijptol te gebruiken. zelfde met een Moer Splitter.
Slijptol lukt inderdaad niet er past niks tussen.
de moer kan je ook splijten... maar dat gereedschap moet je net hebben. slijptol werkt ook goed.
Welk gereedschap is daar voor nodig?
Goed gereedschap is het halve werk , met een Beugelzaagje van Baco of Gedore , kan je best nauwkeurig zagen , word wel een langdurig klusje .
persoonlijk zou ik een Recipro zaag pakken , met een goed zaagblad , zaag je ook nauwkeurig, of met een Fein , oscilleer zaag , maar dat duurt ook lang.
K gebruik nu ook een baco.


Ik reageer even in het algemeen anders is het heel veel waar ik op moet antwoorden. Dus geen wd40 gebruiken?
Ik heb nu maar een stanley 13mm boor gekocht.
Post automatically merged:

Kom je uit de buurt van Breda toevallig dan help ik je wel ff want anders is dat ding over een maand nog niet uit elkaar.

Als je met een boortje van 3 of 4 mm probeert bij een bout van 20cm tot het schroefdraad te komen is je boortje al 100x gebroken vrees ik.

Was sowieso denk ik makkelijker geweest bij de moer te beginnen ipv de kop van de bout. Hoor het wel, als je uit de buurt komt offer ik me wel ff op je te helpen
K woon helaas zeeland.
Post automatically merged:

20220527_104608.jpg
Update:
Verder kom ik niet de boor boort niet eens meer k zat al 5 min te boren. Met olie er bij. Maar er is niet eens een 1 mm dieper geboort.
 
Last edited:
je moet echt rustig rond tollen met de boor...niet tergend langzaam maar proberen er zolang mogelijke slingers vanaf te snijden..
ook niet met 100kg druk de boel proberen te versnellen. zoals ik al zei,, dat stuk staal heeft poep aan jou.

verder over WD40... bij gebrek aan beter gebruik ik het persoonlijk al mn hele montage leven.
snijolie zoals die voor RVS gebruikt is helemaal top.. alleen heeft (bijna) niemand dat op de plank staan.
als je vertikaal boort spritz dan OP de boor ipv op t werkstuk.

misschien kan je er nu ook een sleutel opzetten waardoor de boel afbreekt...maar dan zit je misschien met bramen die weer voor ellende gaan zorgen.

keep your cool!!!
als t niet lukt..loop dan ff weg.
 
je moet echt rustig rond tollen met de boor...niet tergend langzaam maar proberen er zolang mogelijke slingers vanaf te snijden..
ook niet met 100kg druk de boel proberen te versnellen. zoals ik al zei,, dat stuk staal heeft poep aan jou.

verder over WD40... bij gebrek aan beter gebruik ik het persoonlijk al mn hele montage leven.
snijolie zoals die voor RVS gebruikt is helemaal top.. alleen heeft (bijna) niemand dat op de plank staan.
als je vertikaal boort spritz dan OP de boor ipv op t werkstuk.

misschien kan je er nu ook een sleutel opzetten waardoor de boel afbreekt...maar dan zit je misschien met bramen die weer voor ellende gaan zorgen.

keep your cool!!!
als t niet lukt..loop dan ff weg.
K boor nu ook iets sneller. Hij sneed namelijk helemaal niks in het metaal. Ik doe nu met oude olie de boor nat maken dat helpt goed. Met de sleutel ga ik ook proberen. Die bramen zijn niet erg daar heb ik spul voor. Snijolie is voor de volgende keer een optie.
Ja k doe het ook rustig aan gewoon elke dag effe mee bezig. K ga over uurtje verder. K denk dat het dan wel moet lukken
 
Hoop dat je die er nog uitgetikt krijgt, anders krijg je net zoiets als bij mij. Alleen denk ik dat het bij jou wel gaat lukken.
 

Attachments

  • IMG_20220421_153457.jpg
    IMG_20220421_153457.jpg
    106.1 KB · Views: 14
Back
Top