Turkse drank

DvO said:
nee dat is ouzo.

en er bestaan wel turkse dranken.

lokale dranken zijn gratis bij AI
daar valt iig raki + vodka onder

Mja, maar in principe komt vodka ook niet uit Turkije... alleen brouwen ze het daar. Eigenlijk alles wat in dat land gebotteld word kan je dan gratis verkrijgen.
 
ik heb ook nog hele goede ervaringen met raki, daar in turkije, alanya om precies te zijn..., denk dan aan een mega hardnekkige vakantieliefde, goed aan de raki, niet voor elkaar onder willen doen en ontzettend van het padje:p

maar da spul heeft geloof ik iets van tegen de 50 % alc. dus tis wel pittig, wij kregen het in een klein borrelglaasje met een vol glas gewoon koud water erbij... en da was toch best wel nodig!
 
Raki is vet goed te drinken. Mix het met water en ijs en huppaaaa.

Zelfde als:

Ouzo = griekeland
Pastic(h)? = Frankrijk

Vette shit dat. Maar meestal is bier ook lokaal. Gewoon het merk bier wat daat uit turkije komt. FF het merk vergeten, maar tis te zuipen iig. Voor import bier betaal je in een discotheek zo 6 a 8 euro ofzo. En normaal turks bier kost 3 a 4 euro.

Het zijn echt de meeste kankerafzetters daar. Echt een KUTland om op vakantie te gaan. Als het vreten je in dat hotel neit aanstaat lig je er een week van kapot te gaan op je nest. Ze maken alles aan met olijf olie, dus als je dat niet gewend ben, reken maar op flink schijten. Daarnaast krijg je in die cheapass allin hotellen (dus tot 4 sterren) meestal elke dag hetzelfde, of om de 2 dgn ofzo, KIP KIP KIP KIP kebabKIP.

Daarnaast zijn die turken die je iets willen verkopen (hotel personeel uitgesloten) de meest smerige kutlui. Doen ze je armbandjes om als je bezopen bent, gratis gratis roepen ze dan, maar dan willen ze wel een fooi. Maargoed dat is in al die 3e wereld land vakantie landen zo.

Veel plezier verder, de zon schijnt er iig.
 
Ben vorig jaar in Alanya geweest en in Gumbet/Bodrum..
Ga over 4 weken naar Marmaris, mijn ervaring is dat je gewoon gin, vodka ed. gratis krijgt bij ai.
Heb vorige vakantie geleefd op bier en gin-bitter lemon
 
Sjoerd said:
Vette shit dat. Maar meestal is bier ook lokaal. Gewoon het merk bier wat daat uit turkije komt. FF het merk vergeten, maar tis te zuipen iig. Voor import bier betaal je in een discotheek zo 6 a 8 euro ofzo. En normaal turks bier kost 3 a 4 euro.

Het zijn echt de meeste kankerafzetters daar. Echt een KUTland om op vakantie te gaan. Als het vreten je in dat hotel neit aanstaat lig je er een week van kapot te gaan op je nest. Ze maken alles aan met olijf olie, dus als je dat niet gewend ben, reken maar op flink schijten. Daarnaast krijg je in die cheapass allin hotellen (dus tot 4 sterren) meestal elke dag hetzelfde, of om de 2 dgn ofzo, KIP KIP KIP KIP kebabKIP.

Daarnaast zijn die turken die je iets willen verkopen (hotel personeel uitgesloten) de meest smerige kutlui. Doen ze je armbandjes om als je bezopen bent, gratis gratis roepen ze dan, maar dan willen ze wel een fooi. Maargoed dat is in al die 3e wereld land vakantie landen zo.

Veel plezier verder, de zon schijnt er iig.

Zo duur heb ik bier nog nooit gekocht in Turkije, en zoals jij het beschrijft heb ik of niemand die ik ken ook maar ooit meegemaakt, en wij zitten echt niet in 5 sterren hotels..
9 van de 10 turken daar zijn ubervriendelijk, en zetten je echt niet af.
Ze willen je logisch wel iets verkopen, daar leven ze van.
Vind het dus gewoon poep dat Turkije een kutland zou zijn omdat het jou niet bevalt, ons bevalt het prima!

Oja Efes is Turks bier, prima te zuipen!
 
Chris@Citta said:
ik heb ook nog hele goede ervaringen met raki, daar in turkije, alanya om precies te zijn..., denk dan aan een mega hardnekkige vakantieliefde, goed aan de raki, niet voor elkaar onder willen doen en ontzettend van het padje:p

maar da spul heeft geloof ik iets van tegen de 50 % alc. dus tis wel pittig, wij kregen het in een klein borrelglaasje met een vol glas gewoon koud water erbij... en da was toch best wel nodig!


bij de 8ste zwom ik met kleren aan in het zwembad, met een porto vol geld :X
 
haagze sf2 said:
voor zon hoef ik niet tegaan, ga eerst 2 weken AI naar venuzuela ( isla margarita ) en dan 2 weken naar turkye :)

Isla Margarita is gewoon een grote vuilnisplaats he :D

En die mensen waren opzich wel aardig, alleen werden ze helemaal wild van vrouwen met blond haar, en mn blonde krullen die ik als 10 jarige knaap had vonden ze ook super . Alleen moeten ze er dan zo nodig aanzitten :(

Bij elk winkeltje krijg je appelthee (zwaar goed te pruimen) En ik heb destijds nog een officieel ajax shirts geruild voor een Galatasaray+ Besiktas Shirt. Die dewd ging helemaal los toen hij met dat ajax shirt stond te pronken :D
 
Herstvakantie naar Bodrum, fijn dat me ouders dat boeken zonder het me te vragen :p
Ook AI... Maar turkije is toch overwegend Moslimistisch, dus geen alkocol? Alleen ongefilterde koffie? Iig, gewoon de normale likeuren en toeristendrankjes daar :)
 
ja, 50 procent alcohol...wordt normaal gesproken gemengd met koud water....ook dan is het zwaar spul :)



Kotsend grietje in mijn auto door Raki :L
 
ziko said:
ik ben sinds enkele weken terug uit Turkije, Bodrum
Antalya is ook niet slecht natuurlijk maar in het hoogseizoen veel te warm
om 08.00 is het er 35°C en wordt in de loop van de dag warmer en warmer
zelfs de inwoners zelf kunnen hebben last van de warmte :p
Bodrum is het heel de dag +- 25-30°C maar omdat er altijd wind is heb je geen last van de warmte
mijn kamer was op 50 meter van het strand en heb dus 2 weken iedere dag gaan zeilen
warm weer en altijd minstens 5 beaufort is TE zalig gewoon met een cat :D

turkije kenner,
weet je ook hoe het in Kemer te "vertoeven" is..
want 35 , 40 graden etc.. trek ik nie al te goed :)
 
SliderOne said:
turkije kenner,
weet je ook hoe het in Kemer te "vertoeven" is..
want 35 , 40 graden etc.. trek ik nie al te goed :)

Tis wel warm idd.... Maar gelukkig is de luchtvochtigheid stuk minder als in NL dus zul je er minder last van hebben als dat het in NL 35 zal zijn....
 
zjonnie said:
Zo duur heb ik bier nog nooit gekocht in Turkije, en zoals jij het beschrijft heb ik of niemand die ik ken ook maar ooit meegemaakt, en wij zitten echt niet in 5 sterren hotels..
9 van de 10 turken daar zijn ubervriendelijk, en zetten je echt niet af.
Ze willen je logisch wel iets verkopen, daar leven ze van.
Vind het dus gewoon poep dat Turkije een kutland zou zijn omdat het jou niet bevalt, ons bevalt het prima!

Oja Efes is Turks bier, prima te zuipen!

Zo duur nog niet?! Wat betaalde je dan? Ben ik wel HEEL benieuwd naar, want in Marmaris, waar ik was geweest, waren dit ongeveer de prijzen. En ja ze waren zoals ik ze beschreef, taxichauffeurs zijn onverantwoordleijke pislui, die je niet meenemen als het niet genoeg chuift en het leifst toeristen scheppen. Voor de rest ben ik met een maat van me getuige geweest dat eenstel NL meisjes vet lastig werden gevallen door kutturken, en de politie die stonden erbij en deden NIKS. Toen wij erheen liepen stoven ze op ons af en werd ik ineens vanchter geduwd, op een haartje na matten, maar gelukkig kwamen eenstel zwervers ertussen.

Verder heb ik me er PRIMA vermaakt, lekker weer en die verschillende culturen, russen, zweden, etc. bevliel me hardstikke goed. Cocktails ook, die kostte maar 5 euro.

En weet je wat het is, ik ben heel kritisch handel vaak, ik doorzie die gasten, jij misschien niet en laat je dus afzetten, want ik heb een x aantal dvds gehaald en waar ze je kunnen naaien doen ze het. En zo is het OVERAL.

Ik haat die kutmoeders die niks te besteden hebben en roepen dat turken aardig zijn ( " in NL misschien niet, maar daar wel hoor...!!" ) :/ meestal achtelrijke schapen uitspraak van de eeuw, waar ze je kunnen naaien doen ze het, en goed ook.
 
sjoerd je bent duidelijk op de verkeerde plek geweest.. als er iets een kut plek is in turkiye is het marmaris. Daar rekenen ze echt bizar hoge prijzen. Als je meer naar de weskust komt scheelt dat al een hoop.. daar zijn ook veel verboden op dat getrek waar je het over hebt bij winkels ed.
Ik betaal voor mijn bier rond de 1 euro waar ik normaal kom.. ;)

Ik ben al 15 keer nu in turkiye geweest.. dus weet wel hoe en wat. De toerist die als eerst daar komt wordt zijn portomonee goed leeggemaakt ;) Maar dat heb je altijd zelf nog in de hand.. al zeuren ze nog zoveel je kunt altijd nee zeggen.
 
Ach duur of niet het is en blijft goedkoper dan all-inn ergens aan de kust van spanje:) ik ga over 8 weekjes lekker naar marmaris en zit daar 15 dagen all-in en ik drink bier dus het zal wel goed komen:p

Maar volgens mij gaan er ontzettend veel nederlanders naar turkije ik ga zelf met 5 anderen en ik heb hier en daar nog is wat rondgepraat en ik kan zo al 16 mensen opnoemen die in de zelfde tijd gaan als ik ook ga en ook nog is naar marmaris gaan:D
 
Back
Top