Zo eindelijk terug van een erg erg erg erg erg lange dag bij EPC, maar we hebben ons erdoorheen gedruckt met erg veel lol
.
Ik kwam binnen met een grafiek om te huilen. Na de 80/90 km/h was er echt geen vermogen meer over eigenlijk en het topvermogen lag op 19,9 pk, ook niet echt om over naar spanje te faxen zeg maar :+.
Eerst het mengsel eens goed gaan zetten, want die ging wat arm lopen na de 80. Sproeier 152 erin gezet ipv 148. Toen stond dat iig mooi safe. Toen maar geblokt gaan meten, ontsteking wat afstellen enz. Uiteindelijk op een mooie 4,5mm uitgekomen, na een aantal keer verstellen. Toen kwam er al wat vermogen bij. Daarna wat uitlaatjes gaan testen, maar het echte vermogen bleef wel weg eigenlijk. Toen kwam Meran even vertellen dat hij wel erg snel door de toeren heen ging geblokkeerd.
Dus maar eens ff gaan tellen wat voor RF er nu werkelijk in zat. Dus Meran ging tellen, kwam hij uit op een RF van 10,3 8P! Das wel erg kort ja! Dus nieuwe vertanding erbij gepakt geperst en erin gezet. Direct een setje met gelagerde as erin gezet, dus dat is weer iets wat van de verlanglijst af kan :+.
Toen maar weer eens de prul aangezwengeld en direct konden we een duidelijk vermogen meten, omdat hij eindelijk een piek kon weergeven. Gelijk ff de uitlaat van Fouad erop gezet, aangezien die altijd wel een mooi vermogen geeft. Toen mijn eigen pijp weer getest, maar die was duidelijk minder. De 2fast pijp nog geprobeerd, maar die gaf het topvermogen zo laag in de toeren dat hij niet bruikbaar was voor mijn blok (pijp is dus ook te koop).
Toen met mijn eigen pijp eens op rollen gaan zetten en dat netjes gaan zetten, zodat het wat harder gaat op de weg. Uiteindelijk op een 22pk rond uitgekomen, met 11,2 nm koppel en een aardig strakke lijn. Hij moet natuurlijk nog wat inlopen. Er zit net een nieuwe kevlar X belt in, dat duurt ook wel even voordat die netjes ingelopen is. Het vermogen word er niet meer door maar de lijn word er wel wat strakker nog door.
In de tussntijd heb ik nog genoeg te doen voor sluiskil. Alles kan weer geborgd worden. Nog even een membraan aanpassen zodat de inlaat mooi op elkaar overloopt. Ik ga ook gewoon met een DPR demper rijden, die gaf toch een halve NM meer koppel en natuurlijk alles schoonmaken, want het ding ziet eruit als een puinhoop
.