Een maand geleden een yamaha aerox (bj2006) gekocht geïmporteerd uit duitsland. Ik woon zelf in Belgie trouwens.
Had deze gekocht van mensen uit belgisch limburg.
Het douane papier e705 was erbij (blijkbaar makkelijk online aan te vragen)
& het gva.
Hy was volgens hun nooit ingeschreven, dus in goed vertrouwen gekocht want de aerox zelf was in een zo goed als nieuwstaat en ik kende helemaal niets van deze wetgeving voor scooters import.
Bij de verzekering het roos inschrijvingsformulier gekregen en alles opgestuurd naar de div.
Lang verhaal kort, ik moet w8en tot hy 25 jaar is en via een oldtimer vereniging de papieren aanvragen.
Aangezien ik geen historiek kan voorleggen wat er al die tyd met de aerox is gebeurd, geen buitenlands inschrijvingsbewijs en al helemaal geen bouwattest van de scooter.
Deze kan je by yamaha aanvragen, maar de officiele dealer vertelde me dat dit enkel voor benelux voertuigen word gedaan.
Nog een oplossing zou zyn een andere kader kopen met papieren en deze ombouwen.
Maar ik ga w8en tot hy 25 jaar is, dat is nu nog 7 jaar
Had deze gekocht van mensen uit belgisch limburg.
Het douane papier e705 was erbij (blijkbaar makkelijk online aan te vragen)
& het gva.
Hy was volgens hun nooit ingeschreven, dus in goed vertrouwen gekocht want de aerox zelf was in een zo goed als nieuwstaat en ik kende helemaal niets van deze wetgeving voor scooters import.
Bij de verzekering het roos inschrijvingsformulier gekregen en alles opgestuurd naar de div.
Lang verhaal kort, ik moet w8en tot hy 25 jaar is en via een oldtimer vereniging de papieren aanvragen.
Aangezien ik geen historiek kan voorleggen wat er al die tyd met de aerox is gebeurd, geen buitenlands inschrijvingsbewijs en al helemaal geen bouwattest van de scooter.
Deze kan je by yamaha aanvragen, maar de officiele dealer vertelde me dat dit enkel voor benelux voertuigen word gedaan.
Nog een oplossing zou zyn een andere kader kopen met papieren en deze ombouwen.
Maar ik ga w8en tot hy 25 jaar is, dat is nu nog 7 jaar
Last edited: