Turkse drank

Haagze sf2

F0rum psycholoog
Ik vertrek dus binnenkort weer eens lekker 2,5 week naar antalya, ik zit daar in een hotel op basis van AI, Dus lokale alcholoische drank gratis :p
iemand die een beetje lekkere drank kent daarzo uit de regio? want wil natuurlijk wel een beetje drinken daarzo :p.
Ps ik drink geen Bier..
 
Advertisement - register to remove this

raki?
las net ookal zo iegs @ google.
is dat wel een beetje tezuipen?
Drink zowat alleen zoete drankjes :D Safari enz. ( jaja Homodrankjes dus... :p )
 
hoezo homo drank?:p ik ben hardstikke hetero, maar safari enzo gaat er bij mij zeer goed in, hoewel bier met uitgaan toch t makkelijkste is :p
 
Sambuca is Italiaans.

Maar met all in kan je meestal gewoon baco drinken enzo hoor. Tenminste toen ik in Griekenland/Cyprus/Turkije in All in zat stond er ook "alleen locaal alcoholisch" maar dan waren er maar een paar dingen waar je voor bij moest lappen. Iets typisch turks kan ik me ook niet bedenken. Raki is volgens mij net als ouzo Grieks.
 
raki jah.. :p heb hetzelf nooit gehad... sommigen zeggen dat het lekker is en sommigen zeggen van niet.. maar er zit een zeer hoog alcohol percentage in.. ;) 60%+
 
Niek-H said:
raki jah.. :p heb hetzelf nooit gehad... sommigen zeggen dat het lekker is en sommigen zeggen van niet.. maar er zit een zeer hoog alcohol percentage in.. ;) 60%+

met water aanmengen, en dan vond ik het nog niet te zuipen!
 
hou t lekker bij vokda ook gratis

vodka colatje ofzo

raki, tja, word je redelijk lam van ja.
bezorgt je dan ook weer een redelijke kater :rolleyes:
 
het is zeker niet de bedoeling dat je raki puur drinkt :p
het wordt aangelengd met water en dan wordt het troebel
raki is wel een anijsdrankje, ik persoonlijk vond het niet echt lekker :p

ik ben sinds enkele weken terug uit Turkije, Bodrum
Antalya is ook niet slecht natuurlijk maar in het hoogseizoen veel te warm
om 08.00 is het er 35°C en wordt in de loop van de dag warmer en warmer
zelfs de inwoners zelf kunnen hebben last van de warmte :p
Bodrum is het heel de dag +- 25-30°C maar omdat er altijd wind is heb je geen last van de warmte
mijn kamer was op 50 meter van het strand en heb dus 2 weken iedere dag gaan zeilen
warm weer en altijd minstens 5 beaufort is TE zalig gewoon met een cat :D



de lokale dranken zijn idd gratis de rest moet ge betalen
maar hoe zit dat nu precies?

als je smirnoff,bacardi,..... noem maar op
wilt moet je dat betalen

alle frisdranken zijn gratis (pepsi, fanta en sprite ook)
bier ook (tuborg, maar dat is geen echte tuborg geloof me maar :p)

lokale wijn is ook gratis
maar ze hebben ook turkse wodka enzo
en die is ook lang niet slecht :p

geen stress dus!!
je moet er wel aan denken dat ze daar geen engels op school krijgen
dus gebruik geen moeilijke woorden
frans spreken lukt soms ook wel

en probeer ook turks te praten, al is het maar een beetje
dat vinden ze daar heel tof, en krijg je stiekem toch gratis drankjes waar je normaal voor moet betalen :w
 
raki is best te doen tis toch de bedoeling dat je dat in 1x achterover slaat :D. In griekenland werd je er mee doodgegooid in elk restaurant en dat was altijd lastig neej zeggen :p
 
Turks praten is niet echt een probleem :)
me moeder spreekt het vloeiend, dus ik kan me ook wel een aardig eindje weg in maken. Ben ook al 3x eerder in alanya geweest en 1x in bodrum maar dat trekt mij niet echt. dit wordt wel de 1e x dat ik alleen ga met me monique en dat ik AI ga. maar turkse wodka is dus best te zuipen met pepsi :p
 
Volgens mij bestaan er toch geen turkse dranken, omdat er in zo'n handleiding staat dat al dat volk geen alcohol mag? Raki is toch grieks?
 
nee dat is ouzo.

en er bestaan wel turkse dranken.

lokale dranken zijn gratis bij AI
daar valt iig raki + vodka onder
 
Back
Top