Scooter nog nooit ingeschreven (import duitsland)

Wimpert

New Member
Een maand geleden een yamaha aerox (bj2006) gekocht geïmporteerd uit duitsland. Ik woon zelf in Belgie trouwens.
Had deze gekocht van mensen uit belgisch limburg.
Het douane papier e705 was erbij (blijkbaar makkelijk online aan te vragen)
& het gva.
Hy was volgens hun nooit ingeschreven, dus in goed vertrouwen gekocht want de aerox zelf was in een zo goed als nieuwstaat en ik kende helemaal niets van deze wetgeving voor scooters import.
Bij de verzekering het roos inschrijvingsformulier gekregen en alles opgestuurd naar de div.
Lang verhaal kort, ik moet w8en tot hy 25 jaar is en via een oldtimer vereniging de papieren aanvragen.
Aangezien ik geen historiek kan voorleggen wat er al die tyd met de aerox is gebeurd, geen buitenlands inschrijvingsbewijs en al helemaal geen bouwattest van de scooter.
Deze kan je by yamaha aanvragen, maar de officiele dealer vertelde me dat dit enkel voor benelux voertuigen word gedaan.
Nog een oplossing zou zyn een andere kader kopen met papieren en deze ombouwen.
Maar ik ga w8en tot hy 25 jaar is, dat is nu nog 7 jaar
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Tja, dat krijg je als je naar die onzinverhalen van de verkopers luistert. Zit er überhaupt nog een Chassisnummer in?

Zie dit verhaal tegenwoordig ook regelmatig voorbij komen op MP. Gewoon totaal onlogisch. Wie koopt er nou een scooter om die niet in te schrijven en niet te gebruiken. Gewoon gestolen oid.

Ombouwen op een ander frame, ben je meteen klaar.
 
De chassisnummer klopt met die vanop de papieren gelukkig.
Op internet vind ge ook niet veel ivm nog nooit ingeschreven voertuigen!
Een kader vinden is niet makkelijk, een wrak kost al snel 800€. Dan koop ik liever een 2de aerox die volledig in orde is, ditkeer wel met alle papieren.
En wie weet dat ik in die 7 jaar nog een b klasse kader tegenkom
Post automatically merged:

Div reply
 

Attachments

  • IMG_2956.jpeg
    IMG_2956.jpeg
    211.2 KB · Views: 12
Last edited:
Back
Top