4slaf4life
Well-Known Member
Duitsland is geen nederland.In Duitsland rijden ze met deze helmpjes.
Deze zijn ook gekeurd verkrijgbaar.
Welk keurmerk is dat dan? Zie op de genoemde afbeeldingen niks over een ece keurmerk namelijk
Duitsland is geen nederland.In Duitsland rijden ze met deze helmpjes.
Wat ik heb vernomen wel!
In Duitsland rijden ze met deze helmpjes.
Niets is minder waar...Van alles wat elektrisch rijdt is de actieradius veel te weinig.
De fabrieksopgave klinkt leuk maar als je met een hybride auto het parkeerterrein af gaat, start de motor al weer.
En te duur in aanschaf.
Een bromfiets helm op een electrische fiets die 25 km/uur kan rijden......
Dat lijkt me wel een komisch gezicht maar het slaat natuurlijk nergens meer op zulke regels.
Niets is minder waar...
Ik rij een 2021 Toyota Yaris hybrid.
Als ik rustig met het gaspedaal om, rij ik zeker 2km elektrisch voordat de motor überhaupt aanspringt. En dat is dan alleen omdat ik hier in het heuvelland altijd wel weer ergens bergop moet.
Iets vriendelijker mag ook.... Zou onze generatie toch moeten weten meneer van Bommelstijn.Nou dat is fijn maar heeft helemaal niks met dit topc te maken!
Houd het dus schoon en ga met je auto naar een ander sectie van het forum!!
ligt er aan hoeveel domme bullshit er voorbij komt.... we hebben er met de groet hartelijk om moeten lachten ;-)Goed om te lezen dat je hartkleppen inmiddels herstelt zijn...
Echter geeft en heeft dit (vernomen) gegeven totaal geen meerwaarde aangezien een helm in Duitsland al heel lang verplicht is v.w.b. de brom en snorscooter varianten.
Het is daar vrij duidelijk en simpel wat dat betreft:
In Nederland heeft men ervoor gekozen om het e.e.a. te laten onderzoeken v.w.b. de helm die er (verplicht) gedragen moet gaan worden.
- Het dragen van een bromfietshelm is verplicht voor zowel de Mofa als de Moped scooter/bromfiets.
- Let op: Dus ook bestuurders van een snorfiets en een E-Bike tot 25 km/u moeten in Duitsland een bromfietshelm dragen (een fietshelm is niet toegestaan).
Wat dit betreft heeft Corona (Covid 19) een positief effect gehad omdat de bestelling van duizenden snorhelmen een enorme vertraging opliep.
Wat het uiteindelijk geworden is weet ik niet, maar dat ze (de 1e batch) inmiddels onderweg zijn is een feit!
Helmen in Europa moeten voldoen aan de ECE 22.05 richtlijn en voorzien zijn van een keurmerk. Ontbreekt dit keurmerk, dan kun je je vraagtekens zetten bij de veiligheid van de helm.
wel eens naar dat koningshuis gekeken ? ;-)Duitsland is geen nederland.
Welk keurmerk is dat dan? Zie op de genoemde afbeeldingen niks over een ece keurmerk namelijk
Lang leve de humor....!ik ga voor dit model DE HELM
Zohee, 2 km. Dat is dan nog steeds niks.Niets is minder waar...
Als ik rustig met het gaspedaal om, rij ik zeker 2km elektrisch voordat de motor überhaupt aanspringt. En dat is dan alleen omdat ik hier in het heuvelland altijd wel weer ergens bergop moet.
Als ik dan toch een helm op moet laat ik hem omkeuren tot brommer. Brom cdi is al besteld.Lang leve de humor....!
Weet je dat ik puur uit een vorm van rebellie dit ook overwogen heb.
Back on topic. Er is dus gewoon nog steeds niets 100% concreet. Hoe dan ook hoop ik dat ze het kunnen beperken tot een "speed pedelec" achtige helm. Daar zitten eigenlijk best nog vlotte modelletjes tussen.
Mijn voorspelling is dat het dadelijk nog eens word uitgesteld. Onze fijne overheid heeft de handjes nog vol aan covid, de boeren en het gas.
Misschien de radio uitzetten , dan rij je nog 150 Meter verder.Niets is minder waar...
Wat ik bedoelde dat ik uit ervaring weet wat een slechte actieradius te meeste e auto’s hebben. Maar ook e brommers zijn ook alleen maar geschikt voor lokaal gebruik. Niet voor lange afstanden.Misschien de radio uitzetten , dan rij je nog 150 Meter verder.
Och, 2km vind ik heel wat met in het achterhoofd dat het een hybride is en ik hier na die 2km de Cauberg op moet (u welbekend?), als ik de andere kant opga rij ik ongeveer 4km aan 1 stuk op de accu voordat de motor aanspringt.Zohee, 2 km. Dat is dan nog steeds niks.
Post automatically merged:
Als ik dan toch een helm op moet laat ik hem omkeuren tot brommer. Brom cdi is al besteld.
Rijdt nu al 50 door “enkele aanpassingen” .
Hoef ik ook niet altijd meer op het fietspad tussen die zwabberende scholieren, e-bikes en bakfietsen.