EvO zelfbouw sprinter

phantommaster87

Stage 6 Rac 3br-max
nadat wij bijde een lange scooter en puch history hebben. ikzelf begon zelf al op me 14e met puchies en ben inmiddels 18 heb een auto enal dus reken maar uit. zelf heb ik op dit moment nog een scooter die ook wel leuk rijd.

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=31648

DEZE SCOOTER IS >>>>>TE KOOP<<<<< DUS PM ME MAAR ALS JEH INTRESSE HEB...


Toen we hoorden dat we voor school (MBO werktuigbouw 3ejaars) zelf een project mochten bedenken d8ten wij al gou aan een zelfbouwsprinter.Dit idee hebben we uitgewerkt en voorgesteld aan de leraren en deze zijn hier gelukkig mee accoord gegaan :w dus toen zijn we gelijk rond gaan zoeken voor onderdelen ons oog is al op de volgende spulle


wat we nuh al hebben


Cilinder: Polini evo 70 cc ac
Krukas: doppler penn 10
Carb: 24mm mikuni vlakke schuuf
Uitlaat:Yasuni C16
Lagers: c4
onsteking: selletra binnerotor
Vario: MHR multivar*
poullies: overrange*
Koppeling: Delta kluts*
En een kevlar snaar




Waar een * 8terstaat moet nog komen of is onderweg :D
ons donor blok

Het frame wordt gemaakt van hydrolieklijding 15x1,5


hier volgen foto;s van de onderdele



ons Donorblokkie :w



ons doppler asje



De yasuni c16
onder me eige scooter lekker in de olie gezet


Ons zelf gefreesde wigje grote gat moet er nog inkomen maar het w8ten is nog op het korte malossi spruitstukkie



En onze o zo mooie selletra die helemaal uit limburg is overgekome :eek:






De sr velgen waar we onderweg om op te hale nog een boete :WOUT|: hebbe gehad :rolleyes: daardoor viele de wiele iets duurder uit dan verw8 (80 euro extra dus) :D


Voorvork hadden we natuurlijk ook en deze kwam wederom uit een sr een viper dan wel :L



Ook hebben we al een voorvork die komt van een sr viper en sr velgen

wig tank frame gaan we allen zelf maken

De mikuni 24 mm vlakke schuuf



ook hebben we de carters al gekieteld bij onszelf



aanschouw :w



ondertussen het blokje zonder kruk ff op de foto gezet om een beetje te zien hoe et gaat worden







De planning is om een zelfouw frame met een mina hori blok als school project te bouwen en ondertussen het blok veranden en daarna eventueel sprints mee te rijden en meetings af te gaan :w


Ondertusse een motorcross helm via me broer kenne kope voor inkoop :rolleyes:






Foto's van het frame zijn er al maar die heb ik hier niet aanwezig deze post ik zo spoedig mogelijk... frame vordert al aardig







zoals beloofd de foto's van het maken van het frame zoals al eerder gezegt wordt het frame gemaakt van hydroliekleiding 15x 1,5 zoals wij al als eerst d8te aardig dun maar na wat berekeninge met onze lieftallige leraar tog goed :rolleyes:

zagen zage wiede wiede wage :D



alle gezaagde onderdele naast een helf die al af is... :rolleyes:





alles daarna hechten met de lasser die liever nmiet in beeeld wou :L








naast elkaar gezet zoals het ongeveer wordt










en even een opstellinkje gemaakt zoals het ongeveer word maar de achter brub komt er nog en er moet nog een balhoofd gedraait worden en allenmaal berstevegingen in het frame aangebracht worden en dan zijn we al een heeel eind



voor vrage of opmerkingen kan jeh terecht op de ractie pagina :+

tijd voor nieuwe update blok wordt gestraald door een goeie maat van mij


en ook is de overrange er :rolleyes:

en dat is 1

2

en de laatste noemerooo trois :w



de volgende update zal volgende week zijn wanneer het gestraalde blok helemaal inelkaar gebouwd word

jah jah we hebben weer niet stilgezete we hebbe een boel gedaan :w


Het volgende hebben we gedaan


Frame is ingekort
balhoofd is gedraaid
Stuurpen is ingekort
achterbrug is deels gemaakt
frame is voor een groot deel afgelast
binnenrotortrekker is gemaakt
en het blokje is gestraald

dus al zegk et zelf een hooop :D




zoals op onderstaande foto is te zien is het frame aardig wa ingekort





Hier enkele foto's van het balhoofd
















Het maken van de 8ter ophaal(brug) ;)



eerst ff stukkie slijppie slijppie doen :rolleyes:






Men neemt een pijp zaagt er 2 af buigt ze gelijk en daarna bakt(las) je deze op het bestaande frame

:eek: aanschouw :eek:



















het ding da op de rotor zit de binnerotor trekker hebben we toen ookj ff gefixt


Nu wij 1 voor een op ons projeccie:p


martijn inde speed stand










en dit ben ik

nuh alleen nog opzoek naar een goede achterveer en stuur en stuurpen

we stijffelen nog aan een m(&)(s)tuur of een naar voor staandmodelletje maar daar kome we wel uit ...



see you at the next post


en reactie plaatse mag ook wel hoor :D
 
Advertisement - register to remove this

Plakkie said:
Leuk projectje...
Alleen de plaatjes mogen wat groter :*

ja sorry maar er op klikken is een kleine moeite neem ik aan maar als ik wat meer tijd heb zal ik het een keer aanpassen excuses hiervoor
 
wrm is er niet gekozen voor waterkoeling nu je toch al bezig bent ?
iig voor de rest ziet het er al veel belovend uit.
 
Leuk initiatief, belooft wel wat maar hij lijkt redelijk hoog, waarom kies je voor deze vork (heeft extreem grote veerweg en is erg zacht) en waarom geen kleiner voorwiel?

PS volgens mij is die C16 ooit nog van mij geweest:D weet het wel bijna zeker.
 
Ik had je balhoofdhoek wat groter gemaakt. Zoals het op de foto's er nu uitziet staat hij bijna helemaal recht.
 
Ik heb met mijn frame ook de fout gemaakt dat mijn balhoofdhoek te stijl is waardoor het frame bij hoge snelheid zenuwachtig gaat worden!!

Slijp het dus los en maak de hoek schuiner !!!

Bovendien moet je als 3de jaars wtb-er weten dat je bij je balhoofd meer stevigheid kan gebruiken, als ik het zo zie is het allemaal vrij ielig en is de rond buis niet aangepast op de ronding van de balhoofdbuis (minder contact dus minder sterk) maak die ronding goed passend en plaats er eventueel wat schetsplaten tussen..

suc6
 
even over het ac geval en de mindere setup dit is voor school ben niet zo rijk en aan de balhoofd is al veranderd daar ware we zelf al achter maarja tis de 1ste x en alles kan niet in 1 x goed gaan maar na de zomer komt er een snelle lc speed blokkie en die c16 ..... tjah jeh meot wat:p
 
Een tip die ik je wil meegeven is, doe alles rustig aan. denk goed na over de dingen die je doet. Zoals je weet heeft alles een werkvolgorde.

Het is erg lastig om de rondingen in de buizen te maken zodat die goed aansluiten op je balhoofdbuis als het frame al gedeeltjelijk in elkaar gelast is bijvoorbeeld. Neem er de tijd voor dus !!

Oja, ik zat nog eens goed naar de fotos te kijken maar wat heb je in hemelsnaam met je carters gedaan? Kun je mij misschien uitleggen waarom je ze dat aangedaan hebt ????

oja, ik zou je lassen even goed nachecken voordat je een sneller blok eronder hangt... Je wilt namelijk niet dat je achterwiel je in komt halen!!
 
Ziet er al leuk uit, alleen zou ik je balhoofd wat vlakker zetten. Hier lijkt hij erg stijl te staan, waardoor er niet mee te rijden valt op hogere snelheden.

Succes verder.
 
hij zegt net al dat ie dat verandert heeft..

lekker bezig, als je kan lassen fik je toch zelf een fatsoenlijke pijp in elkaar. ben je direct klaar :p
 
Zo te zien is me ex-rotor tog nog goed terecht gekomen :p

Ziet er goed uit jongens ;)

In welke kleuren word die gespoten? of heb ik daar overheen gelezen? :p
 
Back
Top