Vind je het duur daar dan?
IS gewoon de normale prijs( en vaak nog goedkoper ) als andere winkels.
Tuurlijk kunnen ze niet aan een internetshop tippen kwa prijs, internetshops hebben alleen iemand die bestellingen aanneemt en verstuurt. Een zaak heeft wel meer onkosten.
Ik vind EPC dus wel erg goed.
JE betaalt wel iets meer voor tunewerk, maar de resultaten die ik met hun tunewerk behaald heb, liegen er niet om. Een of andere beuner(zoals JST) zal niet zomaar 23pk halen.
Nu we het toch over JST hebben: ik heb cilinders gezien die door hem getuned waren(met een dremel nogwel)
maar die zagen er echt slecht afgewerkt uit, ook schijnt hij al 24,2pk gescoord te hebben, maar bleek achteraf maar 21 nogwat te zijn.
Mja das mijn mening.
Mensen denken te vaak, dat als een "winkel/tuner"zelf meesprint dat die dan niet "goed"doet tunen voor andere, dus gaan ze maar naar een beuner die ergens een dremel in de hoek heeft...
Vind je het duur daar dan?
IS gewoon de normale prijs( en vaak nog goedkoper ) als andere winkels.
Tuurlijk kunnen ze niet aan een internetshop tippen kwa prijs, internetshops hebben alleen iemand die bestellingen aanneemt en verstuurt. Een zaak heeft wel meer onkosten.
Ik vind EPC dus wel erg goed.
JE betaalt wel iets meer voor tunewerk, maar de resultaten die ik met hun tunewerk behaald heb, liegen er niet om. Een of andere beuner(zoals JST) zal niet zomaar 23pk halen.
Nu we het toch over JST hebben: ik heb cilinders gezien die door hem getuned waren(met een dremel nogwel)
maar die zagen er echt slecht afgewerkt uit, ook schijnt hij al 24,2pk gescoord te hebben, maar bleek achteraf maar 21 nogwat te zijn.
Mja das mijn mening.
Mensen denken te vaak, dat als een "winkel/tuner"zelf meesprint dat die dan niet "goed"doet tunen voor andere, dus gaan ze maar naar een beuner die ergens een dremel in de hoek heeft...
Daarna naar EPC terug gegaan. Heb ik gevraagd wie me dat had afgesteld. En die persoon gevraagd waar die bezig mee was. En toen zei die van: Ze zijn bang voor concurrentie dus stellen we de andere blokken 'wat' minder af.
Stefan:
Mijn carters zijn door epc getunend. Maar k kan je nu niet zeggen dat het er super uit ziet. En de rede waarom ik het NU pas zie, is omdat ik nu pas me blokje weer open maak. Toen had ik alles door hun in mekaar laten zetten.
En over JST.
We zullen zien wat die scoort met MIJN dingen.
Ik heb grafieken van hem gezien van 24,2 en hoger. Maar IK post wel een grafiek naarmate we verder zijn gevordert met afstellen.
Vorige jaar had ik 22,6 met een zeer strakke grafiek en kon nog beter als ik andere carb ging halen. Terwijl ik dan tog met mij 90kg en een lood zware firefox tog gewoon meekwam met verschillende zipjes. Dat zeg tog wel dat er genoeg vermogen uit komt.
En kijk naar jorn, zijn blok is ook volledig door hun getunend en in mekaar geset. En hij is niet voor niets 12de geworden in het eerste jaar.
Persoonlijk vind ik zijn tunewerk vele malen strakker dan die van epc bijvoorbeeld. En of die het nu met de dremel doet of mij part met de hand. Het gaat om het resultaat! tog?
Hier kan ik wat over zeggen aangezien ik het oude speed-blokje van Jorn heb overgekocht. Het blok had opzich best een nette score neergezet, 23,2 pk.
Maar JST zet zijn squish heel erg krap (dit omdat dat volgens hem meer vermogen opleverd.)
Met als gevolg smeltende zuigers.... (niet dat dit elke keer hoeft te gebeuren) Dit is natuurlijk niks mis mee als je daarvoor kiest om zo te tunen. Maar dan heb ik liever spul wat betrouwbaarder is.
Daarom heb ik het spul nu bij EPC laten afwerken en monteren. Ik zal waarschijnlijk niet meer die 23,2 pk aantikken aangezien er niet met dezelfde squish word gewerkt als JST.
Maar EPC zet de squish van een Speed gewoon op 0,75 dit doen zei bij elke speed zover als ik weet.
Verder heb ik ook het IDEE dat je bij EPC met minder bankuren al een goede score haalt, dan tegenover JST.
Die verhalen dat EPC te duur is, of dat ze anderen hun scooters slechter afstellen vind ik gewoon onzin, want het trekt meer klanten als er goede scores worden behaald. En van de prijs dat weet je vantevoren al zelf dus als je het te duur vind ga je gewoon ergens anders.
Zo denk ik er iig over
en t is niet echt goedkoop daar
Dat is wat malossie ZELF advieseert.
1. Het hoeft er niet mooi uit te zien, het moet goed scoren
2. Een krappere squish zorgt niet voor meer vermogen, waar haal je dat vandaan? Het kan zijn dat je timing dan beter uitkomt? Of dat het volume van je cilinderkop gunstiger is, toevallig in jouw geval, maar het kan net zo goed andersom zijn hoor. Weet je uberhaupt wel wat er allemaal gebeurt als je je squish verandert/wat een squish is?
Weet iemand waar marco is, heb hem al 3 mails gestuurd. Maar hij mailt niet terug. En me spullen liggen er tog al bijna 1,5 week.
Hij heeft tegen mij gezegt 4 weken duurt het max, dus hoop dat ie het waar maakt.
dan ga je toch erges anders....:L dacht je dat je het voor nix kreeg dan..
epc service is gewoon top...wordt er altijd netjes behandeld top service kan der zelfs met de domste vragen komen en staan echt wel altijd klaar voor je...en dat wat de kwestie van dave (firefox 16) betreft is gewoon het gebrek aan respect...wie is daar met jou tot laat in de avond gebleven om te banken op die avond wie heeft jouw geholpen en tips gegeven voor te banken...wie stelt zijn testbank nou beschikbaar aan 5 jonges die dat nog nooit van te voren hebben gedaan...nee toen je nog voor SCG race'te (2de team EPC) was het wel goed...ja uit eindelijk deed je het denks ook aleen voor de korting en dus zodra je je blokje klaar had ben je um gepeerd...neej dat is netjes zul je zeggen.... al mijn lof gaat naar EPC en door hun heb ik vorig jaar goed gereden(vindk zelf) en is het blijven lopen ja het is mischien wel wat duurder maar dan heb je ook wat....maar als je ziet tot hoelaat die jonges s'avonds besig zijn om alles te maken en hoeveel tijd er gewoon wordt ingestoken...wilk JST wel eens zien doen...ja ik hoor wel dattie veel bankt maar heb je daar bewijzen van?? ik kan ook zeggen jaaaaa kheb 250 runs gemaakt voor je bla bla bla...kwilt wels zien...ik wil je komend seizoen wels zien rijden...kben benieuwd met je JST blokje...
*edit*
en als ze dan zo "slecht" zijn leg me dan eens uit hoe het komt dat ze al 3 jaar in de top rijden??
trouwes je kunt het woord malossi nog niet eens typen:X
1. Het hoeft er niet mooi uit te zien, het moet goed scoren
2. Een krappere squish zorgt niet voor meer vermogen, waar haal je dat vandaan? Het kan zijn dat je timing dan beter uitkomt? Of dat het volume van je cilinderkop gunstiger is, toevallig in jouw geval, maar het kan net zo goed andersom zijn hoor. Weet je uberhaupt wel wat er allemaal gebeurt als je je squish verandert/wat een squish is?
jst rijd niet met te krappe squish hij blijft gewoon tusen de normen alleen omdat jan mijn speed cilinder heeft gekocht met carter en zuiger was gedetoneerd gaat er rond van tekrappe squish maar het kan ook netzogoed andere oorzaak hebben