Extreem Runner BT

Denna

Soes Bolkont
Daar ben ik weer . Ik heb een tijdje niks van me laten horen .

Ff het vooraf , ik heb zo ontzettend veel scooters gehad , dat ik me daar verder niet over ga uitwijden .

Het gaat bij dit projecttopic om mijn runner . Deze is als enige gebleven van allemaal de scooters die ik gehad heb . Ik ben op dit moment nogsteeds in de opbouwende fase van het project . Deze keer heb ik gekozen voor de wat makkelijkere weg , dus zonder polyester en shit . Ik heb de keuze gemaakt om gewoon met een orginele kappenset en frame enz te gaan rijden . Wat dus betekend dat ik veel meer op details kan letten .

De runner zoals ik er vorig jaar mee reed :

attachment.php


Op een gegeven moment wou ik proberen hoe vast dat sr achterstuk erop zat door ff te trekken aan dat stuk . Gevolg : ik trok et zo eraf . Dit stond me totaal niet aan , dus vond ik dat ik maar gewoon voor een ori runner moest gaan . Dus dan kopen we een complete kappenset nieuw :) :

attachment.php


attachment.php


Ook ff een ori zadel kunnen scoren :

attachment.php


Deze moet wel nog mooi overtrokken worden met een net zadelhoesje en dezelfde kleur als de scooter .

Ik ben behoorlijk aan het werk geweest en heb dus ook best aardig inkopen kunnen doen . Ik had mijn zinnen gezet op de F32S van malossi , ik geil gewoon op die vork 8P . hierbij de foto van de F32S :

attachment.php


Ik had al een aantal onderdelen liggen hier , maar ik vond dat er bepaalde onderdelen gewoon aan vervanging toe waren ookal had ik ze nog nooit gebruikt . Eerst was mijn setup :

Malossi Oldskool Speed ( 4 keer vastgelopen )
Malossi RHQ Team 99 krukas ( kromme drijfstang op het eind van het jaar )
Malossi lagers ( kraken na 4 meetings )
Malossi MHR Team 2000 uitlaat
Hpi '02 ( later vervangen voor een malossi selletra )
Malossi recht 25 mm spruitje ( eind van het jaar gescheurt )
Malossi VL13
Malossi DD overrange
Malossi Deltaclutch
Malossi E13 luchtfilter ( kapot en gescheurt )
Adige Koppelingshuis
Mikuni 24 vlak ( carb deed maar raar en reed maar op 1 sproeier goed )

Zoals te lezen is in deze setuplijst zijn er een aantal spullen kapot gegaan , veel ook door mijn eigen schuld . Nu heb ik ervoor gekozen om wat andere spullen te kopen voor mijn setup :

Malossi Oldskool Speed ( nog kunnen redden )
Malossi MHR Team 2000 as ( moet ik nog kopen )
Malossi MHR afgedraaide lagers
Malossi Team 2000 uitlaat / TPR C25 uitlaat ( spaanse handgemaakte uitlaat )
Selletra rode met eprom ontsteking ( heb nog een HPI '04 liggen , maar HPI zuigt )
Malossi VL13 membraan
Malossi Overrange SD ( andere als de oude )
Malossi Deltaclutch ( wel nog de oude )
Malossi MHR 25mm recht spruit
Mikuni 27 TMX
Adige Koppelingshuis
Twin air , Stage 6 en E13 filters

Zoals te zien is , is de setuplijst zeer voordelig veranderd .

Ik heb ook nog genoeg optische delen gekocht , hier ff een lijstje daarvan :

Complete nieuwe kappenset
Nrg SD cnced en afgedraaide velgen + ML50 banden ( oude van de storm van Sander balk )
Malossi F32S voorvork
Doppler remschijf 230 mm
Stage 6 Kickstarter
BCD voorspatbord
Stalen remleiding voorrem
Linker remhandel SD
Kiesler achterspatbord
Voetenplaatjes Carbon
M-stuur chrome - recht stuur alu
BBB schuine clamp
Crossstand TNT blauw ( word nog netjes gemaakt en gecoat )

Hier wat groepsfoto's en detailfoto's van de onderdelen die ik nu heb :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Mijn nieuwe frame moet ik nog krijgen , dus dat komt binnenkort wel . De afgedraaide malossi lagers staan ook in bestelling . Mijn 2 keihins staan in bestelling . Mijn stage 6 slicks staan ook in bestelling . Binnenkort moet ik naar RsB met mijn blok . Daarna kan alles naar de coater , als ik mijn frame heb . Dan moet ik nog de Team 2000 krukas kopen en een fournales en dan kan het assembleren van de scooter beginnen . Ik ben nu aant sparen voor mijn rijdbewijs , dus de volgende update kan wel een tijdje op zich laten wachten .

26-06-'06

Ik heb Zaterdag eindelijk mijn slicks binnen gekregen die ik al 2,5 maand in bestelling had staan . Hierbij ook de foto's van de bandjes :

attachment.php

attachment.php

attachment.php


16-08-'06

Haai daar ben ik dan weer na een tijdje .

Ik heb ondertussen dus echt geen reet meer gedaan ( was te verwachten ) maar ik heb wel nog 4 nieuwe onderdelen gekocht .

Als eerste vond ik dat ik maar eens voor een clamp moest gaan waarbij het stuur lekker dicht op de stuurstang staat . Dus ik samen met DG ( Daniel ) ( bedankt voor je inzet ) aan het rondzwaffelen op het internet om een nette maar doch betaalbare clamp te vinden . Uiteindelijk had ik dus een naar mijn gevoelens een vette gevonden . Dat is deze geworden :

[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=20045&d=1155681605[/IR]
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=20046&d=1155681605[/IR]

Ik moest ook nog een setje afgedraaide lagers hebben voor de as die in de toekomst aangeschaft gaat worden als ik weer eens zin heb om inkopen te doen , dus deze voor een hele leuke prijs nieuw weten te bemachtigen :p . Iedereen weet hoe die focking lagers uitzien , dus ik ga ze gewoon laten zien , lekker puh 8P :

[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=20047&d=1155681605[/IR]

En tot slot vond ik dat de achterkant van de scoot wel weer eens op en neer mocht gaan ipv zo stijf op 1 plaats te blijven hangen . Dus ik naar EPC . Heb ik dit maar meegenomen .[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=20048&d=1155681605[/IR]

Maar er past er maar 1 op me blok en ze passen allebei niet , dus ik ben einde raad . Ik denk dat ik ze maar weggooi en dan een ori achterveer erop zet ofzo.

See you @ the next update .
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor de reacties jongens .

Wieger : Ik denk dat dat wel goed komt , hij ziet er nu wel aardig netjes uit . Lukt het niet koop ik een speed 04 .

Rens : De onderkant van de 27 TMX ligt ergens anders , de carb moet nog inelkaar gezet worden en de vlotterbak moet nog gepolijst worden . Of er met deze carb gereden word , weet ik nog niet .

Erwin : De kap was gewoon te onstevig en ik heb gewoonweg geen tijd meer om die kappen allemaal strak te maken enz .
 
Ziet er echt goed uit man, alleen ik ben nooit zo gek op ge-cnc'de velgen (Ook al is het echt heel mooi) maar heb gewoon altijd zo het gevoel dat het gaat breken :p

Mja je maakt er wel wat van!

Ooi! :*
 
Kon je het niet laten -:- ?

Project komt goed, al die spullen zijn echt om te kwijlen :~
Kan niet wachten dit in elkaar en met een kleurtje te zien.
 
Dennis said:
Die velgen gaan het niet houden, 100% niet, ziet er wel leuk uit daar niet van

Het is SD, de voorvelg knapt nooit, zie ook dat deze verder van het hart af is gecnc'd. Dan ook nog dat deze velgen al enorm veel op hun donder hebben gehad bij de Storm zelf....

BT en ik hadden het er ook over, en ik heb er opzich ook een zwaar hoofd in maar waarom nu pas knappen na die lange tijd dat ze al heel zijn gebleven?
 
Thx voor de reacties mensen .

Martijn: h4t3n 1s v3rl4t3n :p

Nick : Deze velgjes hebben al wat pk's te voorduren gehad , ik hoop dus dat ze nu nogsteeds gewoon scheurvrij blijven . Ik heb nog een extra velgenset . Mochten deze gaan scheuren dan kan ik altijd nog mijn andere velgenset erop deponeren ;).

Melf#50 : Erg he :D .

Stoiben : De gele aim is mijn oude van vorig jaar , die geeft alleen toeren aan .

Daniel : Ik kon et echt niet laten :p.

Dennis : Licht eens toe.


*EDIT : Daniel , bedankt voor je toelichting :*.*
 
DG SF2 said:
Het is SD, de voorvelg knapt nooit, zie ook dat deze verder van het hart af is gecnc'd. Dan ook nog dat deze velgen al enorm veel op hun donder hebben gehad bij de Storm zelf....

BT en ik hadden het er ook over, en ik heb er opzich ook een zwaar hoofd in maar waarom nu pas knappen na die lange tijd dat ze al heel zijn gebleven?

M e t a a l m o e i h e i d
 
Toelichten, wat wil je horen? bram is nu 3 setjes velgen verder, en zijn vorige leken bizar veel op deze,

@dg sf2. ik weet heus wel wat ik zeg hoor, betreft het verhaaltje, waarom ging het niet eerder fout o.a, cilinders lopen toch ook soms vast, en soms niet, ik zeg niet dat het scheurt, maar de kans is groot :)

Bij bram ging het ook tijden goed, en opeens komen er scheurtjes, en dan is het over, het kan heus goed gaan hoor, daar niet van, ik zeg het alleen dat je er flink mee uit moet kijken

/edit, de master heeft zelf hierboven gereageerd :*
 
Big B NRG said:
M e t a a l m o e i h e i d

Voor jou en meteen voor Dennis:

Ik zeg al in mijn post: Ik heb er zelf ook een zwaar hoofd in.
Tuurlijk zijn die velgen zwakker dan standaard, natuurlijk heb je een kans van metaalmoeheid aangezien de lange tijd dat ze al onder een scooter hebben gezeten meer een nadeel is dan een voordeel. Allemaal leuk lief en aardig wat jullie vertellen maar,

Waarom nu knappen na al die tijd dat ze heel zijn gebleven :). Het hoeft niet te gebeuren, dat is alles wat ik zeg.
 
ik persoonlijk vind het ook erg link om velgen zomaar uit te (laten) frezen , zal meestal wel goed gaan maar ik wil niet weten wat er gebeurd als er wel een wiel uit elkaar spatterd..

soms kun je scheuren niet zien btw

voor de show is het natuurlijk wel mooi :)
 
Back
Top