eerste keer gepakt...

Tim

lekker doen
Zow...gvd voor de eerste keer in me leven vandaag aangehouden en rollenbank ...

Ik was ff naar de stad, koop iets, wil terug blazen, ga door een poortje, lopen er 2 van die flikkers.. Ik kon geen kant meer uit dus. Naja, hij meteen schreeuwen dat ik me motor uit moest zetten en dat ie me papieren wilde...IK hield me helm gewoon op, ik d8, ik blaas zo wel verder...

Mja, blalblalba hoe hard loopt tie, waarom geen kappen, waarom geen verlichting blabedieblabla enz...Naja, we waren vlak bij het buro en ik mocht meelopen, want ze gingen hem toch maar even op de bank zetten...

Daar enorm gelachen want wat zijn die gasten dom...Het gedeelte waar je voorwiel inmoet, en het gedeelte waar de rollen opzitten was los van elkaar, dat moesten ze dus in elkaar maken. Leggen ze dat ding er aan de verkeerde kant op...Start ie em (kick start kant zat aan de meter kant zegmaar), geeft tie gas, gaat de meter naar beneden! Hhahaha ik lachen :) Naja, ding er weer af, omdraaien en nu wel goed...hij weer starten, houd tie het gas vol open...naja, dan doet tie het dus niet... mog ik em ff starten...ik me hand op het uitknopje houden maar dat zag die flikker...uiteindelijk starten en hij schoot naar de 2 KW :S:S:S:S ...

Of ik wel helemaal goed in me hoofd was blablal, nog nooit mee gemaakt blabla...

Naja, hij boete schrijven...ik nog ondertussen met die andere aap beetje lullen over die bank, offie geikt was enzow, maar dat was allemaal zo (stickertje gezien)...Maargoed, hij schreef alleen een boete uit voor me snelheid die minsten 115 pleuro's was...gele plaajte, verzekering op verkeerde plek, geen remlicht matste die...dus toch nog beetje geluk gehad...

Maargoed, duidelijk weer een geval van "we hebben nix beters te doen" :r:r

Een uurtje later gingen we naar 't gooi, en onderweg nog even van die eikels op 25/km/h vivacity's belaagd door er keihard langs te blazen en ze ons eraf wilde trappen :) ...Ik heb me adrealine shotjes in iig weer gehad :)
 
Advertisement - register to remove this

Zozo kerel! Dat doe je dan weer lekker! Lijkt me egt vet kut als ze bij mij opt bureau een rollerbank permanent hebben staan, wordt je nie vrolijk van. 2 kilowat... Gaan ze dan niet een verdere technische controle doen ofzow? Hmzz, nou ja, geluk gehad dan maar weer... Ennuh, van dat remlicht, is dat verplicht? Een brommer die 45 kilometer per uur rijdt, even snel als een scooter, heeft da tog ook nie?

grtz
 
volgens mij ben je niet speciaal gematst ofzo, keb wel eens gehoor dat je maar 3 boetes kan krijgen tegelijk maar weet niet of dat waar is. tis kut voor je maar wees blij dat dit je 1e keer pas was.
 
Ik ben net ook gepakt....door zon klote crosser :(

Was ongeveer het zelfde verhaal als Tim, brommer haalde (volgens agent) al meer dan 2kw in de 3e versnelling.

Hij wist niet precies of ze tegenwoordig nog sleutelden dus kreeg ik ook €115,-

Zou ik nog in beroep kunnen gaan? Heb een paar punten:
- De buis blaasde tegen mn rechterzijkap (dus geen koeling)
- Hij zette hem met het voorwiel tegen de muur aan (dus niet vastgezet)

Zou dit genoeg zijn om onder de boete uit te komen?

Trouwens ik reed 30-40 toen hij me pakte (was nog aan het warmrijden) Ik kon toch niet wegkomen, dus ook maar niet geprobeerd. Dan was het zeker sleutelen geworden.
 
die lijers proberen gewoon zo op je in te praten dat je denkt dat je gematst door hen bent...
 
Remlicht is dacht ik ook niet verplicht, net zoals raw's.

Beter dat ze spullen niet meer in beslag nemen.

Welke scooter reed je nou? Want je NRG is toch weg/uit elkaar?
 
Maar das wel Lomp als een remlicht niet verplicht is en je krijgt dan een boete voor een verkeerde kleur remlicht dat had een vriend van mij
 
Tim heeft alleen nog maar een Top Trophy cilindertje erop liggen...

Tim; k*t dat ze je hebben gepakt, maar veel geluk dat je nu geen vette setup hebt [ben je jaren aan het blazen, pakken ze je met een tamme setup, echt lachen]...

Ik heb trouwens ook pas 1 keer op de rollenbank gestaan [in 6 jaar :D]...
 
Remlicht lijkt mij wel verplicht hoor maargoed. Ja ik rijdt nu op me nrg met top70, 17,5mm en standaard uitlaat. Vandaar dat ik raar zat te kijken van die 2kw, die gasten hadden het nog nooit eerder gezien...Zo hard blaast het nou ook weer niet hoor :?
 
REmlicht is zeker niet verplicht.. Denk aan een pech maxi die hebben ook geen remlicht... (en ik rijd al een jaar of zo zonder remlicht en nog nooit een opmerking over gehad..)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


Ik heb trouwens ook pas 1 keer op de rollenbank gestaan [in 6 jaar :D]...

Netjes, mare ik 0 keer in 6 jaar :)

(ook nooit voor snelheid gepakt, ooit 1x voor helm en 1x rijden waar het niet mocht (winkelcentrum :rolleyes: )


En nu héél snel afkloppen!


En idd vaag dat ie naar de 2 KW schoot.

Die geijkt sticker krijgt de politie gewoon kado, zodat wij dat niet als klacht kunnen gebruiken.
 
Originally posted by Tim
Zo hard blaast het nou ook weer niet hoor :?
nee idd ik kan je zelfs bijhouden 8P

maar je had wel gedeeltelijk voorlicht... je dashboard :D

kut voor je Tim, mja, gebeurd bij iedereen ....
 
Ik had destijds (toen ie op zijn max liep) 2,3 Kw met std cilinder. Maar geen technische controle , helemaal niets......
 
leg me eens uit waarom dat niet zou kunnen. Wat voor technische voorwaarden voor 2,3 Kw kunnen met een std cilinder niet gehaald worden....?
 
kut voor je man :'( laatst ook over de 2 kw gegaan, zou 226 euro zijn alleen dit staat r op ov site:

Voor minderjarigen wordt een aangepaste regeling getroffen. Ingevolge artikel 489 WvSv dient aan minderjarigen ambtshalve een raadsman te worden toegevoegd indien het OM een transactie groter dan ƒ 250 / € 115 wil aan- bieden. Ter voorkoming van onnodige kosten wordt aan minderjarigen voor de 1e en de 2e overtreding -zoals aangegeven in het schema- een transactie aangeboden van ƒ 250 / € 113. Voor de daaropvolgende overtredingen wordt het geldboete deel in de eis ter terechtzitting gehalveerd.


dus zou gehalveerd worden dan in mijn geval , k was 16 toen t gebeurde (nog nix binne)
 
Back
Top