EPC/RST SBO2010 Zip

Idd, Er zit een lagere band op de sp velg die op de NRG zit.

@ Kees: Een nrg velg past niet op een zip carter. Zou je aub even willen reageren op de PM die ik je heb gestuurd, dank u :*.
 
LIVE bank update :)

Zometeen maken we de eerste run, deze post word gewoon geedit :)

1ste run binnenkomst: Zonder meting al tegen of over de 23, na eerste meting 22.4 maar was toen al zeer warm door de klote koeling :P

2de run: 22.6, wat problemen met carb :)

3de run: PoweJet afgesloten: 22.8 pk :) Grafiek is nog ver van degelijk :(..

4de run: PIZZA

5de run: Italiaans IJS!

6de run: 23.3
 
Last edited:
Even een verslagje van gisteren dan maar hea...

Dag voor het banken nog even een std membraan getuned zodat die erin kon ipv de V-force. Nadat die gemonteerd zat bleef de carb ineens keihard overlopen. Niet alleen uit de vlotterbak, maar ook uit de overloop aan de zeikant. Wat ik ook deed, 10 keer schoongemaakt, maar bleef als een gek benzine uit stromen. Dus ik werd er goed gek van, want die carb heeft altijd wel iets.

Besloten om de RT carb weer erop te zetten, daarmee fijn afstellen, dan moet et wel lekker lopen. Ff klein stukje gereden op straat, maar liep niet echt anders als op Sluiskill eigenlijk:).

Dus volgende dag, moest nog ff de carb leeg laten pruttelen. Ik kicken, springt niet aan en gaf een heel vol geluid met kicken. Dus ik dacht, misschien kleppen al naar de klote. Inlaat ff los getrokken. Ligt me hele blok vol met water :X. Dus uitlaat eraf, kwam een liter water uit. Dus cilinder eraf. Alles nagekeken, niks echt boeiends te zien, heel apart. Dus alles weer gemonteerd met flinke berner derop, bijna Hecky stylo :+. Daarna liep et gewoon weer netjes, prima dan :P.

Bij het vrij gassen op de bank zagen we het vermogen al direct over de 23 pk heen schieten, very nais, daar hoeven we dus niet echt naar te zoeken. Maar de grafiek was echt ontzettend bagger. Langzaam opbouwend vermogen en vanaf de 80 ook echt geen reet meer over. Een mooi bergje dus :P.

Daarna ff de carb afgesteld. Toen maar eens met rollen gaan kutten, ondertussen ook veel met het koelsysteem, want dat koelde echt voor geen kont. de snellere opbouw zat er al in met een betere carb afstelling en een shim eruit. Maar de dip aan het eind bleef aanwezig. Dus ff poullies eruit getrokken en Meran ernaar laten kijken. Toen ik ze nieuw kocht, vlak voor Sluiskill gingen ze al stroef en toen zei Meran, rij er maar mee, hopen dat ze soepeler worden, maar dat was dus niet het geval. Dus poullies van Meran erin. Direct een stuk beter, maar nog wel een beetje een dipje over.

Later voor te checken nog een wat smallere snaar erin gezet, toen was de dip haast helemaal weg. Mijn eigen snaar is gewoon nog te nieuw en nog te breed, waardoor hij bij wat hogere snelheid net een beetje dipt.

Dus we gaan eens zien wat dit gaat brengen op de 150 meter van Heerenveen. De lijn is iig best goed als de snaar nog een beetje slijt en het vermogen van 23+ pk moet genoeg zijn om weer in de finales te knallen.
 
Klinkt goed ben benieuwd of het je op Heerenveen gaat lukken die top 3 positie te pakken. Als ik het zo lees dan moet dat goed komen :) En die snaar kun je het best inrijden door 3 rondjes singel te doen denks :)
 
Thx Jongens.

Het blok is vrij constant qua vermogen, alleen jammer van de waterprobleempjes. Hopelijk maakt de berner alles weer prima en blijft het nu lekker lekvrij.

@ Tim: Snaartje zal op de helft van het seizoen wel ingelopen zijn :+.
 
Hang je complete overbrenging met Berghem trainen 1 sessie in mijn scooter dan, dan is die hendig ingereden.
 
Neuh, komt wel goed. Misschien nog ff blazen met die gestraalde malossi poullies, dan is die snaar zo versleten. Maar met het dipje is hij ook niet langzamer, volgens de testbank :+.
 
Zo even een verslagje van vandaag:

Aangekomen met goede moed om dikke tijden te gaan rijden, aangezien er eerst wel vermogen was maar een kut lijn. Nu was de lijn mooi, dus ik had vertrouwen in snelle tijden.

Dus ik ging voor een top 3 plek en een tijd onder de 7.3. Dat is allebei niet gelukt :(.

Mijn eerste tijd van de dag was een 7.39. Geen verkeerd begin. Run erna was een 7.3796 met een reactietijd van 0,3 sec en een eindsnelheid van 114,9 km/h. Dat was ook echt een goede run en eindelijk had ik het gevoel dat het ding wat harder liep. Run erna was een 7.3769 meen ik, met 0,2 reactietijd en eindsnelheid van 110 km/h. De run erna was een 7.36 sec met 0,08 reactie meen ik en een eindsnelheid van 112 km/h. Daarna ging het alleen maar bergafwaarts.

Ik had ff een sp velg met een minder hoge band geprobeerd, maar dat was geen succes, ding voelde ineens heel tam aan. Dus de goude er weer op en wat lichter in rollen, omdat ik onder de 14k draaide. Dat resulteerde in totale soep. Totaal geen vermogen meer. Dus andere rollen terug erin en de koppeling wat slapper om te kijken of het verschil maakte met wegtrekken. Geen verschil al draaide hij wel ineens 14,4k, wat weer teveel is. Dus nog ff wat zwaardere rollen erin, toen draaide hij ineens nog 14,2k, wat ook nog teveel is want het ding voelde gewoon nietmeer snel. Dat was ook zichtbaar in de tijden.

Toch had ik me gekwalificeerd als 7e, dus ik mocht weer met de omloop mee doen.

Ik moest tegen Thomans en hij was rap weg. Ik had weer een reactietijd van de uitgemolken koe wat resulteerde in een 7,6nogiets en weer een reactie van 0,3 sec, wat ik de hele dag al had :S.

Ik heb nog veel te doen voor de volgende sprint. Ik heb iig meer slaap nodig als 10 minuten om goede reactietijden neer te kunnen zetten, dat is wel duidelijk.

Uiteindelijk ben ik dus weer 6e geworden.
 
Back
Top