EvO zelfbouw sprinter

ruud. said:
hij zegt net al dat ie dat verandert heeft..

lekker bezig, als je kan lassen fik je toch zelf een fatsoenlijke pijp in elkaar. ben je direct klaar :p

sorry voor offtopic,

kunnen lassen wilt nog niet zeggen dat je een pijp kunt maken... Enige kennis van walsen , uitslagen en berekeningen zijn toch ook net zo belangrijk.
Zou jij moeten weten toch ;)

en toen kwam een verdwaalde sinterklaas in ze zwembroek en z'n teenslippers me pakketje brenge...

en er zat in...

een stuurtie
mooie rooie handsvatten
en een malossi recht spruitstukje 22-28mm

verder ook remsetjeh gekrege nieuw van me broer :D

magura gustav m downhill voorschijfrem..

hier moet nog wel een adaptor voor gedraait worden en nogn paar andere dinge..

zaterdag word de blokophanging gemaakt en komt de 8terveer erein

Ziet er goed uit :D Vet frame.

Maar zou je die pen 10 niet vervangen voor pen 12 ? Heb toch vaak gezien dat naaldlager het begeeft @ pen 10

succes verder :)

KreVaN said:
Ziet er goed uit :D Vet frame.

Maar zou je die pen 10 niet vervangen voor pen 12 ? Heb toch vaak gezien dat naaldlager het begeeft @ pen 10

succes verder :)

tis maar tot nah speelmans en daarna komt er een speed onder en een pen 12 dus die zal da nog wel ff uithouwe

Plaats eens wat nieuwe fotos van je gekoekebakken frame.. Ben benieuwd hoe je t hebt opgelost met je balhoofdhoek.

Joostpuch said:
achterveer? ik zou er een staaf ertussen zetten

verder, frame ziet er zeer netjes uit!

My god .. , als je dit netjes vind vraag ik me af wat je van de andere sprint frames vind .. Duidelijk geen verstand van zaken.

ZIPSP|Castrol said:
Leuk remsetje, maar ik vraag me toch af of zoiets het gewicht + snelheid van een scooter kan hebben?

ken jeh die bruine ''jappanse sprinter'' die heeft et er zelf ook op en evengrote klauw hevel en schijf en op die scoot zit ook nos en 90 cc alsk et goed heb

dus ik denk wel da dit et gaat houwe

ZIPSP|Castrol said:
Leuk remsetje, maar ik vraag me toch af of zoiets het gewicht + snelheid van een scooter kan hebben?

Waarschijnlijk heeftie zon zelfde idee bij de SA sprinter gezien en wiltie het ook toepassen nu. Je hebt gelijk , zon remsetje is niet gebouwd om een sprinter af te remmen en gaat dat ook niet optimaal doen. Hij zal door de keuring komen maar in de praktijk is zon remsetje meer gewichtsbesparing en optisch mooi dan dat het echt functioneel is.

ZIPSP|Castrol said:

Vergis je niet wat MTB voor snelheden halen. Het gewicht wat zo`n setje moet afremmen zal eerder het probleem zijn. Die Japanse sprinter & Sa frame heb ik beide bij Koopmans mogen zien. Ze zitten er echt voor het gewicht op, maar ik denk toch wel dat er best mee te remmen valt. Alhoewel het niet rijdend testen van de rem op die Kikaku me wel verbaasde. Ik heb het ooit willen doen om mijn sprinter en was dan ook duidelijk dat het ook voornamelijk vol met achterrem en met voorrem meer bijremmen zou zijn.

Maar het staat of valt natuurlijk met de betrouwbaarheid & kunde van montage/aanpassing op velg ed. Als het niet goed gefixt is, kan je er niets mee.

Tinne said:
Vergis je niet wat MTB voor snelheden halen. Het gewicht wat zo`n setje moet afremmen zal eerder het probleem zijn. Die Japanse sprinter & Sa frame heb ik beide bij Koopmans mogen zien. Ze zitten er echt voor het gewicht op, maar ik denk toch wel dat er best mee te remmen valt. Alhoewel het niet rijdend testen van de rem op die Kikaku me wel verbaasde. Ik heb het ooit willen doen om mijn sprinter en was dan ook duidelijk dat het ook voornamelijk vol met achterrem en met voorrem meer bijremmen zou zijn.

Maar het staat of valt natuurlijk met de betrouwbaarheid & kunde van montage/aanpassing op velg ed. Als het niet goed gefixt is, kan je er niets mee.

ik weet zelf wel watvoor snelheid jeh kan hale met mtb ik heb zelf een lange tijd wedstrijden gerede ook heb ik gedownhilld waar deze remme voor gemaakt zijn ... en aangezien me broer nogsteeds in dat ''wereldje'' zit heb ik ze zo kenne pakke koste me niks... en normaal zo 290 euro dus da scheelt weer en hij sluit ook alles aan omdat hij de service monteur is van magura nederland

Boelie035 said:
Plaats eens wat nieuwe fotos van je gekoekebakken frame.. Ben benieuwd hoe je t hebt opgelost met je balhoofdhoek.

My god .. , als je dit netjes vind vraag ik me af wat je van de andere sprint frames vind .. Duidelijk geen verstand van zaken.
hij maakt em toch voor school en voor de fun?

maybe komt er wel een versie 2 ofzo na dit projectje ?

Boelie035 said:

wat is er dan mis met dit frame geef argumente en denk ff om jeh woorde met jeh gekoekebakke frame .... boellie de sneeuwman....

en tevens ik kan zkr goed tegen kritiek alleen niet als et niet onderbouwd is want dan leerk der ook niet van en hou ff in de gate et is pas de 1ste x

Back