This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Drank...


Ik snap ook niet zo goed waarom ik de beoordeling bocht niet mag maken. Je drinkt voor een aantal redenen. Eén daarvan is de smaaksensatie. De mogelijkheid tot het onderscheiden van smaakjes is bij een blend veelal minder dan van een single malt. Naar mijn ervaring is een single malt kwa smaakstructuur beter op orde en veel minder overweldigend dan een blend. Enigszins vergelijkbaar met haute cuisine en de babi pangang. De eerste voor de sensatie, de tweede voor de voedingswaarde. Welke blend zou je adviseren?
 
@John, stel je niet zo aan man Beter dan geen whisky. Zo geniet ik ook nog wel eens van een lauw blik Export hehe.

@Xander: Smaakverschil treed pas op als je een beetje into de sterke drank bent. Anders smaakt alles naar wasbenzine. Ik zou eens J&B proberen. Voor mij de optimale prijs / kwaliteit verhouding voor dagelijks gebruik.
 
@Xander; begint een beetje stomme discussie te worden. Ik vind ook dat verschillende soorten whisky vooral verrijken in de smaaksensatie (wat jij ook al aangeeft, zachter, onderscheiden van smaken, e.d.), maar de algemene smaak blijft whisky, als je dat beschrijft als bocht denk IK dat je dat in zijn algemeen niet veel aan zult vinden

Laatste whisky die ik erg fijn vond was de Dalwhinnie.. Drink nu een tijdje wat minder alcohol, maar daarvoor hielden we vaak een ´whiskyavond´, waarbij er om de beurt een fles van rond de 25-35 euro werd gekocht om te proberen met een paar man (Aberlour, Macallans, Glenrothes, Highland Park, Glenfiddichs kan ik me zo bedenken). Hebben ook ergens een lijst met onze beoordelingen, maar die ben ik kwijt. Heb ook al veel goedkope whiskys geprobeerd, ben niet al te moeilijk.. Laatste smerige whisky kwam van de Makro, groen label, Mc nog iets, 15 euro de ltr ofzo

Is die Talisker ook een Islay?

// zie het al, ja dus..
 
Last edited:
Dalwhinnie, Glenfiddich etc zijn wel fijn, maar allemaal van die fruitige smaakjes.

Laatste lekkere whisky die ik had was Highland Park, die had ik in no-time leeg :#

Iemand nog een goeie aanrader in dezelfde klasse? Liefst dus met een rokerige / turf smaak.

Misschien maar eens de Laphroaig proberen
 
Afgelopen weekend Talisker 15 gedronken. Vond het wel goed smaken, maar niet echt die rokerig/turf smaak

Denk dat ik een flesje Laphroaig ga bestellen. Of weer een Highland Park
 
Ik had daar de Gran Reserva van ( Dalmore )
Was redelijk snel leeg door de whisky drinkers hier.
 
Opzorp;3440148@Xander: Smaakverschil treed pas op als je een beetje into de sterke drank bent. Anders smaakt alles naar wasbenzine. .[/QUOTE said:
Voor mij is het allemaal wasbenzine inderdaad... En wodka ziet er ook nog zo uit
 
wodka :W...



moet hem nog steeds een keer open maken...


maar als ik weer eens een keer wil door drinken, Wodka ... helemaal fkup, en volgende dag weer helemaal vers opstaan (geen kater)

leuk ook dat je een hele fles kan drinken, en niks voelen... tot je de laatste slok neemt... en opeens kan je niet meer opstaan...
 
einde weer in zicht, deze mag ook weer omhoog...


deen 21% off... even paar flessen jimbean/bacardi black/captain morgan (bruin) inslaan.... altijd goed om te hebben
 
Bij de Gall en Gall waren de Eristoff liter flessen en Johnny Walker Red Label liter flessen in de aanbieding. Flesje Johnny Walker gehaald als bedankje voor een vriend omdat ik zijn oude telefoon mocht lenen, en paar flessen Eristoff voor vanavond en met oudjaar.
Wodka met een heeel klein beetje 7Up:W
 
jw red is bij deen 1 liter voor 18 euro... niet te zuipen, maar dronken worden op een budget doe je er wel mee.



12uur toost, wat gebruiken jullie?


vorig jaar best duur fles champange gekocht, en bij opruimen overal bijna volle glazen gevonden... dit jaar gewoon aan de cider
 
Geen nieuwjaar, maar maandje terug voor mijn verjaardag gekregen (en meteen opgedronken):

Chivas Royal Salute 100 Cask

Instagram y0 :+


De vraag die mij iedereen stelt: merk je ook dat het om een dure whisky gaat (Prijs in NL +-200 euro, hier 350)?

Jup. Raar genoeg brandt deze niet en is (duh)vol van smaak, en je wordt er sneller en "anders" dronken van.
 
jw red is bij deen 1 liter voor 18 euro... niet te zuipen, maar dronken worden op een budget doe je er wel mee.



12uur toost, wat gebruiken jullie?
Bij Gall en Gall ook €18 (17,99) en er is hier sowieso geen Deen in de buurt
En het is maar als bedankje, de gedachte is dan meestal belangrijker dan het product he:+

Vorig jaar 6 flessen prosecco mee de straat op genomen om 12u, sloeg nergens op. Dit jaar weer denk ik