This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

EPC/RST SBO2010 Zip

Update 17-05-2010:

SBO sprint Sluiskil:

Ik ben nu nogsteeds helemaal naar de klote .

Ik heb een leuke maar toch wel vermoeiende dag gehad. Toen ik thuis op de zip reed had ik nogal last van slip in de overbrenging van Malossi, dus naar EPC gereden om ff een complete nieuwe overbrenging van Polini te kopen. Die erin gezet en eigenlijk zonder te testen of af te stellen naar Sluiskil vertrokken.

Aangekomen in Sluiskil na 2 uurtjes slaap, mochten we geen geluid maken tot half 11. Dus om half 11 even gekeken of hij startte, daarna direct naar de start gegaan om te rijden. Heel Kamp Limburg stond vooraan in de rij .

1e sprint ging niet heel verkeerd. Ik was best goed weg met een reactie van 0,05 meen ik, geen wheelspin of wheelie. Alleen zakte hij weg in toeren op de 115m ofzo. Een tijd van 7,55 sec. Niet heel verkeerd voor een slechte afgestelde overbrenging.

Daarna nog een sprintje wat minder lekker ging. De snaar begon al wat minder vettig te worden en wat meer in te lopen. Eerst een stukje wheelspin. Met dat hij grip kreeg stuiterde de achterkant, waardoor hij omhoogkwam en ik links met 1 bil van me zadel schoot. .

Heel wat sprintjes getrokken. Toen kwam nog ff 1 met 7.54 ertussendoor. De rest was allemaal 7.6 zowat. Later op aanraden van Arthur een 2 extra shims in de vario gezet. De dip was weg en ik reed een tijd van 7.421 met 0.09 reactie en een eindsnelheid van 110,6 km/h sec. Alleen draaide hij nog wat veel toeren (400 toeren teveel).

Dus andere rollen erin. Weer naar de start. Ik was goed weg, na 15m valt hij weg :X. Dus ik terug rennen want we gingen al richting het eind van de kwalificatie. Alles nakijken. waren er 2 kabels naar de cdi van de HPI open. Afgetaped. Weer rijden. Weer hetzelfde. Weer rennen naar het rennerskwartier. Bougiedop leek wat veel speling te hebben en de luchtfilter hing wel wat laag. Ff vasttyrappen en andere bougiedop. en weer gaan. Weer aan de start, bij 20m weer een dikke stotter. GVD!!! Dus weer terug gerend. Toen hebben we weer wat aangepast, maar wat weet ik nietmeer. Weer naar de start, trap ik per ongeluk op de helft van de baan me killswitch eraf!!! Dus weer terug rennen (daarom ben ik ook zo licht ).

Weer voor de laatste keer in de rij gaan staan. Dit was de laatste keer dat ik kon kwalificeren, want het hek stond achter me al om de rij te sluiten. Ik was wederom goed weg met een goede reactietijd, geen wheelspin of wheelie. valt hij weer weg, maar nu na 50m ofzo.

Ik was dus flink kut aant roepen, want mijn tijd was niet bijster snel. Dus terug gerend naar het rennerskwartier, om daar de carb schoon te maken en om de gasnaald ietsje lager te zetten. Onder het sleutelen werd mij toch verteld dat ik door was naar de finales!!!:W. Ik had me gekwalificeerd als 7e.

Carbje schoongemaakt en gasnaald versteld, naar de start gegaan en met hoop van goede zegen dat alles nu weer goed was . Ik moest tegen Arthur. Hij was iets beter weg, maar ik weet van mijn zip dat die goed hard doortrekt, dus hoopte hem daar te pakken. Maar tevergeefs, op de helft van de baan begonnen de toeren te minderen en begon hij licht weg te vallen, door het verstellen van de gasnaald. Net voor de finisch heb ik maar het gas los gelaten, anders mol ik het spul dadelijk nog. Een tijd van 7,6nogiets . Uiteindelijk ben ik 6e geworden.

Er had meer ingezeten, maar zoals jullie al kunnen lezen zat het niet echt mee.

Ik ben blij met het eindresultaat en mijn doel voor deze sprint was bereikt :winner:.
 
Hier wat foto's en een filmpje:





























[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yB7O9ZeZn9A&feature=related"]YouTube- SBO Sluiskil 2010 Scootersprints (9)[/ame]

Bij 0:50 sec zie je Arthur tegen mij.

Ws heb ik gevonden waar nog slip vanaf komt.

Ik haalde op de helft van de dag mijn carterdeksel los afgelopen Zondag en vond een blauw/paarsig koppelingshuis daarachter . Ik vond het al wat raar dat de koppeling niet zo fel pakte als hij kouder was. Blijkt nu dat de wingbell nogal groot was en de koppeling een stuk kleiner als een normale 107mm koppeling. Dus ws ia het een 105mm deltaclutch en slipt hij daardoor nogal.

Ik heb nu een andere deltacltuch erin gezet met een Stage6 koppelingshuis ( heb ff geen ander huis liggen), ik hoop dat hij het hiermee wat beter doet .

Voor de volgende sprint komen er nog wat kleine aanpassingen en iets op het zadel wat het zitten minder pijnlijk maakt. Wat er op moet komen zonder dat het uiterlijk er op achteruit gaat weet ik iig nog niet. De achterstaaf mag nog een stuk korter worden, want hij staat toch wel erg voorover en ik heb last van zwabberen als ik rem, wat af en toe best lijp is. Bij het eerste sprintje werd ik er bijna af gezwaffelt, uhh gezwabbert :+.

Replying is no crime trouwens mensen :*.
 
Last edited:
Zonde dat het niet lekker wou lopen op sluiskil,
Moest je nou eind van de dag toch weer gewicht erbij gooien met die fles water?
Succes met het verbeteren van de afstelling.
 
Ik moest idd weer gewicht erbij hebben.

Ze hadden me om 3 uur uit de rij geplukt om te wegen en toen woog ik 138,5 ofzo. Dus fles water op de buddy getyrapt. Was ik met een aardig lege tank precies 140,1. Later in de finales was ik 140,1/140,0 met een volle tank, dus ergens weer gewicht kwijt geraakt. Dus had ik maar mijn motorjas over mijn bodyprotector aangetrokken om na de finales niet te licht uit te komen .
 
Leuk detail vanaf de zijkant, dat je de bovenkant van je achterlicht en knipperlichten zwart hebt, wat dan op je kappen juist andersom is; mooi ! Achterstaafje zou ik niet te veel inkorten, maar een beetje kan inderdaad wel, ook uit veiligheids oogpunt gezien blijkbaar dus dat is altijd goed
 

Ik ken het probleem :+ Spa waterballast flessen en sleutel 21 :7


Maarja, in de regels staat ook dat je na 11 uur niet meer mag keuren of inschrijven :+.

Was wel beetje uitzonderlijke situatie denk ik

Suc6 met t hok, ben benieuwd hoe t loopt op Heereveen!
 
Hok zag er goed uit op Sluiskil! Jammer dat het dan niet wou lopen, was ik toch niet de enigste!

Btw die 1e 3 foto's zijn wel lagguh, moest je namenlijk tegen mij alleen had ik geloof ik valse start? Haha je vond het niet zo leuk aan je houding te zien ofzo

Suc6 op Heerenveen! En 1.5kg viel nog mee, 1 vd sonicen van mijn groepje miste 12kg! Waar en auto accu wel niet goed voor is XD
 
Thx dudes,

Het achterstaafje is al ingekort, staat een heel stuk beter iig.

Vandaag ook even getest met de andere koppeling en een ander koppelingshuis, maar er zit nog niet echt verbetering in. Voor de rest loopt hij prima .

Ik moet nog even een tule maken op mijn benzinedop met een slang die naar mijn overloop loopt, want hij gooit benzine uit de tank als ik gas geef. Ik moet ook nog even wat maken op mijn zadel, zodat ik wat fijner zit, want mijn billen zijn letterlijk blauw :X.

Als het goed is komt er voor de volgende sprint ook nog een andere teller, mijn AIM heeft bijna het leven gelaten :X.

@ Anne: Ik doe het idd uit veiligheid, niet uit optisch oogpunt. De staaf is nu circa 3 cm ingekort. Het oogt een stuk netter. De demper staat nu gelijk aan de zijskirt en hij word zo automatisch iets langer.

@ Wuntke: Je had toen geen valse start, we moesten wachten op het systeem, ik baalde ff dat het blokje wat warm werd. Dit was de run dat ik eerst wheelspin had en daarna de wheely, met als gevolg dat ik van me zadel vloog . Dus op Heerenveen toch even testen met hogere temperaturen.

Het ding liep verder wel best aardig hoor, anders reed ik geen finales, alleen af en toe had ie wat kuren hier en daar.
 
Nee nee, ik koop niet alles wat ik in mijn handen krijg .

Ik heb nu een andere delta + stage6 koppelingshuis getest. Het oude huis was paars geworden door slip van de koppeling en de koppeling had ook nogal wat speling tegenover het huis. Ik had gedacht dat dit iets uit zou maken, maar dat valt vies tegen .
 
Schuur je segmenten anders eens ietsje op?
Want heb nooit gemerkt dat die zo hard slipte op de koppeling :+
Of zitten daar ook 8 shimringen tussen
 
Zijn al opgeschuurt, dus dat is het ook niet. Op Heerenveen eens de nrg achtervelg met de lagere band proberen. kijken of hij dan wat feller weg wil trekken.
 
Huh waarom zou een NRG velg anders reageren? Kun je dan niet beter lichter op vertanding?