Turkse drank

Ik ben vorig jaar naar Marmaris geweest en 3 x naar Antalya. Bij mijn hotel had je dus een of ander pauper zweeds bier, Tuborg. Echt heel schraal, elk biertje bij het hotel was echt een heus gevecht met jezelf om het binnen te krijgen. Het eten was ook te belabberd dus ik zou zelf geen all inclusive meer nemen in turkije. Het was telkens 4 sterren, 5 sterren is neem ik aan wel een ander verhaal.

Bij de uitgaans gelegenheden kon je halve liter Effes halen voor 2.50, Budweiser, Heineke kostte wel rond de 7 a 8 euro. Maar Effes is prima weg te klokken. Zelf vind ik het een redelijk relaxt vakantieland, wel heet maar dat vond ik zelf prima te doen. Matras onder de airco schuiven en je komt de nachten prima door.
 
Sjoerd said:
Zo duur nog niet?! Wat betaalde je dan? Ben ik wel HEEL benieuwd naar, want in Marmaris, waar ik was geweest, waren dit ongeveer de prijzen. En ja ze waren zoals ik ze beschreef, taxichauffeurs zijn onverantwoordleijke pislui, die je niet meenemen als het niet genoeg chuift en het leifst toeristen scheppen. Voor de rest ben ik met een maat van me getuige geweest dat eenstel NL meisjes vet lastig werden gevallen door kutturken, en de politie die stonden erbij en deden NIKS. Toen wij erheen liepen stoven ze op ons af en werd ik ineens vanchter geduwd, op een haartje na matten, maar gelukkig kwamen eenstel zwervers ertussen.

Verder heb ik me er PRIMA vermaakt, lekker weer en die verschillende culturen, russen, zweden, etc. bevliel me hardstikke goed. Cocktails ook, die kostte maar 5 euro.

En weet je wat het is, ik ben heel kritisch handel vaak, ik doorzie die gasten, jij misschien niet en laat je dus afzetten, want ik heb een x aantal dvds gehaald en waar ze je kunnen naaien doen ze het. En zo is het OVERAL.

Ik haat die kutmoeders die niks te besteden hebben en roepen dat turken aardig zijn ( " in NL misschien niet, maar daar wel hoor...!!" ) :/ meestal achtelrijke schapen uitspraak van de eeuw, waar ze je kunnen naaien doen ze het, en goed ook.

Superman, je doorziet ze, en ik niet, pff...
Ik vond je altijd een goede kerel maar dit gaat echt ff nergens over.
Ik betaalde altijd voor een halve lieter lokaal bier iets van 1,50 euro, in Alanya èn Gumbet/Bodrum, Marmaris ben ik nog niet geweest, over 4 weken wel.
Met taxi`s heb ik ook goede ervaringen, voor 2/3 euro een paar km rijden vind ik niet duur, en de rijstijl is indd anders dan hier, maar das het hele verkeer.
Verder maak ik er geen woorden aan vuil, hopelijk ga je nog ooit terug naar Turkije en is die ervaring beter
 
Opzorp said:
Ik ben vorig jaar naar Marmaris geweest en 3 x naar Antalya. Bij mijn hotel had je dus een of ander pauper zweeds bier, Tuborg. Echt heel schraal, elk biertje bij het hotel was echt een heus gevecht met jezelf om het binnen te krijgen. Het eten was ook te belabberd dus ik zou zelf geen all inclusive meer nemen in turkije. Het was telkens 4 sterren, 5 sterren is neem ik aan wel een ander verhaal.

Bij de uitgaans gelegenheden kon je halve liter Effes halen voor 2.50, Budweiser, Heineke kostte wel rond de 7 a 8 euro. Maar Effes is prima weg te klokken. Zelf vind ik het een redelijk relaxt vakantieland, wel heet maar dat vond ik zelf prima te doen. Matras onder de airco schuiven en je komt de nachten prima door.

Ons is ai prima bevallen, hoe goed het eten is lheeft echt met het hotel te maken, en niks met de sterren, mijn pa en ma zijn al 2 keer in een 2 sterren hotel geweest met super eten..
Tuborg vind ik redelijk te drinken, maar Efes ownt, lijkt op Bavaria dus das prima :)
 
pcies en je moet van tevoren prijzen afspreken met de taxi, motorjoden rijden daar gewoon zonder helm in korte broek :D
wou een SF100cc huren zegtie heb je rijbewijs ik zo nee maar ik heb in holland de 50cc versie zegtie ow dus je kan der mee rijden, neem maar mee.
doe het niet want je bent niet verzekert daarzo
 
Zjonnie alsjeblieft zeg.

Gooi t ff niet op de emotionele tour dat je me niet aardig vindt, want je kent me toch niet, lmfd.

Maargoed, tuurlijk snap ik ook wel dat je van te voren moet afspreken wat de prijs is van zon taxirit, hoe the fuck denk je anders dat ze me lieten staan. Puur omdat ik een scherpe prijs wilde betalen (die we meestal konden dokken).

Verder geeft Piojjo al aan wat het probleem is, Marmaris is dus blijkbaar de smet van turkije. Dus lees ff verder, en dat ik superman ben, je snapt ook wel zelf denk ik dat ik dat zo niet bedoel; ik kan wel een heel lulverhaal er omheen typen dat ik wat minder hoogmoedig overkom, maar dat viel mij iig op, dat mensen zich laten lichten, mijn conclusies is dus dat jij je ook laat naaien waar je bij staat.

Verder sla je de spijker compleet mis, want ik heb er gewoon een goede vakantie gehad, maar dat kwam dus NIET door die kutturken daar. Wat een afzetters. Pleuren je in een 3sterren hotel wat gewoon geen reet voor stelt, enige goede hotels in Marmaris zijn die 2 5 sterren hotels aan de boulevard, ff de namen kwijt. Bij de rest eet je altijd hetzelfde en neem maar flink pleepapier mee: een vriend van me heeft een gat in de badkuip geslagen van ellende op de plee daar 8P

En die prijzen zijn dus gewoon zoals ik zei, dus maak je borst maar nat, goedkoop my ass! Wij hielden het niet vol om daar elke dag in de week te eten (ik wel, vrienden en vriendinnen van me niet) dus naast allin betaald te hebben betaal je ook nog de mac of wat restaurantjes. Nee, beter betaal je dan hetzlefde voor een appartementje in Kreta, dat is nog gezelliger ook ,want in een allin hotel zit je opgescheept met stelletjes die genoeg aan elkaar hebben (meestal). Kreta betaal je net zoveel aan uitgaan alleen is het 10x beter.

Maargoed, prima vermaakt verder, veel verschillende culturen ontmoet met uitgaan, cocktails (fishbowls) waren goed te doen en de boulevard en barstreet gaf een leuke afwisseling. Ik heb ook voor het eerst gedoken daar, natuurlijk lekker afgedingt.

Maar zeg aub NIET dat turken relaxed zijn en turkije vet is en goedkoop.
 
Ik vond het niet duur. Met Effes pils en een beetje goeie restaurantjes uitzoeken heb ik een redelijk budget weekje gehad. 6 Euro voor lekker vlees, luxe salade, broodjes en patat, gewoon een goeie maaltijd inclusief een halve liter bier vind ik niet duur. Tsja en turken relaxt, ze zijn even (a)relaxt als elk ander vakantieland volk, ik heb geen verschillen met spanje oid meegemaakt.
 
Ja vind ik jammer, want het is een leuke discussie. Ik kan er nl. niet zo goed tegen dat mensen denken en ROEPEN dat turkije alles heeft; goedkoop, zon, luxe, aardige mensen etc. Beetje een schapenuitspraak zoals ik al eerder zei.

Maargoed ontopic over de lokale dranken maar weer; ik zou voor cocktails gaan met uitgaan, dat is goed te pruimen. Ben niet zon biertankert. Cocktails zul je alleen niet gratis kunnen krijgen, dus wordt dan bier, cola, aanmaaklimonade ("sinasappelsap") of 7up ofzo.
 
Sjoerd said:
Ja vind ik jammer, want het is een leuke discussie. Ik kan er nl. niet zo goed tegen dat mensen denken en ROEPEN dat turkije alles heeft; goedkoop, zon, luxe, aardige mensen etc. Beetje een schapenuitspraak zoals ik al eerder zei.

Maargoed ontopic over de lokale dranken maar weer; ik zou voor cocktails gaan met uitgaan, dat is goed te pruimen. Ben niet zon biertankert. Cocktails zul je alleen niet gratis kunnen krijgen, dus wordt dan bier, cola, aanmaaklimonade ("sinasappelsap") of 7up ofzo.


Ik roep niet zomaar wat..
Verder kunnen we er wel over doorgaan maar je hebt toch je oordeel klaar, en als je vakantie echt zo was als je zegt is dat niet gek, maar ik en mijn familie en vrienden hebben hele andere ervaringen dus..
 
Mijn ouders waren in Turkije naar dat "world of wonders" geweest. Waren allemaal wereldwonderen nagemaakt , en dat was dan het hotel.

Was echt super goed volgens hen (ook All inclusive) En ik mag zeggen dat mn ouders al veel All inclusive hebben gehad. (Carribean/Cyprus/Griekenland/Spanje) En zij vonden die gewoon het beste. Ben zelf in Marmaris geweest, en ik vond het daar ook wel tof destijds. Alleen was ik toen nog niet super oud.
 
KICK +ralf+

Ik vertrek morgen naar Turkije, Bodrum om precies te zijn.
Iemand nog aanvullende tips oid?


En niet lopen janken dat het een oud topic is :rolleyes:



EDIT:
En ik vertoef in een 5 sterren hotel, is dit een beetje goed te doen? :)
 
weet niet wat je doel daaro is?

alleen uitgaan en feestbeesten
of ook nog shoppen? 8P

geef ik je een tip..
mocht je van sieraden houden..
ga ff langs juwelier od

en voor het ander winkelgebeuren
gewoon 1 zin in grote richtlijnen,

bij elk te betalen ding kan je als je wilt zelf de prijs ervan veranderen..
aan de slag dus met je afdingkunsten :p
werd bij mij vorrig jaar zelf een gewoonte.. wou ik in NL ook gaan afdingen 8P

verder wel gunstig een 5 sterren hotel..
zeker ook een eigen disco of niet?
al het relexte volk komt daaro vaak..

vooral de russinnen en zweeden :kwijl:
 
Zeker. vorig jaar veel russen/zweden gezien die waren echt lekker :p
Dit jaar naar isla magarita met me vrouwtje ( over 3 weken ) en dan later nog maybe turkije :D
 
Lennox said:
Mijn ouders waren in Turkije naar dat "world of wonders" geweest. Waren allemaal wereldwonderen nagemaakt , en dat was dan het hotel.

Was echt super goed volgens hen (ook All inclusive) En ik mag zeggen dat mn ouders al veel All inclusive hebben gehad. (Carribean/Cyprus/Griekenland/Spanje) En zij vonden die gewoon het beste. Ben zelf in Marmaris geweest, en ik vond het daar ook wel tof destijds. Alleen was ik toen nog niet super oud.

WOW topkapi palace?....
 
Jaa.. heb geen zin om 2 pagina's door te lezen over drankjes..
Maar ik werk in een Grieks restaurant, en de baas zegt dat Raki niet persé Grieks is, maar dat er Turkse Raki is, en Griekse Raki.. Griekse Raki schijnt sterker te zijn en zit ongeveer 60% alcohol oid :?
 
Back
Top