-Enrico Sprinter Final Part-

Honda Red Bull said:
met paddock stand heb je toch ook niet zo n bankje nodig?

Is ook leuk als je scoot uit balans komt of dat iemand er tegen aan stoot en hij flikkert van je paddock.

Niet dat dit zo snel gebeurt maar voorkomen is beter dan genezen.

@eric, kun je dit bankje vastzetten want zo schiet ie toch weg?
 
Enrico@Sprinter said:
Weet niet of jij ooit al eens bij een sprintwedstrijd ben geweest?? Daar is dus absoluut geen mogelijkheid om te rijden.. En als jij je koppeling niet kapot wil branden is zo een bankje gewoon een leuk middel.. Verder werkt een paddock stand natuurlijk niet, je hebt daar ook totaal geen weerstand op..

Aan ze antwoord is idd duidelijk te zien dat hij nog nooit @ sprint is geweest, cilinder kan je wel warm krijgen met stationair draaien en beetje gas geven, maar nog belangrijk is het warm krijgen van de uitlaat en de vario, en dat is onmogelijk zonder rolbankje. Tenzij je ff iemand anders hebt die het achterwiel optilt (zo deedt ik het altijd). Maar ziet er netjes uit Erik! :)
 
9 v/d 10 mensen doet het zoals ik zei en jij moet het dan weer zo doen, best met mij maar ik vind het een beetje nutteloos.
Stationair draaien is echt al goed hoor, je staat toch flink te gassen in de rij als je aan het wachten ben en tegen die tijd is je scooter echt wel goed warm.

Maarja, het kan ook moeilijk :*
 
r0bert said:
9 v/d 10 mensen doet het zoals ik zei en jij moet het dan weer zo doen, best met mij maar ik vind het een beetje nutteloos.
Stationair draaien is echt al goed hoor, je staat toch flink te gassen in de rij als je aan het wachten ben en tegen die tijd is je scooter echt wel goed warm.

Maarja, het kan ook moeilijk :*

Jongen...ik snap je echt ff niet? Wie zal het beter weten, iemand die een speed 04 blok opbouwt en het weer verkoopt? Of iemand die 3 jaar een speed blok heeft gehad, 2 keer op jubbega heeft gestaan, 1x op damwoude en 1x op Genemuiden? juist...ik denk toch dat ik net wat meer ervaring heb als jij wat dat betreft. en geloof mij nou maar, je uitlaat en je vario krijg je NIET warm door alleen stationair een beetje te gassen. Het gevolg is dat je de eerste 20 meter van de sprint dikke rookpluimen uit je uitlaat krijgt, en het ding niet snel op toeren wil komen omdat de vario niet lekker heet gestookt is, en de uitlaatgassen niet snel genoeg gaan omdat het materiaal nog ' koud' is. Maar...jij zal het vast beter weten. :rolleyes:
 
Enrico@Sprinter said:
De Credits gaan naar een vriend van me die ook meedoet op Jubbega.. Die heeft het op zijn werk gefabriceerd.. Heel simpel morgen ff kijken of het ook goed werkt ;)
Thnks 2 me :P
Heb de rollen expres met zo min mogelijk weerstand gemonteerd
De reden is dat je koppeling zo min mogelijk belast wordt en je cilinder en uitlaat en onderdelen die op tempratuur moeten komen dit ook kunnen doen .
Verder weet ik niet hoe zwaar ze zijn heb ze uit een oude rollenstelling gehaald van de cnc frees :P

greets
 
Mr. Maniac said:
@eric, kun je dit bankje vastzetten want zo schiet ie toch weg?

Ding schiet absoluut niet weg hoor... Ligt zo vast als een huis op de grond en tevens komt het gewicht van de scooter erop dus dat zit wel snor..

Verder ben ik het met Pronkie eens wat betreft het warm draaien, maar dat wist iedereen al denk ik :P
 
Member BCR said:
Freaky creatie die warmloopbank.
Hier kan je un handeltje in beginnen.
Zeeuwen Special Prise. ;)
kopen :P 50 € special price for you my friend :D

maar ding schiet idd niet weg ook doordat hij geen weerstand heeft :L
 
Last edited:
Gisteren list meeting gehad bij EPC in Sittard... Was erg gezellig, ik heb het hok ook nog ff op de bank gegooid. 20,3pk en had geen zin om te sleutelen dus het maar ff daarbij gelaten.. Zit zeker nog meer potentie in het ding aangezien ik nog niks aan uitlaten en rollen heb getest.. Staat in de planning om zoiezo een Hebo R2/4 te testen en nog wat met de rollen te kloten met een dagje banken bij Tino...

fotootje van gisteren:
enricoenafuivo.jpg
 
Back
Top