Update 17-05-2010:
SBO sprint Sluiskil:
Ik ben nu nogsteeds helemaal naar de klote
.
Ik heb een leuke maar toch wel vermoeiende dag gehad. Toen ik thuis op de zip reed had ik nogal last van slip in de overbrenging van Malossi, dus naar EPC gereden om ff een complete nieuwe overbrenging van Polini te kopen. Die erin gezet en eigenlijk zonder te testen of af te stellen naar Sluiskil vertrokken.
Aangekomen in Sluiskil na 2 uurtjes slaap, mochten we geen geluid maken tot half 11. Dus om half 11 even gekeken of hij startte, daarna direct naar de start gegaan om te rijden. Heel Kamp Limburg stond vooraan in de rij
.
1e sprint ging niet heel verkeerd. Ik was best goed weg met een reactie van 0,05 meen ik, geen wheelspin of wheelie. Alleen zakte hij weg in toeren op de 115m ofzo. Een tijd van 7,55 sec. Niet heel verkeerd voor een slechte afgestelde overbrenging.
Daarna nog een sprintje wat minder lekker ging. De snaar begon al wat minder vettig te worden en wat meer in te lopen. Eerst een stukje wheelspin. Met dat hij grip kreeg stuiterde de achterkant, waardoor hij omhoogkwam en ik links met 1 bil van me zadel schoot.
.
Heel wat sprintjes getrokken. Toen kwam nog ff 1 met 7.54 ertussendoor. De rest was allemaal 7.6 zowat. Later op aanraden van Arthur een 2 extra shims in de vario gezet. De dip was weg en ik reed een tijd van 7.421 met 0.09 reactie en een eindsnelheid van 110,6 km/h sec. Alleen draaide hij nog wat veel toeren (400 toeren teveel).
Dus andere rollen erin. Weer naar de start. Ik was goed weg, na 15m valt hij weg :X. Dus ik terug rennen want we gingen al richting het eind van de kwalificatie. Alles nakijken. waren er 2 kabels naar de cdi van de HPI open. Afgetaped. Weer rijden. Weer hetzelfde. Weer rennen naar het rennerskwartier. Bougiedop leek wat veel speling te hebben en de luchtfilter hing wel wat laag. Ff vasttyrappen en andere bougiedop. en weer gaan. Weer aan de start, bij 20m weer een dikke stotter. GVD!!! Dus weer terug gerend. Toen hebben we weer wat aangepast, maar wat weet ik nietmeer. Weer naar de start, trap ik per ongeluk op de helft van de baan me killswitch eraf!!! Dus weer terug rennen (daarom ben ik ook zo licht
).
Weer voor de laatste keer in de rij gaan staan. Dit was de laatste keer dat ik kon kwalificeren, want het hek stond achter me al om de rij te sluiten. Ik was wederom goed weg met een goede reactietijd, geen wheelspin of wheelie. valt hij weer weg, maar nu na 50m ofzo.
Ik was dus flink kut aant roepen, want mijn tijd was niet bijster snel. Dus terug gerend naar het rennerskwartier, om daar de carb schoon te maken en om de gasnaald ietsje lager te zetten. Onder het sleutelen werd mij toch verteld dat ik door was naar de finales!!!:W. Ik had me gekwalificeerd als 7e.
Carbje schoongemaakt en gasnaald versteld, naar de start gegaan en met hoop van goede zegen dat alles nu weer goed was
. Ik moest tegen Arthur. Hij was iets beter weg, maar ik weet van mijn zip dat die goed hard doortrekt, dus hoopte hem daar te pakken. Maar tevergeefs, op de helft van de baan begonnen de toeren te minderen en begon hij licht weg te vallen, door het verstellen van de gasnaald. Net voor de finisch heb ik maar het gas los gelaten, anders mol ik het spul dadelijk nog. Een tijd van 7,6nogiets . Uiteindelijk ben ik 6e geworden.
Er had meer ingezeten, maar zoals jullie al kunnen lezen zat het niet echt mee.
Ik ben blij met het eindresultaat en mijn doel voor deze sprint was bereikt :winner:.