Scooter wetgeving Frankrijk

Fontio

Well-Known Member
Hallo allemaal,

In de mei vakantie ga ik naar Parijs met mijn vriendin en ik ga mijn scooter mee nemen. Nu heb ik al wat afgezocht maar ik kan niet de exacte regels vinden die gelden in Frankrijk voor scooters.

Wat ik wel weet is dat je een spiegel moet hebben weet iemand of dit er twee moeten zijn of niet?

ook hoorde ik dat ze niet erg nauw kijken op snelheid enzo, als hij maar geen asociaal hard geluid maakt en als je maar niet onwijs lomp rijdt.

Klopt dit? en zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? moet je bijvoorbeeld een reflecterend hesje aan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, maar snap het ook goed als er verder niemand op de scooter is geweest in Frankrijk.

groetjes, mark
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben een paar maanden geleden nog in Parijs geweest met school. Ik zou er eigenlijk niet met de scooter heen gaan, echt extreme drukte daar en mensen die als gekken rijden. Maar dat is in de meeste wereldsteden wel volgens mij. Verder hoef je volgens mij niet per se een hesje aan en ook geen 2 spiegels te hebben (veel gezien zonder ook). Maar weet ik dus niet allemaal zeker, misschien dat iemand anders het weet ?

Weinig ''normale'' scooters daar trouwens. Veel Suzuki Burgman motorscooters en die 3 wieler dingen enzo. Maar 2 SR's gezien en een paar aeroxjes. XD
 
Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen in Frankrijk (was wel een boerendorp maar toch). Volgens de verzekering hoefde ik alleen maar de verzekering/scooter op mijn eigen naam te hebben. Voor de rest niks. Ik heb daar 4 maanden rond getuft dusja.

Of er iets is veranderd in die 2 jaar weet ik niet. Dat zou je na moeten vragen.
 
Stuur Maitre R. even een PM, hij woont bij mijn weten nog in Frankrijk of heeft er erg lang gewoont.
 
iedereen bedankt, hier heb ik wat aan.

Voor zover niet zoveel om me zorgen over te maken, op het feit dat een ongeluk daar vaker voor komt dan hier zo te lezen.

ik heb maitre r. een pm gestuurd.

Als er iemand nog wat weet graag!
 
Back
Top