begrenzing graag hulp wetgeving?

Schuur.beunhaas

Altijd bezig
even een vraag ik heb een Hanway raw 50,
over een cdi die je met een schroefje kan verstellen in de toeren, hij zit op je normale plaats en hij rijd gewoon 45, maar mag dit?
ik kan hem niet zomaar van snelheid wisselen en hij loopt niet te hard. maar je kunt hem technisch gezien wel na verwijderen van zadel hardere laten lopen door het schroefje tee verdraaien.

ik heb deze trouwens omdat hij met de originele 40 loopt

wat als hij op de rollerbank mee genomen word voor onderzoek?
alvast bedankt
groet Niels.
 
Advertisement - register to remove this

Dat is wel apart, zat deze er standaard op?
Het komt een beetje over als fabrieksaf aangezien de snelheid ´onbegrenst´ hooguit 60 is.
Vooral als het 60 op de teller is wat neer komt op ongeveer 50 km gps.
Geen probleem lijkt me en mochten ze vragen om een begrenzer laat je het ze gewoon zien en testen.
 
Dat is wel apart, zat deze er standaard op?
Het komt een beetje over als fabrieksaf aangezien de snelheid ´onbegrenst´ hooguit 60 is.
Vooral als het 60 op de teller is wat neer komt op ongeveer 50 km gps.
Geen probleem lijkt me en mochten ze vragen om een begrenzer laat je het ze gewoon zien en testen.
onbegrensd bij een snelheids bord langs de weg wwas het 59 op het rechte stuk. maar nu vertrouw ik die niet helemaal, teller was toen 65
Post automatically merged:

Dat is wel apart, zat deze er standaard op?
Het komt een beetje over als fabrieksaf aangezien de snelheid ´onbegrenst´ hooguit 60 is.
Vooral als het 60 op de teller is wat neer komt op ongeveer 50 km gps.
Geen probleem lijkt me en mochten ze vragen om een begrenzer laat je het ze gewoon zien en testen.
nee niet standaard

Dit maar dan Zonder astandsbediening

Post automatically merged:

euro-begrenzer-cdi-regelbaar-afstandbediening-honda-dax-monkey-singa-sky-team.jpg
 
Last edited:
De meeste tellers wijken zon 20% af dus als er 65 op de teller staat zou dat rond de 52 a 54 km gps zijn of echte snelheid.
De snelheidsborden zijn ook niet nauwkeurig aangezien er ook een correctie af gaat van 3 km, dus dat zou uit komen op 56 km na correctie.
Je zou met een gps app of een tomtom de snelheid kunnen meten maar persoonlijk zou ik me er geen zorgen om maken.
 
De meeste tellers wijken zon 20% af dus als er 65 op de teller staat zou dat rond de 52 a 54 km gps zijn of echte snelheid.
De snelheidsborden zijn ook niet nauwkeurig aangezien er ook een correctie af gaat van 3 km, dus dat zou uit komen op 56 km na correctie.
Je zou met een gps app of een tomtom de snelheid kunnen meten maar persoonlijk zou ik me er geen zorgen om maken.
oke ik ben terug van het terroriseren van de straat, op 2 gps apps, de ene zegt met de schroef volledig uit 57 en de 2e 59.
en nu? dat vinden ze dus niet goed
 
Beetje vreemd dat ie begrenzer in de onbegrensde stand blijft staan.
Volgens mij is dit niet normaal.
Normaliter zijn dit type begrenzer dusdanig gemaakt dat als je de scooter van contact schakelt, de begrenzing automatisch terugvalt naar de begrensde stand.

Die begrenzer, als ze hem vinden bij een technisch onderzoek, is strafbaar.
Deze is schakelbaar ook al ben je de afstandsbediening kwijt of ligt hij thuis in de kast of heb je hem bij je aanhouding weggegoooid.

Dus:
blabla begrenzer ist verboten... linksom rechtsom...

Trouwens, je scooter rijdt boven de wok-grens en dan maakt het ook niet meer uit of je een begrenzer hebt of niet, bij een controle ben je altijd het haasje.
 
Beetje vreemd dat ie begrenzer in de onbegrensde stand blijft staan.
Volgens mij is dit niet normaal.
Normaliter zijn dit type begrenzer dusdanig gemaakt dat als je de scooter van contact schakelt, de begrenzing automatisch terugvalt naar de begrensde stand.

Die begrenzer, als ze hem vinden bij een technisch onderzoek, is strafbaar.
Deze is schakelbaar ook al ben je de afstandsbediening kwijt of ligt hij thuis in de kast of heb je hem bij je aanhouding weggegoooid.

Dus:


Trouwens, je scooter rijdt boven de wok-grens en dan maakt het ook niet meer uit of je een begrenzer hebt of niet, bij een controle ben je altijd het haasje.
De TS bedoelt dan ook dat hij de non afstanssbediening versie heeft.
Wss niet de moeite gedaan om een correcte foto te vinden.

Ook niet om zijn vraag te googlen.

 
Back
Top