belgische wetgeving vraagje

Lexn

@ Polini evo zip AC
Weet iemand als je gepakt ben in belgië voor 16 jaar ofdit de boete aleen nog maar verergert of is het zoals in nederland dat de boetes halveren?

greetz ;)
 
Advertisement - register to remove this

In augustus gingen een vriend en ik frietjes halen in het dorp naast het mijne. We hadden net zen brommer opgedreven, dus we gingen langs de grote baan om direct ook te weten hoe hij reed. Ik liet hem rijden, twas zijn brommer, en we rijden de grote baan op. Na een km erop gereden te hebben, komt er ineens een gek naast ons rijden met een pasje van de flikke zat te zwaaien. Men vriend remde plots heel hard en ging een rechtsomkeer maken. ik ben van de brommer gesprongen zodat hij lichter was en sneller omdat ik wist dat ze achter hem gingen en niet achter mij. ze hebben hem 5 keer proberen klemrijden en na de 6de keer met ondertussen al 1 anonieme wagen en 2 combies achter hem stopt hij. Hij heeft 100 à 105 op hun teller gereden en hij heeft een waarschuwing gehad. Net als jij was hij geen 16, geen verzekering, hij had zelfs zen papiere niet bij. We hebben echt geluk gehad toen!

te spijtig dat die brommer afgepakt is !

grtz ;)
 
In augustus gingen een vriend en ik frietjes halen in het dorp naast het mijne. We hadden net zen brommer opgedreven, dus we gingen langs de grote baan om direct ook te weten hoe hij reed. Ik liet hem rijden, twas zijn brommer, en we rijden de grote baan op. Na een km erop gereden te hebben, komt er ineens een gek naast ons rijden met een pasje van de flikke zat te zwaaien. Men vriend remde plots heel hard en ging een rechtsomkeer maken. ik ben van de brommer gesprongen zodat hij lichter was en sneller omdat ik wist dat ze achter hem gingen en niet achter mij. ze hebben hem 5 keer proberen klemrijden en na de 6de keer met ondertussen al 1 anonieme wagen en 2 combies achter hem stopt hij. Hij heeft 100 à 105 op hun teller gereden en hij heeft een waarschuwing gehad. Net als jij was hij geen 16, geen verzekering, hij had zelfs zen papiere niet bij. We hebben echt geluk gehad toen!

te spijtig dat die brommer afgepakt is !

grtz ;)

wtf gwn een waarschuwing ofzo??
maar ook de brommer kwijt?
 
ik ben gisteren moete voorkomen ze hadden mij 1j 6mnd geleden tegn gehouden brommer ging 107 en ben er vanaf gekomen met een boete van 500 euro (was wel al 16)
 
neen, als ze je zo kloten ...

Een andere vriend van me is 3 jaar geleden ofzo gepakt met een Derbi Senda. origineel maar onbegrensd. op de rollen: 87km/h. omda em is probere ontsnappe werd zen straf nog groter. De rechter gaf hem 3 opties: boete 3000€, 2 maand gevangenis of 700€ boete + cursus veilig rijden. Hij nam de laatste. hij was wel al 18....
 
Back
Top