Gereedschap om te sleutelen aan scooter / auto / motor

Bas

Administrator
Staff member
Sinds ik uit huis ben is mijn gereedschaps collectie redelijk geslonken, en ik ben nu aan het kijken om wat nieuw spul aan te schaffen. Ik vroeg met af wat men hier op het forum gebruikt bij het sleutelen, en vooral waarom en hoe tevreden je erover bent.

Mijn ervaring met Gedore is half positief. Het "oude" Gedore spul was erg goed, maar van het nieuwe generatie niet tevreden over de kwaliteit.

Snap-On laatste maanden veel mee gesleuteld, supermooi maar buiten me budget :)

Dus, wat raden jullie aan en waarom?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb laatst een momentsleutel van Tengtools aangeschaft, en later een aanvullend doppenset. Tot nu toe erg tevreden, zeker voor het geld wat je ervoor betaald.
 
Ik heb laatst een momentsleutel van Tengtools aangeschaft, en later een aanvullend doppenset. Tot nu toe erg tevreden, zeker voor het geld wat je ervoor betaald.

Ja tengtools zit ik zelf ook naar te kijken. Maar ik verwacht dat er hier redelijk heavy sleutelaars zitten, en ben erg benieuwd naar de duurzaamheid.
 
Ik heb ook zo'n 101 delige set van TengTools

8461.jpg


Dan wordt sleutelen ineens een stuk minder frustrerend.
 
Facom/beta ofzo

bij Facom heb je ook LEVENSLANGE garantie, dus stuk, zonder gezeik een nieuw, van een imbus tot een hele momentsleutel. ;)
 
Ik zweer ook nog steeds bij Facom. Ik vind dat hun spullen meer grip hebben dan Gedore of Snap-on. Plus dat ik al zoveel van Gedore kapot heb zien gaan!
 
Facom idd. Hier zo'n kist staan.

:W

Erg duur , maar komt idd door die garantie. Wist niet dat het levenslang was btw. :eek:
 
Is idd levens lang heb het zelf ook en zou niet anders willen. Het is wel aan de prijs maargoed je hebt het wel voor de rest van je leven.
 
Idd. Hoe zit dat dan met ruilingen ? Gaat dat echt zo makkelijk ? Moet wel eigenlijk als je levenslange garantie heb... :p
 
Idd. Hoe zit dat dan met ruilingen ? Gaat dat echt zo makkelijk ? Moet wel eigenlijk als je levenslange garantie heb... :p

Je gaat naar de winkel waar je het hebt verkocht...

Snap On komt zelf met een hele vrachtwagen op bezoek waar je zo kan wisselen en kopen ofzo. Wel uiteraard bij bedrijven enz.
 
unior gereedschap is ook erg goed. Heb er nooit problemen mee gehad en ligt lekker in de hand. Wel duur net als snap on en facom, maar zeker super spul.

Btw, mijn dopsleutel setje van 15 euro van de praxis werkt ook nog steeds perfect. En dat is minder erg als het kwijt gaat:p
 
Idd. Hoe zit dat dan met ruilingen ? Gaat dat echt zo makkelijk ? Moet wel eigenlijk als je levenslange garantie heb... :p

Laast was er nog z'n geleider verrot van mijn (op werk) 10jr oude facom kar ofzo, kreeg gewoon weer een nieuwe voor niks..
Is trouwens nog z'n ouwe kar waarbij de laden niet voledig openenen, daa moet je wel opletten als je een kar koopt want dat werkt vrij irri.

Maar toen ik een keer met een lichtbeschadigde ratel kwam, kreeg ik geen garantie meer bij de lokale dealer...
Die ratels gaan trouwens bij mij op me werk op de haverklap verrot (enkele per jaar)
Toen na dat gelul met die ratel mijn facom kar gevuld met stahlwille gereedschap, perfect en probleemloos spul.

Later op een beurs nog wel iemand van facom er op aangesproken hoe dat zat met garantie, die zij dat de handelaar het ten alletijden moet terug nemen...

Binnenkort nieuwe schuur dan kijken voor een eigenkarretje, 2dehands is het vrij moeilijk om wat knaps voor een goede prijs te vinden..,laatst gingen er nog wat facom karretjes van kroymans op een veiling weg voor 1500 eu ofzo :X, terwijl je voor niet veel meer een nieuwe facomgevulde kar koopt..
 
ik gebruik zelf facom het meest op het werk. karren staan daar al 20 jaar ofzo en dan zie je wat er egt gaat slijten. sleutels etc zijn allemaal nog prima aleen de kleine ratel is egt helemaal naar de kloten heeft speling en van alles. ook die dingen wat je op een dop kan zetten, geen ratel maar zo een staaf(geen idee hoe dat heet:p) die verbuigen nog wel eens bij egt veel kracht! ook gebruiken wij snap on, is egt perfect gereedschap vind ik. snap on komt trouwens ook met zo een grote bestelbus kijken als er iets kapot is o.i.d. en die ratels van snap on zijn zo fijn ik zouw geen andere willen:p maar goed. eigenlijk moet je eens naar de auto-vak-rai gaan is een grote beurs voor gereedschap, kan je even voelen enzo dan weetje wel wat bij je past;)
en ik doe gewoon automonteur als opleiding/beroep;)
 
Ik gebruik een Teng Tools 1/2" doppenset, 3/8" en 1/4" doppensets van Skandia, 3 momentsleutels van Teng, schroevendraaiers Stanley, tangen Knipex, Skandia en bouwmarktzooi. Losse doppen in vreemde maten haal ik altijd van Hazet.
 
Ik heb die set die tijd terug hier werd aangeboden met inkoopactie, Crown Tools, ik zou het niet echt aanraden. Mijn kleine ratel viel gewoon uit elkaar nadat er remvloeistof op kwam, en er zijn een paar stukje van schroevendraai stukjes afgebroken.

Ik zit op het moment te kijken voor een luchttol, dat lijkt me wel fijn
 
Back
Top