Nederlandse nationaliteit + Belgische scooter

Wallarootjeeee

Well-Known Member
Hallooooo, ik zou graag zo spoedig mogelijk een eerlijk antwoord op deze vraag krijgen want ik ga dalijk naar mijn vriendin en anders kom ik niet terug

Ik ben van Nederlandse nationaliteit en ik woon ook in Nederland, ik heb een Nederlands certificaat en ik zou graag dalijk de brommer van mijn vriendin lenen, die Belgisch is met een Belgische scooter (geen kenteken dus) mag dat van de politie, ofja.. is dat wettelijk gezien veroorloofd?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou denken dat het gewoon mag, maar weet het niet 100% zeker.

Je mag ook gewoon met een Duitse auto in Nederland rond rijden(voor bepaalde tijd dacht ik), maarja, of een Belgische scooter zonder kenteken ook mag weet ik niet helemaal zeker.
 
Iemand hier die in België woont en het nummer van de politie heeft? (buiten alarm nummer :p) zodat ik het aan hen even kan vragen. De nederlandse politie weet het niet en de site van de Belgische politie is zo pauper dat ik nergens een fatsoenlijk nummer vind, vind ik er een is die niet in gebruik! :')
 
waarom zou dat niet mogen? je hebt toch de nodige rijexamen enzo afgenomen ;) ik rijd ook af en toe door nl en buiten dat ze soms "kentekenloze scooter!!!" naar je roepen is er verder eigenlijk niet veel aan de hand. ;) zie hier trouwens ook soms blauwe plaatjes in belgie of nederlanders met een snorscooter die niet eens weten dat ze helm op moeten hebben dusjah ;)

zie wel dat je naam mee opde verzekeringspapieren staat (ondertekend) voor als je iets zou voorhebben.
 
waarom niet dan? er staat op mijn verzekeringsbewijs in welke landen ik allemaal mag rijden en dat zijn er veel hoor. :s
 
Natuurlijk mag dit.

Anders zou je dus niet met een brommer het land uit mogen!

Rijbewijs geld over gans europa, het is dan ook een EUROPEES rijbewijs!
Zolang de scooter verzekerd is mag je ook in NL rijden met de scooter.
 
Mag, als je volwaardig rijbewijs hebt + verzekering voor België.
Lees anders is op je rijbewijs staat normaal op 'alleen voor nederland' of Geld in europa of zoiets en moest het niet mogen , gaan ze hier niet bijten hoor, de kans dat je een boete krijgt is 0.001,

over zo een feit dan..
 
Back
Top