Scooter in beslag nemen na te hard op de rollerbank

S.h2o

New Member
Mijn scooter is in beslag genomen nadat die 76kmh aangaf op de rollerbank (en harder kon volgens de agent) terwijl bekende van mij alleen met een wok weg zijn gekomen terwijl hun 85+ gingen op de rollerbank maar die van mij is voor technisch onderzoek ingenomen maar mijn framenummers en kenteken is ter plekken gecontroleerd iemand enig idee waarom ze hem dan hebben mee genomen of wat er verder nog mee kan gebeuren?
 
Advertisement - register to remove this

die van mij is voor technisch onderzoek ingenomen
Daar zal de agent in kwestie een reden voor hebben.
Navraag doen bij het politiebureau geeft antwoord op je vraag...
Ze hebben niet eens de recht je eigendom aanraken of inbeslag nemen.
Dat heeft een agent zeker wel.
Door een onterecht hoge boete bedreig ik hem ook wel.
Moet je vooral doen. Lekker slim bezig.
Vieze klootzakken al die ambtenaren
Dat dit jouw mening is is je goed recht.
Persoonlijk vind ik het jammer dat je deze bewoording gebruikt.
Jij wilt te hard rijden en voer je de scooter op.
De agent doet zijn werk en plukt je van de weg.
Kat en muis spelletje.
Soms win je en soms verlies je...
 
Polite mag je Scooter ten allertijde inbeslag nemen .
Reden : klopt deze Scooter , Blok en Frame nummers , en is het wel 50 CC , zijn er illegale onderdelen toegevoegd die de constructie snelheid beinvloeden ?
Klantje van mij is zijn Runner 8 weken kwijt geweest , Yasuni R is inbeslag genomen , verder was alles in orde (50CC ) de Politie had de verdenking dat er een 70 CC Cilinder gemonteerd was , en dat de Scooter dan een Motorfiets is volgens de wet.
 
Jij klinkt meer als een hypocriet persoon.
Beste rank1, dit is niet hypocriet, dit zijn de regeltjes nu eenmaal.

Als jij een bank overvalt weet je op voorhand dat, als ze je pakken, je de gevangenis in vliegt.
Als je een brommer rijdt die niet aan de regeltjes voldoet weet je op voorhand dat, als ze je pakken, je een flinke boete kunt verwachten en afhankelijk van wat er gebeurd is of in hoeverre de brommer van de regeltjes afwijkt, je zelfs, een inbeslagname kunt verwachten of eventueel je rijbewijs voor een bepaalde tijd verliest.

Een bank mag je ook niet overvallen als jij denkt dat je werkgever je te weinig betaald, een brommer mag je niet opvoeren als jij denkt dat de regeltjes niet kloppen en je denkt dat je met een extreem opgevoerde brommer veiliger door het verkeer komt.

Dit alles is jouw bekend, dus als jij de regeltjes toch moedwillig overtreedt, ben dan zo sportief en accepteer de straf die erbij hoort en begin niet mensen aan te vallen die een andere mening zijn toegedaan!!!
 
Jij klinkt meer als een hypocriet persoon.
Ik dacht dat jij hier al je meningen kwijt kan maar dat mag ook weer niet.Regels dit regels dat samen staan wij sterk blabla mooi leugen.
Scootermeetings staan vermeld en paar verklikkers hier nemen gelijk actie.
Ik ben geen meeloper en ik heb recht iemand in een pak die denk dat hij macht heeft te bedreigen die mijn spullen zomaar van mij afpakt en dan nog onterecht een dikke boete thuis stuur.
Inbeslag namen is zelfde als iemand je spullen jat.
Vind jij dit eerlijk?Mensen rechten vrijheid snap jij dit?
Jonge de regels in de eu is verouderd zoals de besturing in belgie en in 2023 scooters mogen steeds niet harder dan 50?wtf?Omkeuren naar motorfiets mag niet of rete duur met 25 of 50 ben jij goed als dood op de weg.Rollenbank is nodig voor de maandelijks extra geld van de mensen leeg plukken.Allemaal illegale acties.
Tuurlijk wil ik harder rijden,50 is niet acceptable voor een brommer maar ik wil daarvoor niet overstappen naar een groter voertuig.Je koopt een voertuig die moet verzekerd zijn en krijgt een kenteken op.Iedereen betaald genoeg belasting.Waarom moeilijk doen?
Hallo @rank1,
Kan hier wel inhoudelijk op in gaan, maar denk dat het weinig zin heeft.
Dat wij verschillen van mening moge duidelijk zijn.
Laten we weer tot de orde van de dag over gaan en elkaar helpen i.p.v. te bekvechten...
 
Ik denk dat de meeste mensen hier het wel leuk vinden om te gassen, en er maar weinig originele scooters hebben.

Maar, als je dan gepakt word, moet je inderdaad ook de gevolgen nemen. Dat hoort er bij.

Aan de andere kant, volgens mij mag inbeslagname echt niet zomaar meer. Een WOK, dat is het.
Maar het kan ook zijn dat ze nog verdenken dat er een begrenzer in zit, of er nog veel meer aan de hand is, en ze hem daarom in beslag nemen. Dat kan volgens mij wel gewoon.

Dan zal hij helemaal nagekeken worden, en zal je daar dan nog wel bericht van krijgen. Waarschijnlijk trekken ze hem dan half uit elkaar, halen ze alle mooie onderdelen er uit, en krijg je een hoopje onderdelen terug waar een WOK op zit.
extreem opgevoerde brommer veiliger door het verkeer komt.
Extreem niet. Maar wat dat betreft vind ik de regeltjes tegenwoordig eigenlijk ook niet echt kloppen.
Met 45 op een 50 weg, waar iedereen in de praktijk 60 rijdt? Dat werkt toch echt niet. Mensen halen de gekste taferelen uit om je in te halen.

Wat dat betreft is 60-70 kunnen rijden toch echt wel een stuk veiliger.
 
Last edited:
Het is om te janken in tegenstelling tot 15 á 20 jaar geleden. De tijden dat het halve volk met een terugloper reed ligt al weer lang achter ons. Dat hele WOK gebeuren is uitermate treurig. Het is aan jou hoe je ermee om gaat. Wil je lekker vlammen, doe dat in het weekend of de avonduren. Moet je door de stad of naar je werk? Neem er een scootertje bij die aan alle eisen voldoet.
 
Om te Janken weet ik niet ...
Maar in mijn tijd ( ben een Zundapp Man ) .. werd de brommer direkt inbeslag genomen en was je die 3 a 4 weken kwijt .
Op het Polite Buro was / is een mooie werkplaats , en alles wat er niet op hoorde op je Brommer werd er afgeschroeft, dus je volledige SetUp werd inbeslag genomen .
Vaak / nu ... heb je een WOK aan je broek , maar heb je je volledige SetUp nog .
Dus..... Vroegahhhhh... was je meer de Sjaak , ( Financieel ).
 
Wel mee eens idd.

Als je toen met een dikke scooter of brommer rond reed, en je trof een beetje een zure agent, kon je ook gewoon overal gedag tegen zeggen. Toen werd echt de hele boel in beslag genomen, en meestal gesloopt.

Nu krijg je een WOK, en als je de boel weer begrenst en netjes maakt, krijg je er gewoon weer een kenteken op. Dat was toen echt niet aan de orde, toen was het gewoon echt afgelopen.

Ik heb een extra frame in de schuur staan. Als ik een WOK krijg, heb ik dezelfde dag gewoon weer dezelfde scooter op de weg staan, met een ander framenummer. Is de WOK ook gewoon weg.
 
Last edited:
Dus ... als je een beetje wijs ben ... Bewaar je standaard spullen , Uitlaat Cilinder , begrenzers etc etc .
Ik doe veel met Piaggio , en regelmatig word er bij mij een Scooter gebracht om die RDW Proof te maken .
( Omdat ik alles standaard heb liggen, vaak worden natuurlijk Scooters gekocht zonder standaard spul er bij ).
 
Nou dan was het in Drenthe blijkbaar anders. Heb nooit op de rollenbank gestaan en mijn vrienden die de 2kw aantikten konden zo weer gaan. Mijn beste vriend stond met Hebo Manston, seletra, yasuni etc erop. Dikke boete en de groeten.

Ik kreeg in 2004 een boete voor rijden op de rijbaan. Men keek naar mijn Yasuni R en gaf geen krimp. De tijden zijn echt wel anders nu.
 
Last edited:
Dus ... als je een beetje wijs ben ... Bewaar je standaard spullen , Uitlaat Cilinder , begrenzers etc etc .
Ik doe veel met Piaggio , en regelmatig word er bij mij een Scooter gebracht om die RDW Proof te maken .
( Omdat ik alles standaard heb liggen, vaak worden natuurlijk Scooters gekocht zonder standaard spul er bij ).
Paar frames. Ligt ook aan de scooter. Soms is dat heel makkelijk, soms vrij lastig. (en/of duur)

Nieuw frame en kenteken er op, Wok frame gewoon slopen. Veel simpeler als door zo'n keuring gaan, en als het mis gaat betaal je de keuring nog een keer.
Meestal heb je voor een paar honderd een nieuw frame, bouw alles over, en je kan gewoon weer rijden.

@Tim Ark 2Kw is gewoon standaard vermogen.
 
Denk dat je het je toch echt verkeerd herinnert.
2kw is nog geen 3pk. Dat is zo ongeveer standaard vermogen op begrensde scooters.
0.5KW is 0.7 pk. Dan mag je blij zijn als je 15 haalt.
 
Toch zou het weleens kunnen kloppen. Ik had in de jaren 60-70 een Puch MV50. Die had een netto vermogen van 1,3 pk. Verrotte weinig, maar toch reed het. Tot ergens in 1996/1997 (?) was het maximum vermogen voor een bromfiets 1,5 kw of 2 pk. Door de Europese regelgeving is dit destijds veranderd naar maximaal 4 kw.
 
Om te Janken weet ik niet ...
Maar in mijn tijd ( ben een Zundapp Man ) .. werd de brommer direkt inbeslag genomen en was je die 3 a 4 weken kwijt .
Op het Polite Buro was / is een mooie werkplaats , en alles wat er niet op hoorde op je Brommer werd er afgeschroeft, dus je volledige SetUp werd inbeslag genomen .
Vaak / nu ... heb je een WOK aan je broek , maar heb je je volledige SetUp nog .
Dus..... Vroegahhhhh... was je meer de Sjaak , ( Financieel ).

Alleen vroeger bleef het wel bij een waarschuwing ook al was je wel je spullen kwijt..

Tegenwoordig mag je maar 3x een wok hebben en ben je hem helemaal kwijt (en je betaald tegenwoordig ook administatratie kosten, was vroeger ook niet.
Post automatically merged:

Wel mee eens idd.

Als je toen met een dikke scooter of brommer rond reed, en je trof een beetje een zure agent, kon je ook gewoon overal gedag tegen zeggen. Toen werd echt de hele boel in beslag genomen, en meestal gesloopt.

Nu krijg je een WOK, en als je de boel weer begrenst en netjes maakt, krijg je er gewoon weer een kenteken op. Dat was toen echt niet aan de orde, toen was het gewoon echt afgelopen.

Ik heb een extra frame in de schuur staan. Als ik een WOK krijg, heb ik dezelfde dag gewoon weer dezelfde scooter op de weg staan, met een ander framenummer. Is de WOK ook gewoon weg.

WOK mag je ook maar 3x hebben. (het is niet dat je oneindig zo door kan blijven gaan)
Post automatically merged:

Paar frames. Ligt ook aan de scooter. Soms is dat heel makkelijk, soms vrij lastig. (en/of duur)

Nieuw frame en kenteken er op, Wok frame gewoon slopen. Veel simpeler als door zo'n keuring gaan, en als het mis gaat betaal je de keuring nog een keer.
Meestal heb je voor een paar honderd een nieuw frame, bouw alles over, en je kan gewoon weer rijden.

@Tim Ark 2Kw is gewoon standaard vermogen.

Doe ik zelf ook..
 
Last edited:
Elkaar helpen dat is wat jij niet doet. Ik weet zeker als jij met een groepje gaat rijden en dan politie komt laat je vrienden in de steek.Dat is wat bij mij gebeurde.Group van ca 150 mensen deden ook niks.Ik stond alleen tegen ca 20 popos lekker vechten voor mij brommer.Misschien ben jij rijk of waardeer je eigendoms niet nou ik wel en ben spuugzat met de regeling.
Was het eigenlijk niet van plan, maar ga je toch van enig repliek dienen.

1: Ik heb ECHTE vrienden die mij niet in de steek laten.
2: Ik houdt mij aan de regelgeving zodat ik niet hoef te "vechten" met de Politie.
3: Ik hoef niet te vrezen dat ze mijn eigendom(men) in beslag nemen.
4: Ik zou naar een ander land verhuizen wanneer dit mij niet zou bevallen.
5: Ik laat mensen in hun waarde, ondanks dat ze het niet met mij eens zijn.

Maar dat ben ik.
Niet iedereen is/denkt hetzelfde...

Met vriendelijke groet van een hypocriet persoon!
 
Back
Top