Snorfiets helmplicht?

Advertisement - register to remove this

Ik zit net naar het tweede kamer debat live te kijken waar ik hoorde dat de motie voor snorfietsers met helm is verworpen aangezien de meerderheid er niet mee in stemde.
Ze hadden ook een wetvoorstel om brommers 50 km per uur te laten rijden , dit werd ook verworpen.

https://www.tweedekamer.nl/ waar het live te zien is , was.
We zullen er later op de dag of morgen wel meer nieuws over horen denk ik, dit is vers van de pers.
 
29 398, nr. 1012 -de motie-Madlener over afzien van het invoeren van een helmplicht
voor snorfietsers
29 398, nr. 1013 -de motie-Madlener over de maximumsnelheid voor bromfietsers
verhogen naar 50 kilometer per uur

Dit zijn de moties, dus als de 1e verworpen is, moet je helaas toch een helm dragen
 
Snorfietsen goedkoper ?
Het is gewoon slecht voor de handel. Net als de invoering van de helmplicht in 1973 voor brommers.
Heb je een snorfiets dan is hij nu al veel minder waard.
Omkeuren zal voor velen ook een kostbaar grapje worden, ook omdat je eea moet veranderen aan je snorfiets.
Misschien dat daar nog wat in te verdienen valt.
 
Kom ik weer. :)

Ik denk dat het voor de handel aan zich nogal meevalt.
De vraag is wat levert het straks op voor de veiligheid en lost het uberhaupt iets op of verplaats je het probleem?

  • Mensen die puur en alleen de snor reden omdat ze geen helm op hoefde, als ze even een kleine boodschap gingen doen, en die ook pertinent geen helm willen dragen, kopen een elektrische fiets.
  • Mensen die wel hun snorfiets willen houden moeten op z'n minst een helm kopen.
  • Mensen die zeggen als ik een helm moet dragen wil ik ook veel sneller rijden, een reden voor snorders om hun snor op te (laten) voeren. (helm kopen en onderdelen kopen of naar een scooterzaak brengen)
  • Mensen die zeggen als ik een helm moet dragen wil ik ook legaal veel sneller rijden, moeten hun brommer (laten) ombouwen dus helm kopen, onderdelen kopen of naar een scooterzaak brengen en brommer laten omkeuren, ook kassa dus.
  • Scooterzaken gaan ongetwijfelt ook de service omkeuren aanbieden.
  • Mensen die besluiten een nieuwe of gebruikte brommer te kopen en hun snor in te ruilen krijgen weinig terug voor hun snor en betalen de volle pot voor een nieuwe of gebruikte brommer. De ingeruilde snor wordt relatief goedkoop omgebouwd en gekeurd door de handelaar en verkoopt deze aan de volgende snorder die brom-rijder wil worden

Alles vet gedrukt levert geld op voor de handel en nederlandse regering.

Wat levert dit op voor wat betreft de veiligheid.
  • Opgevoerde snorscooters die het fietspad blijven delen met de fietsers.
  • Meer brommers die op vele plekken het fietspad nog steeds delen met de fietsers. (meer omdat nu ook de categorie legaal omgebouwde snorders nu brommers zijn die op z'n minst 45 rijden)
Voor wie is het slecht, voor de huidige snorders die hun snor nu of straks willen verkopen.
 
Last edited:
Back
Top