het gereedschap topic #1

Omdat iedere sleutelaar wel gereedschap heeft en soms is iets wat wilt weten of wat nieuws koopt d8 ik, ik maak even dit topic aan.
posten van wat voor gereedschap je heb (merk, foto's mag allemaal)

Post er op los maar hou het netjes;)
 
Advertisement - register to remove this

Ik sleutel nog gewoon met voor de oorlogs gereedsschap van me vader doet het perfect en niet kapot te krijgen!
 
van die zooi van 10 doppen voor €2 enzo, uit die graai bakken :p

En de rest is van me pa, maar dat mag ik nie meer gebruike, ik raak altijd die zooi kwijt :D
 
ah dan ben ik nie de enigste ik ben nu een aanslagrubber van me standaart wat aan een pia carterkap zit kwijt en die heb ik nodig voor meeting sluiskil (of ik koop hem dan van iemand(heb je er 1 pm dan even))
 
Er was ook al zo'n topic.

http://forum.scooterforum.net/forum/f33/beste-merk-gereedschap-waar-sleutel-jij-mee-70526/

En er is ergens nog zo'n topic.

Maja, ik heb zelf voor naar de autocross mee een mannesmann ratelset.
Met een 1/2" en een 1/4" doppenset.
En schroevendraaiers, imbussleutels en steek/ring sleutels van Huricane besteld.
Mooi goedkoop maar degelijk gereedschap. op de cross raak je nog wel eens wat kwijt, dus daarom goedkoop spul. :)
En nog speciaal gereedschap, kwa doppen tangetjes etc..

Voor de rest op het bedrijf van me pa is alles wat me hartje begeert :D
 
Heb alles van Facom,
dopsleutelset, imbussleutels, torxen met van die gaatjes erin (voor bv te zorgen dat je niet een het membraan kan klooien), schroevendraaier, moersleutels etc..

Nog een beitel op luchtdruk, slijpschijfje op luchtdruk en nog wat prullaria..
 
mannesman is voor mij wel een supermerk hoor..

vorig jaar draaide ik een ratel zomaar stuk. naja terug gegaan naar de winkel (mannesman dealer hier) en ik kreeg gewoon een nieuwe zonder gezeur.

en verder alleen maar gedore volgens mij, niet te duur en echt prima spul :D
 
- doppenset: facom.
- steek en ringsleutels: facom.
- feesmachine: eneska
- draaibank: HBM
- moment sleutel: gedore.
- hamers en schoevedraaiers uit de knakebak.

En dan nog wat meeting-gereedschap van de aldi
 
2 ratelsets van de action wat baco,s (klein en groot)
verschillende tangen :griptang 2x waterpomptang 2x en wat allerhande tangetjes
verschillende hamers
ty rips
ducktape
isolatietape
kroonsteentjes kabelschoentjes
gasbranders
bougiesleutel
v oelermaat
verschillende schroevedraaiers
 
facom doppen set.
Snap-On ratel set
Snap-On moment sleutels

En voor de rest zou ik het niet weten. Bijna alles van facom en snap-on
 
2 jaar geleden aan het begin van men brommertijdperk dit aangeschaft:
krik3.jpg


echt een aanrader en vooral met de senda veel plezier van gehad, probleem was alleen wel dat ik altijd ff zo'n lijmtang op de blokophangingbeugels moest zetten omdat hij er anders afdondert maar verder topding, nooit op je knieen sleutelen en de alu velgen oppoetsen gaat ook super makkelijk.
 
Heb wat oldskool gereedschap van mn pa en wat bij elkaar geraapt spul van wat ik tegenkom.

+een kar met 7 laden +
kleine compressor, luchtsleutel, ratel, bandenspanningsmeter, dremel op lucht en een boormachine op lucht.
En een achterlijk sleutel 36 van gedore zodat ik de ketting van mn motor kan spannen.
 
gisteren een tengtools momentsleutel binnen gekregen, 5-25 nm en een vers ijkings rapport erbij. niet het beste spul, maar imo goed genoeg
 
heb ooit 1 of andere koffer bij de LIDL gekocht voor 4 tientjes
100 nogwat delig, ratelset, paar schroevendraaiers, steeksleutels 6 tm 21, baco, wat tangen

bevalt gewoon goed, gebruik hem al 1,5 jaar.. al wel paar dingetjes "kwijt" maar slingeren nog ergens rond in de schuur ofzo denk ik

gebruik het altijd al voor mn scoots

hij stond pas ook weer in de aanbieding bij de praxis (in het krantje) die blauwe koffer
 
Back
Top