scooter in beslag nemen hoeveel?

Jongen het stond in de krant ik zal ut nog ff proberen op te zoeken, en nee niet TO, schoenendoos-formaat-teruggave zo noem ik dat.. nix meer van over.. en ja hoor alleen HAARLEM & omgeving (ijmuiden, zandvoort etc)

Het is idd heel erg verschillend per gemeente.
Hier is het nu al zo 2 x 1,5 kW en dan word die in beslag genomen.
Dat is idd mooi kut ja want een vriend van mij met een onbegrensde zip ging daar al overheen.

Originally posted by bluewhiteaerox
Het is idd heel erg verschillend per gemeente.
Hier is het nu al zo 2 x 1,5 kW en dan word die in beslag genomen.
Dat is idd mooi kut ja want een vriend van mij met een onbegrensde zip ging daar al overheen.

Daarom heeft die vriend van je hem nu ook afgevoerd:(:D

Mja ik zat dus aan de 2kw. En toen zeiden ze wel heel leuk van ja als je de volgende keer over de 1,5 zit wordt ie in beslag genomen en waarschijnlijk vernietigd.

Nou werd ik vorige week weer aangehouden. (vaker die rollerbank|( )
Maar ik heb hem dus afgevoerd en ik kreeg dit keer dus geen boete.
Nou vroeg ik dus aan een politieagent hoe het nou zat met die regel van in beslagname. Nu kreeg ik weer een ander verhaal te horen.
Nu was het zo dat als ik over de 0,8 kwam hij al meegenomen werd naar het bureau voor onderzoek. Geen inbeslagname dus.

Het blijft overal vaag.

2 dingen die jullie niet moeten geloven...
1. agenten, die hebben er zelf de ballen verstand van.
2. kranten, die verdraaien alles. hebben niet alle informatie tot hun beschiking om het te vertellen hoe het echt inmekaar zit.
over het vernietigen-> je scooter word echt niet 1/2/3 zomaar vernietigd.
de rechter beslist namelijk wat er met je scooter gebeurd. en je moet afstand tekenen voordat die daadwerkelijk vernietigd wordt.....
omdat je 1 keer in de fout bent gegaan, wordt je scooter niet vernietigd.
daar is het hele nederlandse rechtssysteem opgebasseerd.
je mag een keer in de fout gaan, zonder al te erg consequenties.
in dit geval je scooter vernietigd.

@ Mini-g, ik zou het op prijs stellen als je het artikel toch wilt posten.

4 zelfs :D. maargoed, je hebt de link goed gelegd |:)
maar ik had jouw uitspraak niet onthouden, ik onthoud genoeg dingen die jij zegt, maar dit soort dingen niet. dit wordt wel vaker gezegd. maarjah, laten we ontopic blijven...
no hard feelings by the way :*

klopt ik woon in zandvoort en mijn aerox is ook in beslag genomen en zie ik waarschijnlijk ook niet terug wel een naaistreek, ze hebben em net zo lang in beslag gehouden totdat die nieuwe regels in haarlem en omstreken er waren en nu zeggen ze dat ie word vernietigd gvd!!!
ok hij jankte de rollenbank wel af maja tog een naaistreek...

jaah de jute doen gewoon waar ze zin in hebben, maar hij word zeker vernietigd als ze je naar, ja wat zakl et zijn verschillende keren gepakt hebben, zeker als je elke keer over de 2kw zit.
ik ben nu 4 of 5 keer op di schijtbank geweest en elke keer 2 kw en 1 keer 1,9 :D
ik heb elke keer ook zwaar geluk gehad en wazige situaties, en wazige agenten..maar nu mag ik dus ni meer met snelheid gepakt worre wnt dan issi ook kwijt :S
ik woon in omg. Oss

Ik heb een kymco super 9 snorscooter die ongeveer 65 km op de teller rijd, maar nu ik die verhalen over rollerbanken zo hoor begin ik spijt te krijgen dat ik geen helmmodel genomen heb, wat zijn de mogelijkheden? kan ik hem bijvoorbeeld als brommer verzekeren en een helm dragen, of mag dat ook niet?
Ik heb hem nieuw gekocht, maar ben in staat om hem in te ruilen voor een standaard bromscooter

Originally posted by dick
Ik heb een kymco super 9 snorscooter die ongeveer 65 km op de teller rijd, maar nu ik die verhalen over rollerbanken zo hoor begin ik spijt te krijgen dat ik geen helmmodel genomen heb, wat zijn de mogelijkheden? kan ik hem bijvoorbeeld als brommer verzekeren en een helm dragen, of mag dat ook niet?
Ik heb hem nieuw gekocht, maar ben in staat om hem in te ruilen voor een standaard bromscooter

je kan hem niet verzekeren als brom omdat je op je frame nummer gelijk kan zien of het brom of snor is .
en tjah dat inruilen voor bromscooter is wel het beste als je niet van beukeringen houd ;)

Originally posted by dick

65 zonder helm? Niet echt slim idee, als je valt heb je der toch echt spijt van hoor

ik werd pas aan gehouden toen ik mn race's scoot aan het testen was!

Ik kreeg hellemaal niks.:#

Met mn straat scoot betaal ik me scheel aan boetes!

Ligt echt aan de agent die je aanhoud hier in amersfoort zeggen ze ook als ze zin hebben dat hij naar het bureau gaat, elke week komt hier scooter team utrecht op bezoek en die nemen je scooter zo mee als hij boven 2.0 loopt.

Die verhaaltjes van die agenten zijn altijd vaag. Ik snap er helemaal niks van maar ik trek me er eigenlijk niks meer van aan. Ik werd een paar dagen geleden gepakt met nét geen 1,5KW. Dit was de 3e keer voor mij en toen vertelde die agent: als je de 3e keer wordt gepakt en hij loopt te hard nemen we 'm in beslag. Ze lieten me zo weer rijden...

Maar stel nou nemen ze em in beslag. Mijn brommer kostte bijna 3000 euro en nu willen ze voor een paar boetes van 95 euro mijn brommer jatten? Ik geloof er niks van...

Groeten,
Bart

ik woon in utrecht(nieuwegein om precies te zijn) en hier nemen ze ze niet meer in beslag ze houden ze alleen van de weg af(als je niet bent verzekert) en die kan je dus komen ophalen als je je verzekerings bewijs laat zien
wel beter iig

Back