Ervaring met Tuners.

Vind je het duur daar dan?

IS gewoon de normale prijs( en vaak nog goedkoper ) als andere winkels.
Tuurlijk kunnen ze niet aan een internetshop tippen kwa prijs, internetshops hebben alleen iemand die bestellingen aanneemt en verstuurt. Een zaak heeft wel meer onkosten.

Ik vind EPC dus wel erg goed.
JE betaalt wel iets meer voor tunewerk, maar de resultaten die ik met hun tunewerk behaald heb, liegen er niet om. Een of andere beuner(zoals JST) zal niet zomaar 23pk halen.

Nu we het toch over JST hebben: ik heb cilinders gezien die door hem getuned waren(met een dremel nogwel:p)
maar die zagen er echt slecht afgewerkt uit, ook schijnt hij al 24,2pk gescoord te hebben, maar bleek achteraf maar 21 nogwat te zijn.

Mja das mijn mening.
Mensen denken te vaak, dat als een "winkel/tuner"zelf meesprint dat die dan niet "goed"doet tunen voor andere, dus gaan ze maar naar een beuner die ergens een dremel in de hoek heeft...



Best onzin imo :s reden dat de "tuner" zelf vaak wat meer scoort als "klanten" is omdat hun eigelijk 24/7 testbank tot beschrikking hebben waardoor ze van alle punten het maximaal uit kunne halen

Over je JST cilinder met dremel kan ik uiteraard niet oordelen

Mijn ervaring

Karsemeijer

Kosten Enkel cilinder afwerken 30e

Klantvriendelijk..

Absoluut wel niks op aan te merken


Verder RsB

Kosten cilinder max 130 in die richting

Klantvriendelijk

Ook echt wel kon hem altijd belle/smse/langsgaan voor wat dan ook
 
Stefan:

Mijn carters zijn door epc getunend. Maar k kan je nu niet zeggen dat het er super uit ziet. En de rede waarom ik het NU pas zie, is omdat ik nu pas me blokje weer open maak. Toen had ik alles door hun in mekaar laten zetten.

En over JST.
We zullen zien wat die scoort met MIJN dingen.

Ik heb grafieken van hem gezien van 24,2 en hoger. Maar IK post wel een grafiek naarmate we verder zijn gevordert met afstellen.

Vorige jaar had ik 22,6 met een zeer strakke grafiek en kon nog beter als ik andere carb ging halen. Terwijl ik dan tog met mij 90kg en een lood zware firefox tog gewoon meekwam met verschillende zipjes. Dat zeg tog wel dat er genoeg vermogen uit komt.
En kijk naar jorn, zijn blok is ook volledig door hun getunend en in mekaar geset. En hij is niet voor niets 12de geworden in het eerste jaar.

Persoonlijk vind ik zijn tunewerk vele malen strakker dan die van epc bijvoorbeeld. En of die het nu met de dremel doet of mij part met de hand. Het gaat om het resultaat! tog?
 
Vind je het duur daar dan?

IS gewoon de normale prijs( en vaak nog goedkoper ) als andere winkels.
Tuurlijk kunnen ze niet aan een internetshop tippen kwa prijs, internetshops hebben alleen iemand die bestellingen aanneemt en verstuurt. Een zaak heeft wel meer onkosten.

Ik vind EPC dus wel erg goed.
JE betaalt wel iets meer voor tunewerk, maar de resultaten die ik met hun tunewerk behaald heb, liegen er niet om. Een of andere beuner(zoals JST) zal niet zomaar 23pk halen.

Nu we het toch over JST hebben: ik heb cilinders gezien die door hem getuned waren(met een dremel nogwel:p)
maar die zagen er echt slecht afgewerkt uit, ook schijnt hij al 24,2pk gescoord te hebben, maar bleek achteraf maar 21 nogwat te zijn.

Mja das mijn mening.
Mensen denken te vaak, dat als een "winkel/tuner"zelf meesprint dat die dan niet "goed"doet tunen voor andere, dus gaan ze maar naar een beuner die ergens een dremel in de hoek heeft...



jij tuned met freesbank?

ik gebruik ook een dremel maar met haaks kopje kunje gewoon super mee afwerken hoor
 
Daarna naar EPC terug gegaan. Heb ik gevraagd wie me dat had afgesteld. En die persoon gevraagd waar die bezig mee was. En toen zei die van: Ze zijn bang voor concurrentie dus stellen we de andere blokken 'wat' minder af.

Dat ze dat laatste daadwerkelijk gezegd hebben lijkt me erg krom, door alleen dit al te zeggen zouden ze hun eigen ruit in gooien.

Jerno en Meran zullen vast wel geheimpjes hebben om zo voor te lopen op de rest, maar volgens mij zit dat meer in het gewicht van de sprinters, en de vele uren tijd die erin gestoken is om het af te stellen. Als ze net zoveel tijd in jouw sprinter steken dan was je nu straat arm waarschijnlijk.

En wat betreft service, het zijn geen kantoor mensen of van een of andere administratie afdeling. Ze zijn gewoon recht door zee, zeggen waar het op staat en zullen je niet met U aan spreken maar dat hoeft voor mij allemaal niet.

Mijn ervaring

Wat heb ik laten doen?
- Carters stralen
- Carters tunen
- Cilinder tunen
- Afstellen

Hoeveel was ik kwijt?
Ik weet het niet precies meer, is 2 jaar geleden maar volgens mij tussen de 150 en 200 euro.

Of ik tevreden ben?
Ja, Meran heeft mijn scooter afgesteld, en Jerno keek ook mee. Het is hun gelukt om in een middagje banken (+- 2 uur) 14.6 SAE uit een MHR Replica te halen met een HPI, Yasuni C16, 24MM, etc. In mijn ogen zeker niet slecht voro zo'n cilinder. Ook waren ze vriendelijk tegen me en kwamen ze altijd behulpzaam over.

Ondanks mijn goede ervaring laat ik mijn blok nu ergens anders doen, maar dit komt meer door hoe het contact gelopen is met mijn huidige tuner. Zou voor de service en kwaliteit best terug gaan, maar een keer wat anders is ook niet verkeerd.
 
Stefan:

Mijn carters zijn door epc getunend. Maar k kan je nu niet zeggen dat het er super uit ziet. En de rede waarom ik het NU pas zie, is omdat ik nu pas me blokje weer open maak. Toen had ik alles door hun in mekaar laten zetten.

En over JST.
We zullen zien wat die scoort met MIJN dingen.

Ik heb grafieken van hem gezien van 24,2 en hoger. Maar IK post wel een grafiek naarmate we verder zijn gevordert met afstellen.

Vorige jaar had ik 22,6 met een zeer strakke grafiek en kon nog beter als ik andere carb ging halen. Terwijl ik dan tog met mij 90kg en een lood zware firefox tog gewoon meekwam met verschillende zipjes. Dat zeg tog wel dat er genoeg vermogen uit komt.
En kijk naar jorn, zijn blok is ook volledig door hun getunend en in mekaar geset. En hij is niet voor niets 12de geworden in het eerste jaar.

Persoonlijk vind ik zijn tunewerk vele malen strakker dan die van epc bijvoorbeeld. En of die het nu met de dremel doet of mij part met de hand. Het gaat om het resultaat! tog?



Hier kan ik wat over zeggen aangezien ik het oude speed-blokje van Jorn heb overgekocht. Het blok had opzich best een nette score neergezet, 23,2 pk.

Maar JST zet zijn squish heel erg krap (dit omdat dat volgens hem meer vermogen opleverd.)

Met als gevolg smeltende zuigers.... (niet dat dit elke keer hoeft te gebeuren) Dit is natuurlijk niks mis mee als je daarvoor kiest om zo te tunen. Maar dan heb ik liever spul wat betrouwbaarder is.

Daarom heb ik het spul nu bij EPC laten afwerken en monteren. Ik zal waarschijnlijk niet meer die 23,2 pk aantikken aangezien er niet met dezelfde squish word gewerkt als JST.

Maar EPC zet de squish van een Speed gewoon op 0,75 dit doen zei bij elke speed zover als ik weet.

Verder heb ik ook het IDEE dat je bij EPC met minder bankuren al een goede score haalt, dan tegenover JST.

Die verhalen dat EPC te duur is, of dat ze anderen hun scooters slechter afstellen vind ik gewoon onzin, want het trekt meer klanten als er goede scores worden behaald. En van de prijs dat weet je vantevoren al zelf dus als je het te duur vind ga je gewoon ergens anders.

Zo denk ik er iig over ;)
 
Wel erg jammer dat epc een wachtrij van 2 maanden heeft.
Anders lagen me cilincer en carter daar nu.
Weet iemand waar marco is, heb hem al 3 mails gestuurd. Maar hij mailt niet terug. En me spullen liggen er tog al bijna 1,5 week.
Hij heeft tegen mij gezegt 4 weken duurt het max, dus hoop dat ie het waar maakt.
 
nou hier dan mijn ervaringen :D
heb ze volgens mij allemaal wel een keer gehad!!

- Koopmans : hebben niks getuned, hebben we me wel verslaafd gemaakt aan het racen! hartstikke bedankt!! verders was/is de hele crew onwijs behulpzaam! ruim 2 uur in de winkel met iedereen staan lullen! uiteindelijk met 1 drukveer weggegaan

Twins: Toppers!! Anthony is imo een man die gewoon precies weet hoe die met ze klanten moet omgaan. Heb zelfs me std zippie daar laten onderhouden ( lees > rit van 100 km heen en terug ) Nadat ik hem had verteld dat ik hem met spoed nodig had, deed die er echt alles aan! uiteindelijk met een mooi prijsje me zippie weer kunnen ophalen! Hulde aan de Twins heren


Roké: Hebben me race zip 2 seizoenen gedaan! gewoon top, kan er altijd binnen wandelen en kees,gé,caine of co is altijd wel bereid om ergens mee te helpen! Ben ze nog steeds erg dankbaar voor alle uurtjes die ze voor me vrijgemaakt hebben voor van alles!

Uiteraard zijn er nog wat jongens v.d race die zelf ook tunen! ook deze zijn gewoon top bezig, en altijd bereid om je telefonisch te helpen!!

al met al ben ik een tevreden mens wat betreft "mijn" tuners
 
Hier kan ik wat over zeggen aangezien ik het oude speed-blokje van Jorn heb overgekocht. Het blok had opzich best een nette score neergezet, 23,2 pk.

Maar JST zet zijn squish heel erg krap (dit omdat dat volgens hem meer vermogen opleverd.)

Met als gevolg smeltende zuigers.... (niet dat dit elke keer hoeft te gebeuren) Dit is natuurlijk niks mis mee als je daarvoor kiest om zo te tunen. Maar dan heb ik liever spul wat betrouwbaarder is.

Daarom heb ik het spul nu bij EPC laten afwerken en monteren. Ik zal waarschijnlijk niet meer die 23,2 pk aantikken aangezien er niet met dezelfde squish word gewerkt als JST.

Maar EPC zet de squish van een Speed gewoon op 0,75 dit doen zei bij elke speed zover als ik weet.

Verder heb ik ook het IDEE dat je bij EPC met minder bankuren al een goede score haalt, dan tegenover JST.

Die verhalen dat EPC te duur is, of dat ze anderen hun scooters slechter afstellen vind ik gewoon onzin, want het trekt meer klanten als er goede scores worden behaald. En van de prijs dat weet je vantevoren al zelf dus als je het te duur vind ga je gewoon ergens anders.

Zo denk ik er iig over ;)


1. Het hoeft er niet mooi uit te zien, het moet goed scoren
2. Een krappere squish zorgt niet voor meer vermogen, waar haal je dat vandaan? Het kan zijn dat je timing dan beter uitkomt? Of dat het volume van je cilinderkop gunstiger is, toevallig in jouw geval, maar het kan net zo goed andersom zijn hoor. Weet je uberhaupt wel wat er allemaal gebeurt als je je squish verandert/wat een squish is?
 
Ik heb alles laten tunen bij epc en ik ben er dik tevreden over. Als er bijvoorbeeld iets mis oid dan doen ze er alles aan om het op te lossen. Vorige week had ik bijvoorbeeld een tandwieltje voor de waterpomp nodig. Deze moesten ze bestellen, maar omdat ik vertelde dat ik eigenlijk van het weekend het zipje wou gaan starten hebben ze het gewoon uit een doos van een team 99 as gehaald. Toppie dus !

En Meran kan ik altijd alles vragen. Ik kwam mijn blok om 10 min voor 6 halen ivm werk, ik heb toen nog tot 7 uur in de winkel gestaan omdat ik nog vragen had etc :) Volgende week ga ik banken dus dan weet ik hoeveel vermogen uit het blok komt. Het kost misschien wat, maar imo is het het geld dubbel en dik waard !

En dat epc de squish altijd op 0,75 zet is ook onzin, mijne hebben ze iig NIET op 0,75 gezet ;)
 
De squish van speed( wat in het boekje staat) moet tussen de 0,45 en 0,50 zijn voor het maximale vermogen te halen. Dat is wat malossi ZELF advieseert.

JST gaat heus niet lager dan dat, hij zit precies in dat bereik. Daar waar iedereen de verhalen vandaan halen dat hij de squish veel te krap zet? Vertel me dat us. Volgens mij zijn dat verhalen die de wereld in zijn geholpen door jaloerse mensen.

Maar als ik zondag bij JST ben, zal ik hem wel us duidelijk uitleg laten geven. En maak ik foto's van z'n tune werk, kijken of het dan daadwerkelijk bar slecht is?.

En niet al die mannetje die menen dat ze weet ik wonders wat ervanaf weten. Maar gewoon een eerlijk oordeel.

En nogmaals, tegen die tijd dat ik zover met banken, zal in de grafieken online zetten met het resultaat.

Dan kan IEDEREEN voor ZICHZELF oordelen of dit dan nu daadwerkelijk brak werk is of niet. En niet alle verhalen geloven wat de wereld in geholpen zijn door andere.
 
Last edited:
en t is niet echt goedkoop daar

dan ga je toch erges anders....:L dacht je dat je het voor nix kreeg dan..

epc service is gewoon top...wordt er altijd netjes behandeld top service kan der zelfs met de domste vragen komen en staan echt wel altijd klaar voor je...en dat wat de kwestie van dave (firefox 16) betreft is gewoon het gebrek aan respect...wie is daar met jou tot laat in de avond gebleven om te banken op die avond wie heeft jouw geholpen en tips gegeven voor te banken...wie stelt zijn testbank nou beschikbaar aan 5 jonges die dat nog nooit van te voren hebben gedaan...nee toen je nog voor SCG race'te (2de team EPC) was het wel goed...ja uit eindelijk deed je het denks ook aleen voor de korting en dus zodra je je blokje klaar had ben je um gepeerd...neej dat is netjes zul je zeggen.... al mijn lof gaat naar EPC en door hun heb ik vorig jaar goed gereden(vindk zelf) en is het blijven lopen ja het is mischien wel wat duurder maar dan heb je ook wat....maar als je ziet tot hoelaat die jonges s'avonds besig zijn om alles te maken en hoeveel tijd er gewoon wordt ingestoken...wilk JST wel eens zien doen...ja ik hoor wel dattie veel bankt maar heb je daar bewijzen van?? ik kan ook zeggen jaaaaa kheb 250 runs gemaakt voor je bla bla bla...kwilt wels zien...ik wil je komend seizoen wels zien rijden...kben benieuwd met je JST blokje...

*edit*

en als ze dan zo "slecht" zijn leg me dan eens uit hoe het komt dat ze al 3 jaar in de top rijden??


trouwes je kunt het woord malossi nog niet eens typen:X
Dat is wat malossie ZELF advieseert.
 
Last edited:
even corigeren mijn scooter heeft voorigjaar bij jst dikke 200 runs gehad en kan ze als het moet ook nog allemaal uit laten draaien voor het bewijs dus bjorn sssssssssssssst stil want je zecht nu iets wat je niet zeker weet;)

ieder zijn eigen keuze van tuner als het goed rijd rijd het goed als het niet vooruit te branden is dan moet je eens naar je spul kijken en dan pas naar tuner

mijn hok heeft voorigjaar goed gelopen dus en aangezien ik me speedcilinder kon afleveren voor heel jaar voor elke meeting afstelen en banke tuning en oog op blokje die weer goed gaat presteren. weer keuze voor JST en het zal zeker goed komen @ sbo 2008
 
Last edited:
1. Het hoeft er niet mooi uit te zien, het moet goed scoren
2. Een krappere squish zorgt niet voor meer vermogen, waar haal je dat vandaan? Het kan zijn dat je timing dan beter uitkomt? Of dat het volume van je cilinderkop gunstiger is, toevallig in jouw geval, maar het kan net zo goed andersom zijn hoor. Weet je uberhaupt wel wat er allemaal gebeurt als je je squish verandert/wat een squish is?


man kan je niet lezen ofso,

wat jan zegt is dat JST denkt dat er met een krappe squish meer vermogen kan worden gehaald, wat ik eerlijk gezegt ook wel snap
hogere compressie leid vaak tot een hoger vermogen,
maar het kan indd ook andersom zijn zoals je aangeeft
 
jst rijd niet met te krappe squish hij blijft gewoon tusen de normen alleen omdat jan mijn speed cilinder heeft gekocht met carter en zuiger was gedetoneerd gaat er rond van tekrappe squish maar het kan ook netzogoed andere oorzaak hebben
 
dan ga je toch erges anders....:L dacht je dat je het voor nix kreeg dan..

epc service is gewoon top...wordt er altijd netjes behandeld top service kan der zelfs met de domste vragen komen en staan echt wel altijd klaar voor je...en dat wat de kwestie van dave (firefox 16) betreft is gewoon het gebrek aan respect...wie is daar met jou tot laat in de avond gebleven om te banken op die avond wie heeft jouw geholpen en tips gegeven voor te banken...wie stelt zijn testbank nou beschikbaar aan 5 jonges die dat nog nooit van te voren hebben gedaan...nee toen je nog voor SCG race'te (2de team EPC) was het wel goed...ja uit eindelijk deed je het denks ook aleen voor de korting en dus zodra je je blokje klaar had ben je um gepeerd...neej dat is netjes zul je zeggen.... al mijn lof gaat naar EPC en door hun heb ik vorig jaar goed gereden(vindk zelf) en is het blijven lopen ja het is mischien wel wat duurder maar dan heb je ook wat....maar als je ziet tot hoelaat die jonges s'avonds besig zijn om alles te maken en hoeveel tijd er gewoon wordt ingestoken...wilk JST wel eens zien doen...ja ik hoor wel dattie veel bankt maar heb je daar bewijzen van?? ik kan ook zeggen jaaaaa kheb 250 runs gemaakt voor je bla bla bla...kwilt wels zien...ik wil je komend seizoen wels zien rijden...kben benieuwd met je JST blokje...

*edit*

en als ze dan zo "slecht" zijn leg me dan eens uit hoe het komt dat ze al 3 jaar in de top rijden??


trouwes je kunt het woord malossi nog niet eens typen:X

Mooi verhaal, tegen hem zeggen dat hij niet kan typen, heb je eigen verhaal wel eens gelezen? Je mag best je mening geven, maar wel normaal ABN, warned bij deze...
 
1. Het hoeft er niet mooi uit te zien, het moet goed scoren
2. Een krappere squish zorgt niet voor meer vermogen, waar haal je dat vandaan? Het kan zijn dat je timing dan beter uitkomt? Of dat het volume van je cilinderkop gunstiger is, toevallig in jouw geval, maar het kan net zo goed andersom zijn hoor. Weet je uberhaupt wel wat er allemaal gebeurt als je je squish verandert/wat een squish is?


Achter de zin staat gewoon dat JST dit heeft getest dat er bij dit blok een krappere squish meer vermogen leverde. Ik heb niet gezegt dat een krappere squish voor meer vermogen zorgt.

maar ben denks niet duidelijk genoeg geweest;)
 
jst rijd niet met te krappe squish hij blijft gewoon tusen de normen alleen omdat jan mijn speed cilinder heeft gekocht met carter en zuiger was gedetoneerd gaat er rond van tekrappe squish maar het kan ook netzogoed andere oorzaak hebben


Owke dat kan natuurlijk best ;)

maar dit was wat meran mij vertelde/verklaarde.
eigenlijk had ik beter niks kunnen zeggen :X

merja ik zeg helemaal niet dat iemand ook maar slecht werk leverd :p
 
Back
Top