Extreem Peugeot
Extreem peugeot
NOTHING BEATS A LION
Hoe ik begonne ben met dit project tja, ik heb zelf een 2 jaar lang peugeot speedfight2 gereden (vrijwel orgineel) maar ondertussen heb ik mijn auto rijbewijs en heb toen besloten mijn peugeot te verkopen. Na een tijdje begon het toch weer te jeuken en aangezien Mathijs (exteem malaguti) een goede vriend van me kom ik daar wel vaak en als ik dan die phantom zag staan wou ik toch ook wel iets speciaals.
Na een poos liggen te denken heb ik er toch voor gekozen een peugeot sf1, ik had alleen de kappe nog liggen. Maar via via kon ik aan een frame kome thanx to mathijs, en zijn we langzaam begonne hem op te bouwen.
Veranderingen:
- Minarelli horizontaal carters
- Verlengen
- Verlagen zowel voor als achter
- Gewone vering was te gewoon DUS maken we een eigen veer systeem
- Kappen flink onder handen nemen
Ondertussen zijn we al een heel eind gekome, alle van de bovenstaande punten hebben we al een deel van af het enigste wat nog ontbreekt is de afwerking van alles.
Setup:
- Cilinder MHR TEAM AC
- Krukas MHR RHQ
- Membraam MHR vl14
- Spruitstuk MHR 25mm pia + XSH Wig
- Caburateur KEIHIN 28D
- Uitlaat HEBO RACING II
- Onsteking ?????
- Achter de pan is ook nog ?????
Hier een aantal pics van de vering, let niet op de afwerking gaat er momenteel eerst om of alles werk en het werkt ook nog
Voorkap is ook nog niet helemaal af maar begin is er( is uitgefreesd door mathijs EXTREEM MALAGUTI)
Voor verlaagt momenteel de voorvork erin van mathijs(exteem malaguti)
Zo nog een aantaal pics, achterkap moet alleen iets lager kome te ligge. Achterkap wordt een groot geheel
Nu vragen julli je af hoe ga ik tanken, JAAAA
UPDATE 27-11-2005
Na een zaterdagje bij matties aan de scoot gewerkt te hebben zijn we weer wat dichter bij het einde.
Nog een betere foto van de voorvork.
Achterkap je ziet nu ook hoe hij moet worde.
Hebben hem ook achter lager wete te leggen. Bocht van de uitlaat raakt de grond op een paar cm na net niet
Totaal plaatje is er weer op vooruit gegaan.
UPDATE 4-12-2005
Duidelijke werking vering, HOOP IK.
-Groene punten zijn vast maar scharnierend
- Blauw is waar blok vast zit
- Als je gaat zitten zakt blok, Zie 1
- Dan trekt het blok aan de ophanging van de veer, Zie 2
- Doordat de veerophanging zo is gelast duwt hij ook de veer in, Zie 3
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik hou jullie op de hoogte Laturzz
Hoe ik begonne ben met dit project tja, ik heb zelf een 2 jaar lang peugeot speedfight2 gereden (vrijwel orgineel) maar ondertussen heb ik mijn auto rijbewijs en heb toen besloten mijn peugeot te verkopen. Na een tijdje begon het toch weer te jeuken en aangezien Mathijs (exteem malaguti) een goede vriend van me kom ik daar wel vaak en als ik dan die phantom zag staan wou ik toch ook wel iets speciaals.
Na een poos liggen te denken heb ik er toch voor gekozen een peugeot sf1, ik had alleen de kappe nog liggen. Maar via via kon ik aan een frame kome thanx to mathijs, en zijn we langzaam begonne hem op te bouwen.
Veranderingen:
- Minarelli horizontaal carters
- Verlengen
- Verlagen zowel voor als achter
- Gewone vering was te gewoon DUS maken we een eigen veer systeem
- Kappen flink onder handen nemen
Ondertussen zijn we al een heel eind gekome, alle van de bovenstaande punten hebben we al een deel van af het enigste wat nog ontbreekt is de afwerking van alles.
Setup:
- Cilinder MHR TEAM AC
- Krukas MHR RHQ
- Membraam MHR vl14
- Spruitstuk MHR 25mm pia + XSH Wig
- Caburateur KEIHIN 28D
- Uitlaat HEBO RACING II
- Onsteking ?????
- Achter de pan is ook nog ?????
Hier een aantal pics van de vering, let niet op de afwerking gaat er momenteel eerst om of alles werk en het werkt ook nog
Voorkap is ook nog niet helemaal af maar begin is er( is uitgefreesd door mathijs EXTREEM MALAGUTI)
Voor verlaagt momenteel de voorvork erin van mathijs(exteem malaguti)
Zo nog een aantaal pics, achterkap moet alleen iets lager kome te ligge. Achterkap wordt een groot geheel
Nu vragen julli je af hoe ga ik tanken, JAAAA
UPDATE 27-11-2005
Na een zaterdagje bij matties aan de scoot gewerkt te hebben zijn we weer wat dichter bij het einde.
Nog een betere foto van de voorvork.
Achterkap je ziet nu ook hoe hij moet worde.
Hebben hem ook achter lager wete te leggen. Bocht van de uitlaat raakt de grond op een paar cm na net niet
Totaal plaatje is er weer op vooruit gegaan.
UPDATE 4-12-2005
Duidelijke werking vering, HOOP IK.
-Groene punten zijn vast maar scharnierend
- Blauw is waar blok vast zit
- Als je gaat zitten zakt blok, Zie 1
- Dan trekt het blok aan de ophanging van de veer, Zie 2
- Doordat de veerophanging zo is gelast duwt hij ook de veer in, Zie 3
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik hou jullie op de hoogte Laturzz
Last edited: