MHR EPC-RST Speed Sonic

japporaiden

Well-Known Member
SBO 11 EPC-RST Speed Sonic

MEDE MOGENLIJK GEMAAKT DOOR HUGOO

hallo ik zal me even voorstellen .

ik ben jasper 17 jaar en komt uit kaatsheuvel
mijn scooter verleden .

mijn eerste scooter was een zip2000 ac

Foto-ZUEV3E3W-D.jpg


mijn 2de scooter was een runner deze heb ik in parelmoer catalunyia splash, ook wel bekend als olie kleur laten spuiten .

Foto-CVX7ZRLB-D.jpg


en mijn recente straat scooter is een yamaha jog zelf gespoten .

Foto-MHVCK6R6-D.jpg



En dan nu mijn project.
we gaan er een beetje met een vaart doorheen omdat ik al een maand of 2 bezig ben en door al mijn vrienden aangemoedigd ben om een page te maken dus bij deze !

plannen :
sbo 2011 rijden .
onder de 8 sec
in de 22 pk scooren
veel lol maken met hugoo
en andere rijders.

Ik was begonnen met een aprillia rally frame .

Deze moest dan zo licht mogenlijk gemaakt worden om mee te kunnen rijden in de scooter-special klasse van de SBO

hier een paar foto's van hoe ik begonnen ben !

Het rally frame na het kaal maken !
Foto-OAZGLDEX-D.jpg


vervolgends is het even stil geweest, maar heb ikniet stil gezeten. Heb een aantal onderdelen gekocht .

blokje na aankoop
Foto-KFI3A7FG-D.jpg


blokje 2 uur later
Foto-GQY74JP4-D.jpg

Foto-GTMXECIM-D.jpg


vervolgends ben ik begonnen met uitlijnen van het blok en het ingekorte frame .
met een mina mal blokje
Foto-4G8HZBQ7-D.jpg


hier totaal plaatje
Foto-JVWNLDA4-D.jpg


dit was het even voor nu .

snel weer een update .




update 28-feb-11

ik heb uitijndelijk toch gekozen om over te stappen naar een ander frame .

Dit om de volgende redenen
*er zit te veel werk en tijd in het rally frame in verhouding tot hoeveel tijd ik zelf heb
*hij moet nog helemaal prof gespoten worden waar het geld niet voor beschikbaar is
*nu heb ik langer de tijd om er echt iets super moois van te maken !

hier dus het nieuwe SONIC frame .
Foto-87B7ZDZI-D.jpg


vervolgends heb ik het frame meegnomen naar mijn werk en ben daar begonnen met alles passend te maken .

als eerst blok ophanging.
Foto-OKQQVXSQ-D.jpg


vervolgends hing hij zo vast aan het blok !
Foto-LFP77BPQ-D.jpg


hier ook met zitje .
Foto-VOXKL4IT-D.jpg



Helaas heb ik geen foto's van hoe ik alles doe en of maak omdat ik altijd in me alleen aan het sleutelen ben en de mensen op mijn werk altijd erg druk zijn dus geen foto's kunnen maken helaas :p


maar goed om even door te gaan !

vervolgends heb ik alle spullen van huis opgehaald en ben ik begonnen om alles in elkaar te zetten

hier helaas geen foto's van

toen ik klaar was met het opbouwen kwam mijn zus me ophalen met de Mercedes.
ik niet helemaal tactisch een vriend mee genomen waardoor ik dus naast de sprinter in de achterbak onder een kleedje moest liggen !:p
lol

eenmaal thuis stond hij er zo bij .
Foto-3HMIAJZN-D.jpg


vervolgends heb ik het minibike zitje even pas gemaakt voor een iets mooier uiterlijk .
En toen wat foto's gemaakt in de woonkamer
Foto-PAMYTRGH-D.jpg

Foto-DEI8PTIN-D.jpg



toen heb ik een overrange set gekocht deze mooi met zwarte accenten
Foto-OZDQZ64Z-D.jpg


toen ben ik een keertje gaan rijden !
echt heel slecht afgesteld !

was maar even voor het idee
<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/Paas13gketE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

vervolgends is er een paar weken niet zo veel gebeurd,

tot ik er achterkwam tijdens een stukje testen/afstellen dat mijn frame in aan het zakken was !

toen geen moment getwijfelt en hem de volgende dag meteen mee genomen naar mijn werk om er wat aan te doen !

dit was het resultaat na de aanpassingen
Foto-GGGVMDQI-D.jpg


nu weer helemaal in elkaar
Foto-F4SDEWU6-D.jpg


en vervolgends thuis even een paar foto's gemaakt met een leuke nieuwe achterkap.

ja ja een sonic. bedankt hiervoor vincent lemaire
Foto-ULIW8U76-D.jpg

Foto-UOLARLUX-D.jpg

Foto-DOSBCMRL-D.jpg

Foto-OTNDFKO6-D.jpg


vervolgends is alles weer helemaal uit alkaar gehaald en is het frame zwart gespoten en zijn de -
voorvork poten gepolijst .
foto's
Foto-XTMTCZPT-D.jpg

Foto-LAW8P6A7-D.jpg


nu zijn we weer op het punt waar ik zelf ook gebleven ben . binnenkort een update van het banken !

greets


update 02-maart-11


omdat er om gevraagt werd hierbij mijn setup zo als hij dit seizoen wordt!



Cilinder MHR Speed 7t EPC tuned
Luchtfilter twin air
Uitlaat yasuni c21 tailringen
Vario mhr 05
Krukas malossi RHQ
Koppeling stage 6 verstelbaar
Membraan tanassi v-force
Spruitstuk motofoce racing 30mm draaibaar ddl wig
Vertanding malossi RF 8.5
Carters minarelli horizontaal kort epc tuned
Vertandingsdeksel minarelli
Poulies overrange 05
Koppelingshuis mhr wing bell
Halfpoulie malossi
Carburateur stage 6 rt 28mm
V-Snaar malossi overrange
Ontsteking hpi 06
Lagers malossi

de yasuni c21 en v-force komen deze week . en zijn gekocht van ronnieB

dit was hem dan weer . snel update van het banken !

greets



update 03-maart-11
[/center]

heey .

omdat het vandaag zon mooie dag was en het zonnetje lekker scheen nog maar ff een paar foto's gemaakt zo als de boekert er nu bij staat !

here they come :)

Foto-WBYWZCN8-D.jpg


Foto-NWFPPCKG-D.jpg


Foto-JD3VSRGL-D.jpg


Foto-GE6BRUSE-D.jpg


Foto-SU3KTABQ-D.jpg


Foto-ISNYI3XZ-D.jpg


Foto-TY8OZHZU-D.jpg


en als laatste natuurlijk de mooiste :D

Foto-6RINYVW7-D.jpg


reacties vind ik leuk :)
greets


update 07-maart-11
[/center]

vandaag me overrange binnen gekregen !!
helaas geen foto's me tel was leeg :S

maar kan je wel zeggen dat het nog niet zo heel erg makkelijk is om een poelie setje in elkaar te zetten !
vooral als je het voor de eerste keer doet !:p

tot ik op een gegeven moment tegen het grote probleem aan kwam het past niet .

nou uit eindelijk na veel belletjes gepleegd te hebben ben ik er achter gekomen dat malossi mij de verkeerde poelie set verkocht heeft . namelijk de 33 serie in plaats van de 31 die ik moest hebben .

maargoed toen had een vriend mij verteld dat ik dan ringetjes hier en dar moest plaatsen ...
nou ik deze ringetjes gemaakt en ge plaatst en voila hij loopt .:p

maar daar is ook alles mee gezegt .

als hij koud is eerste start (30/40) graden dan trekt hij als een gek . maar als ik hem ff rustig warm laat draaien dan heeft hij en zieke dip onderin waar hij bijna niet uit komt .

ik dacht nou ja zal wel een shim probleem zijn .

dus ik carter kap open ge schroeft en ja hoor shimmen gaat niet want dan past mij start kransje er niet meer op . oftewel ik ben een super nerd of der klopt iets niet ,

dit was het wel een beetje . morgen hopelijk me v-force en c21 binnen krijgen . dan lekker monteren en kijken wat hij dan doet !

greetss



update 08-maart-11
[/center]

vandaag ff stukje gaan testen kwam alleen niet verder dan burnen toen lag mijn uitlaat pakking er uit . wel een filmpje van . ff voor het iedee
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2xiIqNngcHA"]YouTube - sprinter 2011[/ame]
ps let niet op mijn charmante moeder die weet niet hoe ze met een ipod om moet gaan :p



update 10-maart-11
[/center]


hallo mensjes .
vandaag zijn mijn yasuni c21 en tassinari v-force binnen gekomen .

hier een fototje van de uitlaat met demper .

Foto-NERFLAMC-D.jpg


en een paar fotos van de sprinter in zijn total plaatje!

Foto-6XL3GSGR-D.jpg


Foto-DH8I4ALO-D.jpg


Foto-VYL8Z8UI-D.jpg


ik vind persoonlijk deze uitlaat kwa looks een stuk minder .
maar het moet meer pktjes op gaan leveren en dat is toch net iets balangrijker !

dit was hem dan weer!
binnekort banken bij tb-tuning



update 13-april-11

lang niks mee van mij gehoord :p

heb overigens niet stil gezeten !

ik heb het volgende gedaan
*ik ben wezen banken
*ik heb wat onderdelen gekocht
*de boel geborgt !


foto's van het banken . !

Foto-QK3NSYPI-D.jpg


Foto-NEPYBPBC-D.jpg


de nieuwe onderdelen
nieuw achterbandje

Foto-N44XPGOH-D.jpg


nieuwe ontsteking .
hier nog op het test blokje
Foto-N3KBGTNG-D.jpg


en ten slotte

paar leuke foto's vant hok

uitlaat
Foto-JMV7E4P6-D.jpg


buddy bak ingericht
Foto-JMV7E4P6-D.jpg


en ten slotte

klaar voor sbo etten-leur
Foto-TRKLWLHS-D.jpg



dit was het dan voor de komende week zowiezo . daarna updates van hoe de dag verlopen is !

greeetzzz
[/center]


update -08 mei-11

hey mensen . weer lang niets meer van me laten horen .

ff een klein verslagje van Etten-Leur

De dag begon goed lekker muziekje aan in de auto
Ik zat al diep in de concentratie en vol spanning voor de dag .
We kwamen aan rond een uur of half 9 en heb direct ingeschreven, alles uitgeladen en op naar de keuring.
Maar helaas, kleding was niet goed. Mijn handschoenen hadden geen goede harde protectie. Dus ik rond gevraagd en ja hoor Mike had nog een paar handschoenen liggen die ik wel mocht lenen. Bedankt Mike
Gelukkig was de scoot was wel meteen goedgekeurd.

Eerst wat gedronken en de scoot warm laten draaien. Toen was het seintje dat we de baan op konden. Ik natuurlijk meteen in de rij en alles ondertussen nog ff goed nagekeken.

Oke, dit was het dan, ik was aan de beurt. Eerst ff een lekker burn gezet. scoot trilde iets meer dan normaal. Niet op letten dacht ik maar.

Klaar met opwarmen en in de lichten gaan staan.

Dit was natuurlijk de eerste keer dus vond het wel ff zoeken.
Goed ik sta klaar en de tegenstander ook. De lichten gaan 1 2 3 bam groen . Die zit mee dacht ik, geen vals. Vol gas en gelukkig voelde ik bijna geen wielspin. Hoofd omlaag en knallen.

Al hopend op een goede tijd liep ik terug langs de baan. Mijn monteur kwam me al tegemoet met het goede nieuws, een 7.81 dat was echt een super tijd voor de eerste keer. Ik was zeer tevreden aangezien mijn doel voor de dag al aardig in zicht kwam, een tijd van 7,5


De rest van de dag verliep soepel geen mankementen op een kleine storing in mijn tellertje na.

Mijn snelste tijd was een 7,238 dus zeer tevreden en helaas op 0.03 sec na geen finale plek, maar op heerenveen moet dat goed komen!

Nu volgen wat foto's van de dag + een filmpje .

1283645623_6_NGd5.jpeg


1283645767_6_kOsv.jpeg


1283645974_6_bfZ7.jpeg


1283646168_6_CA-c.jpeg


1283646378_6_F4ay.jpeg


1283646773_6_KuCw_1.jpeg

mijn vrienden
1283646889_6_orDZ.jpeg


1283646976_6__ZhB.jpeg

met mijn baas
1283647034_6_Ccn-.jpeg


1283647473_6_AufN.jpeg


1283648268_5_0Aes.jpeg


en ten slotten een filmpje .

dit was mijn 2de run van de dag .
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DkV7_qFKgtQ"]YouTube - sbo sprint etten-leur 2011 jasper( tb ).vs Nick( vvr )[/ame]

tot na heerenveen


update -08 27 aug-11


ik ben er weer heel lang tussen uit geweest .

mar toch nu weer eens een update .

om ergens te beginnen .

heereneveen:
was een leuke dag . tijden lager ongeveer een tiende lager als op etten-leur.
was ontsettend leuke dag veel lol gehad met hugo en rené.



Kloosterzande .

ik wou toch wat lichter gaan kwa frame . dus ik besloten om toch maar eens mijn oude project frame uit het stof te trekken . met alle gevolgen van dien dat afgemaakt .

en wat daar voor eits uit kwam weet iedereen wel . (was een groote flop)

veel te kort te hoog en wheelie's als een malle.


toen kreeg ik van arthur een belletje dat ze een verrassing voor me hadden .

ik mocht er niks van weten . tot hij de volgende dag weer belde en zij van (ja ik mocht het eigenlijk nog niet zeggen maar je mag op het oude frame van jeroen gaan rijden . :p

ik helemaal dol want dat is echt een ziek frame .

klassieker
SBO_scooterspecial.jpg



vervolgends hoorde ik paar dagen later dat ze nog een verrassing hadden .

toen kwam het chille nieuws . ik mocht met het oude blok van frank rijden op kloosterzande . ik weer helemaal dol :p

vervolgends toch weer even na zitten denken . daar kwam uit dat mijn sprinter dan helemaal niet hoefde te gebruiken . dus ik besloten Rene te laten rijden op mijn sprinter .


toen kwam het de dag van kloosterzande .

we kwamen daar aan gouw tentje opgezet. en vervolgends gewacht op de tb crew en de kroesjes.

eenmaal dat hun er waren . een keertje gas gegeven over de sprint baan . om ff te laten zien .

vervolgends samen emt arthur het bandje om de zip velg gelecht. anders had ik geen werkend voorwiel.

kloosterzande ,,,

de dag begon erg goed . eerste tijd was een 7,3 mar blokje liep nog erg slecht .

3de run , beetje wielspin en toch een tijd van 6.95 waar ik heel blij mee was aangzien mijn snelste tijd een 7.1 was . de rest van de dag erg veel last gehad van wielspin . en in de finales werd het ff spanndend


moest tegen damian rijden . ging klaar staan goed geburnd vervolgends klaar gaan staan . en bam KUT had een zieke reactie van 0.00 maar WEER wielspin . dus ik vant gas en meteen weer vol . schoot weg en liep heel langzaam nog weer beetje in op damian . maat helaas een tijd van 7.1 dus geen verder finales . toch trots op de resulaten .


en toen werd het nog mooier ,ik mocht het frame houden :)
dus ik alles mee naar huis genomen .en overgezet van mijn oude frame naar het frame van kroesjes .

nu wordt het nog weer mooier .
ik had het hok naar tb gebracht voor een nieuwe zuiger en poetsbeurtje. vervolgends was dat allemaal gedaan . en toen kwam ik de dag ernaa weer terug en bekeek ff voor de gein mijn cilinder en ik dacht echt van wtf huh? waar is mijn cilinder . bleek dus zo te zijn dat im mijn cilinder even aangepakt had dus wij banken net geen 24pk bots. met een super lijn .

toen gingen we testen . en tim zij dat hij toch nog ff wou banken voor de kleine dingetjes . dit was uiteraard geen probleem dus ik mijn sprinter daar laten staan . en dacht van haal hem wel over een paar dagen op en dan kan ik lekker rijden .

4 dagen later . ik belde tim op en vroeg ik nog kon komen helpen met mijn hok . en hij zij ja je kan hem netjes komen maken . dus ik daar heen en ik werd van het station opgehaald door rick (smiley) en hij wou nog eerst ff eentje roken dus oke wij ff gerookt in de auto . en oen richting tb . en ik kwam daar binnen en toen stond er iets onder een doek :p

en iedereen stond er bij heel de groep . en dacht van wat krijgen we nu ?

en toen werd het doek weg getrokken en dit was ongeveer mijn reactie .


wtf-cat.jpg



ding was zo fu.... mooi . niet normaal

ff een paar foto's

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2061572217623.2107806.1194223527

kreeg de foto's niet door gelinkt

toen kwam lemelerveld dit was een leuke dag veel kunnen rijden . selste dag tijd van 6.90 was goed voor een 7de plek . maar door het slechte weer geen finales gereden

toen kwam er Heeeeeel veel test werk veel banken nog wat de cilinder bij getuned . en daar rolde een 24.2 pk uit met redelijk weer .

toen sittard . had me ziek verslapen dus de jongens van tb hadden mijn sprinter mee genomen . uit eindelijk wel weer op de ingelopen .

dag begon goed eerste run een 7.0 mar moest flink van het gas af . door wheelie . 2de run ging hard naar mijn gevoel maar toch weer ene 7.0

3de run tegen kevin beck . ging een flink stuk sneller . maar toch WEER een 7.0 4de run laatste run voor de finales . echt mijn best gedaan om goed te kunnen rijden en net na de streep vol in e remme en toen gebeurde het . ding begon de zwabberen als de ziekte mijn gedachte was 'ja nu gaat het gebeuren ik ga heel hard vallen' maar toen kneep ik net nog ff mijn achter rem iets harder in en blokkeerde mijn achter wiel en toen trok hij weer recht .

finales : moest weer tegen kevin . en eerste run was vals .
2de run . goed geburnd . en klaar gaan staan goed reactie maarklote hij kwam omhoog . en ik uit reactie met me domme kop gas los en daardoor 2 10de verloren waardoor ik WEER een 7.0 reed was in dit geval toch goed voor 5de plek .

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=RGzssYs6suU"]sbo sittard 2011 finale run jasper (tb-tuning) - YouTube[/ame]


ben overal zeer tevreden over mijn prestaties door het seizoen heen . gaat echt goed

na lisse weer een update incl plannen voor volgend seizoen !
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als.je.frame serieus doorzakt dan.zou ik het eerst even goed nakijke.voor dat je er 22 pk+ op los laat..

Verder ziet er goed uit!
 
Als.je.frame serieus doorzakt dan.zou ik het eerst even goed nakijke.voor dat je er 22 pk+ op los laat..

Verder ziet er goed uit!

Had ik ook, met mijn sprintframe. Had het toen ook zo opgelost. Je merkt het ook wel, rijdt een stuk stabieler.

Succes ermee;) Ik zie dat RB tuning de boel sponsort:p. Stickers!!!!:D
 
Gaat nu de goede kant op!
Even afstellen voor t weekend van 1 april, en dan knallen met ze 2e @ Hilversum!

(misschien meeting organiseren?:p)
 
mini meeting . nodigen we misha en estefano ook een dag uit !

en dan wat scooter meuk verzamelen !
onder the saints hilversum :p lol

1200 man ofzo :p
 
jammer dat die stickers eraf zijn;( haha, Ziet er vet uit, doet me echt denken aan die sonics van Karsemeijer vroeger. Hopelijk gaat ie ook nog is zo hard;) Anders moet je ff kijken op hun projectpagina misschien krijg je nog ideeen.

Succes!!!!
 
dankje . ja de stickers zijn er af omdat ik niks heb wat van hun vandaan komt dus da is dan ook zo nep weetjewel .

staat wel kaal zo zonder die stickers :p

onder wie zen naam staat die project page van hun sonic's?
 
Vanwaar die 2 killswitches? Ik zou die mooi aan je buddy monteren dat je stuur ook wat cleaner is, kabeltjes ff binnendoor knallen en een 2.50 voorbandje dan heb je een best dingkie
 
en iets minder witte taiwraps gebruiken, dat oogt ook wat netter ;).
verder ziet er wel goed uit!
 
OKE JA DIE 2 KILLS IS PUUR OMDAT MIJN OUDE KILL NIET LOS KRIJG DIE BUITJES ZIJN DOL DUS MOET IK NOG KEERTJE OPLOSSEN .
EN ZAL OVERGAAN OP ZWARTE WRAPS :p

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIE
 
Lekker bezig Jasper! Ben benieuwd wat je gaat doen dit seizoen!!


dankje dankje . ik ben ook heel erg benieuwd . ik hoop dat er een lekkere score uit komt donderdag met banken ,

ik heb er echt super veel zin in om te gaan knalle op etten-leur :p
 
Back
Top