Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Laatst een 1/8" ratel/doppen set met verlengde doppen, torx en inbus bitjes erbij van promat. Ik blijf erg tevreden over dat spul, goede kwaliteit voor een best aardige prijs en 25 jaar garantie erop.
En ik heb nog een gedore gereedschapstas gekocht, echt een ideaal ding om je al je gereedschap en spuitbussen overzichtelijk in vakjes te plaatsen, doppensets gooi je met doos en al in die tas in het grote vak.

MAGICWK1070L.jpg

1020000124_1.jpg
Van de week nog eens even binnen lopen voor een mooie set gedore schroevendraaiers, gedore tangen en promat ringratel sleutels.
 
Zie gereedschapbord links, alles Gedore qua ring en steeksleutels etc.

Zagen: Bahco
Doppenset: Gedore en 1 van Stahlwille incl engelse maten
Momentsleutel: Facom

Elektrisch spul zoals accu boormachines (2 stuks), slijptol, decoupeerzaag, afkortzaag etc eigenlijk alles van Metabo.

M'n vader kocht alles van de betere merken eigenlijk, nu alles ge-erft.

408754_465701150144500_445554361_n.jpg
 
Gedore Germany vind ik idd ook goed gereedschap. Gedore india daar integen is echt prul imo.

@aad, neem aan dat je 3/8e bedoeld ipv 1/8 :p
 
Zie gereedschapbord links, alles Gedore qua ring en steeksleutels etc.

Zagen: Bahco
Doppenset: Gedore en 1 van Stahlwille incl engelse maten
Momentsleutel: Facom

Elektrisch spul zoals accu boormachines (2 stuks), slijptol, decoupeerzaag, afkortzaag etc eigenlijk alles van Metabo.

M'n vader kocht alles van de betere merken eigenlijk, nu alles ge-erft.

408754_465701150144500_445554361_n.jpg

Mooie werkplaats met even zo mooie herinneringen denk ik...
 
Dankjewel! Klopt inderdaad, was ook het grote wat we gemeen hadden (interesse in praktisch alles op wielen en techniek). Moet zeggen dat het soms heel moeilijk is om in de werkplaats bezig te zijn juist door de herinneringen, gelukkig zijn het mooie en ben ik er zuinig op.

Erg blij dat ik het een tijdje terug nog met hem heb besproken en hij toen aangaf dat hij graag wilde dat ik zijn tools etc kreeg mocht hij er niet meer zijn.

Geld is onbelangrijk, mooie herinneringen onbetaalbaar.. daarom is dit eigenlijk wel het mooiste wat ik heb :)
 
Zo heb ik nog oud Hazet gereedschap van mijn opa geërft, de roest zit er op en het is misschien wel 50 jaar oud of ouder. Maar ik gooi het nog niet weg ondanks dat ik het niet gebruik, dat kan altijd nog.
Ik zal wel eens een foto maken van die oude spullen, vooral die ratel is iets unieks.

@maarten: Het is inderdaad een 1/4" set, foutje. Wat is het verschil tussen germany en india? Ik wist dat niet eens. Overigens koop ik mijn gedore gereedschap altijd bij dezelfde winkel omdat ik korting via mijn werk krijg bij balieverkoop en ik daar goed word geholpen.

Vrijdag nog deze set gekocht:
image_89152.jpg


En deze set komt er nog aan, inclusief gedore bier opener:7, en een gedore waterpomptang en striptang.

2231859_plus.jpg
 
Gedore india is gewoon goedkoper, oa goedkoper materiaal. En dat kun je bij gereedschap imo niet gebruiken.
Als je een oude sleutel 19 opmeet kan het goed zijn dat deze dan 19,5mm is en dus sneller over een bout/moer schiet.

Maar ieder merk wel een goedkoper b merk. Snap-on heeft bijvoorbeeld Eurotools.
 
Dankjewel! Klopt inderdaad, was ook het grote wat we gemeen hadden (interesse in praktisch alles op wielen en techniek). Moet zeggen dat het soms heel moeilijk is om in de werkplaats bezig te zijn juist door de herinneringen, gelukkig zijn het mooie en ben ik er zuinig op.

Erg blij dat ik het een tijdje terug nog met hem heb besproken en hij toen aangaf dat hij graag wilde dat ik zijn tools etc kreeg mocht hij er niet meer zijn.

Geld is onbelangrijk, mooie herinneringen onbetaalbaar.. daarom is dit eigenlijk wel het mooiste wat ik heb :)


Mooi ''verteld'' :)
 
Mijn baas heeft laatst z'n Bosch boorhamer doorgeschoven naar mijn busje en zelf zo'n ding gekocht.

Dat klik on, klik off werkt opzich best mooi, ding heeft genoeg vermogen en kan ook makkelijk uit de voeten met boren van 40cm+.

Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen, we gebruiken hem wel met regelmaat voor 't wat zwaardere boor werk (ook met de dozenboor etc.), voor 't lichte boor werk deze:

dewdc212kb18v.jpg
 
iemand enig idee waar ik dit soort schuim kan vinden in NL?

[video=youtube;ryYsAhWbMXU]http://www.youtube.com/watch?v=ryYsAhWbMXU[/video]
 
heb uit duitsland, paar van die platen laten overkomen... mooi spul, alleen wacht ik nog tot ik genoeg spul hebt, om ze te besnijden :p


verder ben ik sindskort, ratels aan verzamelen... waarom weet ik niet, maar vind het geil...

vandaag deze besteld, kan niet wachten tot het binnen is..

Gearwrench-120XP-Ratchets.jpg


120XP 3º ratel :W

eerder ontvangen...

gearwrnchscktlead600.jpg

voor die lastige tapenden JWZ :p


Next, wera zyklop+schroevendraaiers..


vbcgtz3-1.jpg
 
Back
Top