4slaf4life
Well-Known Member
Ik voel me als ik boven de 30 ga zonder helm al onprettig. Maar de meeste mensen maken zich geen zorgen over veiligheid. Vandaar dat ze 50 gaan op een snorscooter zonder helm
E-bikes hebben banden speciaal voor e-bikes, hydraulische schijfremmen, dikke frames.Zou mezelf veiliger voelen op een ontgrensde scooter, dan op een ontgrensde e-bike. (slechtere remmen, dunnere wielen ect)
Stepjes zijn niet togestaan op de openbare weg.Ik ben benieuwd hoe ze het eens gaan aanpakken die elektrische Step(jes)... die dingen scheuren ook al rond met meer dan 25 Km/uur , zonder ... te steppen.
Tuurlijk Niet !Als ik het vraag waarom mensen een snor hebben is het vaak vanwege hun kapsel dat anders in de war gaat met een helm.
Mijn gedacht:
- RDW krijgt het druk met omkeuren denk ik.
- Het zal niet lang gaan duren dat scooterzaken en doosjesschuivers op het internet specifieke ombouwsetjes gaan aanbieden snor ---> brom.
- Het probleem met het opvoeren van snorfietsen is met het invoeren van deze helmplicht niet opgelost en de veiligheid van fietsers op het fietspad is daarmee niet verbeterd..
- Sterker nog, wellicht gaat men door deze helmplicht nog snellere snorfietsen op het fietspad tegenkomen.
- Heel jammer voor de snorders die zich wel aan de regels gehouden hebben.
- Wel krom dat je op een elektrische fiets die 25 kmpu rijdt geen helmplicht hebt en op een snorfiets die ook maar 25 mag rijden wel.
- Wel krom dat je op een elektrische fiets die 25 kmpu rijdt geen rijbewijs nodig hebt en op een snorfiets die ook maar 25 mag wel.
- Bij deze is de waarde van uw snorfiets ineens flink gekelderd want wie wil er nu nog een snorfiets kopen?
Vandaag als snorrijder bij mijn scooterman binnengewipt hierover. Volgens hem - zijn bron is de BOVAG zoals hij zegt - is het nog steeds niet 100% definitief.
Er zouden geheid vragen komen waarom oma op haar elektrische fiets met chip easily 30 trapt bergop (heb ik overigens hier in Limburgse Heuvelland al echt gezien die oma terwijl ze 2 jochies op een afgetrapte Zip inhaalde) en geen helm hoeft. Alleen al die vraagstelling zou de boel weer een half jaar kunnen uitstellen.
Maar uiteindelijk zal het toch gaan gebeuren. De ons omringende landen hebben die helmplicht voor snorries al jaren.
Ook ik vraag me af wat wijsheid is. Als ik dan toch een helm op moet, neig ik er sterk naar mijn Kisbee te laten opvoeren/ombouwen en herkeuren. Of nu snel inruilen nu er nog vraag is en ik wellicht een goede prijs ervoor terugkrijg en wellicht naar elektrisch gaan, heb toch de zonnepanelen op het dak met overcapaciteit. Als die krengen eens niet zo duur zouden zijn met een acceptabele actieradius. Zucht...
Van alles wat elektrisch rijdt is de actieradius veel te weinig.Dat mag wel zijn.. Maar straks gaat het ook nog eens punten op je rijbewijs kosten..
Of zo ver, dat je het in je scooter tijdperk het verkloot hebt.. En je dit geen recht meer geeft op een latere autorijbewijs.. Zo ver zal het nog wel komen.
Post automatically merged:
Nadeel van elektrisch, blijft voor mij toch echt de levensduur van de accus..
Je kan er misschien 8000Km er prima erop rijden.. Maar naar 12.000KM ga je toch echt degradatie krijgen van je accu. En dan kom je toch net even minder ver dan geplant (en dat is in mijn optiek wel vervelend.)
Aggregaatje in het topkoffer.Maar naar 12.000KM ga je toch echt degradatie krijgen van je accu. En dan kom je toch net even minder ver dan geplant (en dat is in mijn optiek wel vervelend.)
Wat ik heb vernomen wel!Zou deze helm dan toegestaan zijn:
View attachment 65825
Beste @Floris van bommelstijn
Onderstaande tekst gedownload van de officiële site waar jij het over hebt.
Lekker duidelijk in Jip en Janneke taal...