wetgeving Belgie:Scooter in beslag nemen?

jerome

Well-Known Member
Ik vraag me al een tijdje af of een flik ('wout' :p ) je scooter vanaf de eerste keer in beslag kan nemen en laten vernietigen als je te snel rijdt op de rollen.
Is er een maximumsnelheid of is het zowiezopas de 2de keer dat de politie u scooter kan 'vernietigen' wegens te snel rijden
Ik dacht dat het in Nederland pas vanaf de 2de keer was maar voor Belgie weet ik het dus niet.
Weet iemand eht toevallig
greetz jerome
 
Advertisement - register to remove this

euh.. wordt meestal door de rechter bepaald.
eerste maal had ik (omgerekend) 250 euro voorwaardelijk (85km/u)
en tweede maal 1000 euro + 15 rijbewijs kwijt

maar het varieert
 
pff
Dat is zo raar is er dan geen 'vaste wetgeving' in Belgie? Of heeft het te maken met de rechter en die bepaalt zijn oordeel dan ook door u houding tov van u 'fouten'

Of zit ik er totaal naast?
 
ja, er bestaan onnozele dingen zoals verplichting om rijschool te volgen
of je mag pas auto rijden vanaf je 21ste

soms laten ze je zelfs vrijwilligerswerk doen :X
 
@ S'am ik was 15 dagen m'n rijbewijs kwijt, dus ook auto en motor, maar verder komen er geen aanmerkingen ofzo hoor achterop je rijbewijs
 
in belgie ben je vanaf de 2e keer je scoot kwijt als het dezelfde is waarmee je de 1e maal bent aangehouden :!

beste oplossing is zo lang je nog niet bent aangehouden, gewoon zo hard gaan als je kunt (niet gaan lopen, maar ik bedoel dus qua opvoeren :p) en als je eenmaal bent aangehouden gewoon meewerken, lieV zijn, dan valt het goed mee allemaal *proefondervindelijk vastgesteld :| *
 
@ Speedyrulez.. dat eerste klopt niet.. de 2e maal aangehouden bij mij en ingenomen was niet dezelfde scooters als de 1e maal aangehouden
 
Back
Top