wijziging wetgeving belgie ivm helmplicht klasse A

Hey, ik wil niet lullig zijn, maar kunnen jullie ook gewoon nederlands praten??? (of is dit te offtopic?)
BTW: wat is dan het verschil tussen Booster en scooter?
 
Originally posted by Mister Z.
Hey, ik wil niet lullig zijn, maar kunnen jullie ook gewoon nederlands praten??? (of is dit te offtopic?)
BTW: wat is dan het verschil tussen Booster en scooter?

een booster is een merk en type van scooter

mbk booster spirit/ bw's
mbk booster next/bw's


maar nu terug on topic :)
 
Originally posted by Mister Z.
Hey, ik wil niet lullig zijn, maar kunnen jullie ook gewoon nederlands praten??? (of is dit te offtopic?)
BTW: wat is dan het verschil tussen Booster en scooter?

/ offtopic euhm wat vind jij dan niet nederlands praten? :| /offtopic
 
Originally posted by Mister Z.
Hey, ik wil niet lullig zijn, maar kunnen jullie ook gewoon nederlands praten??? (of is dit te offtopic?)
BTW: wat is dan het verschil tussen Booster en scooter?


Ja wtf bedoel je daar nu mee ?

beweer je dat ik mijn nederlands niet kan of zo ? 8P
 
Originally posted by stormer
Ik vind het geen onzin een maat van me reed op zn snorretje lang zon hekwerk (van zon bouwterrein) met 25 hij week uit voor een kind kwam met zn stuur in het hek terecht. Zal 3 weken in het zieken huis ! Dus je hebt geen auto nodig om verkeerd terecht te komen bond007

maar dit kan ook met een fiets gebeuren trouwens
 
Originally posted by Vespa Ciao
maar dit kan ook met een fiets gebeuren trouwens


Ja idd kan dat, en daarom zal ook de helmplicht voor fietsers binnen de 10j wet zijn...

Nu zijn ze al bezig met in alle lagere scholen campagnes aan het voeren van "Helm op" , ze delen gratis fiets helmen uit in de lagere scholen....

Dus ja we zullen zien...:)
 
Originally posted by bond007
ja, en wat zou er gebueren als je met de fiets tegen een gangetje van 25 met veeeeel slechtere remmen moet uitwijken?

ik vind dat ze dan de fietshelm evengoed verplicht kunnen maken..

vind ik ook
helm op a verplicht, dan ook op fiets, je hebt zo van die rare wielertoeristjes, da zijn soms freake die 50 per uur, en fietske heeft tegenover scooter veel slechtere remme etc...
Heb ook geen probleem met helm dragen ze(heb b klasse hoor)
 
Originally posted by silver & black
ik vind dit zeer positief dat het eindelijk verplicht wordt voor iedereen!

niet meer dan normaal!

al rij je zelf "maar" 25, er moet maar eens een auto tege 50 tegen u rijden, dan ben je ook d00d


goed initiatief:)

Wel: als je als voetganger de straat oversteekt zonder die bus die aan 90km/u voorbij vlamt te zien, ben je ook morsdood.
conclusie: iedereen draagt een kooi rond zich uit verstevigd metaal???
8P
Wie geen helm wil aandoen, doet het zichzelf aan.
Zonder dat die f*cking wet zich ermee komt moeien!!!
 
Ik vind het wel begrijpelijk dat ze de helmplicht voor A-klassers invoeren... als ik hier (in Hulst, tegen de belgische grens) in het weekend zie hoeveel belgen hier op 'A-klasse' scooters rondrijden die gewoon véél harder gaan als 25... Die lui bij de regering zijn ook niet blind :)
 
Tsja, ik beschouw een a-klasse als een fiets met motor....
Het gaat even hard, alleen hoef je niet te trappen en er gelden exact dezelfde verkeersregels voor. (al is er voor de fiets zelfs geen max. snelheid en voor de snor wel)

Vanuit dat oogpunt vind ik het een beetje inconsequent (schrijf je dat zo?) dat ze voor fietsers dan geen helm verplicht stellen.

Ik vind het iig een beetje overtrokken. Ok, het is veiliger maar dan kunnen ze de helm voor voetgangers ook wel verplicht gaan stellen. Op een gegeven moment wordt alles verplicht/verboden....

Ik vindt dat dit gewoon je eigen verantwoordelijkheid moet zijn, net zoals je nu (nog) zelf kunt kiezen of je op de fiets wel of geen helm op doet.
 
denk je nou echt dat die mensen kijken naar de snelheid en of deze aldan niet dodelijk is.
Ze constateren gewoon dat de meerderheid van de snorfietsen opgevoerd zijn, en dus gewoon sneller gaan de 40km per uur. Vandaar dat ze een helmplicht hebben ingevoerd.
Als iedereen gewoon netjes 25 reed zou er nooit een helmplicht voor snorfietsen zijn gekomen hoor. Waarom moeten fietsers dan geen helm op?
 
Originally posted by ZipRS
Tsja, ik beschouw een a-klasse als een fiets met motor....
Het gaat even hard, alleen hoef je niet te trappen en er gelden exact dezelfde verkeersregels voor. (al is er voor de fiets zelfs geen max. snelheid en voor de snor wel)

Vanuit dat oogpunt vind ik het een beetje inconsequent (schrijf je dat zo?) dat ze voor fietsers dan geen helm verplicht stellen.

Ik vind het iig een beetje overtrokken. Ok, het is veiliger maar dan kunnen ze de helm voor voetgangers ook wel verplicht gaan stellen. Op een gegeven moment wordt alles verplicht/verboden....

Ik vindt dat dit gewoon je eigen verantwoordelijkheid moet zijn, net zoals je nu (nog) zelf kunt kiezen of je op de fiets wel of geen helm op doet.

De vergelijking fiets <> a klasse gaat al lang niet meer op omdat de snelheid van de gemiddelde A-klasse (gewild of ongewild) veel hoger ligt dan de fiets. Dus je verschuilen achter het feit dat er dan maar helm moet komen voor fietsen ook gaat niet op...

:|
 
gwoon,als we geboren wordne als baby,een helm inbouwen zodat we die ons hele leven lang ophebben dan kan de wet nerges meer over zeuren!!!!

..............:|
 
Klasse a is zowiezo debiel, wie rijd er nu (behalve oma die haar boodschappen gaat doen) 25 :?. Ik vind het vooral erg dat klasse a (die dus meestal opgefokt zijn) geen rijbewijs moet halen, sommigen kennen niet eens de regel "voorrang van rechts" :s , voor de helm moeten ze het zelf maar weten.
 
Back
Top