DILA TUNED SPEED SLIDER

Status
Not open for further replies.

speed area

Well-Known Member
HEY MENSEN

Dacht laat ik nou ook eens mijn project online zetten

De doelen die ik wil behalen zijn:

Scooter zo licht mogelijk maken.
Mee doen met sbo 2008
Zo snel mogelijk de 150 meter behalen :L
Veel mensen meeten 8P

Zal dan maar beginnen met me eigen voor te stellen: Mijn naam is mark en kom uit het noordhollandse Volendam:cool:Ben doordeweeks werkzaam als loodgieter en als zaterdag baantje aan het werk bij scooterzaak in purmerend: genaamd Dila ( zijn 2x nederlands kampioen geweest bij sobw 2000/2001 topscooter klasse.

Scooter/brommer verleden is niet zo heel veel aan. maar heb er wel iets over te vertellen.

Ik werd dus 16 en kon een citta kopen voor maar 100 euro. dus die opgeknapt en liep daarna tegen de 60kmh aan. :WOUT: was net mooi.
Foto-MTV6WT4Q.jpg


Na de citta nog een SR2000 kunnen kopen voor weinig, daar opzich niet veel aan gedaan. Alleen velgen wit gecoat.
Die na een jaartje nog kunnen verkopen voor een goed prijsje. En ja dan heb je geld en ga je is kijken voor iets anders.

Was toen een x bij dila purmerend en die had nog een knappe area staan met aantrekkelijk blok eronder toen 15 pk ofzo. dus zodoende die maar gekocht. Met die area nog naar zootje meetings geweest8P. Ook daarvan de kappen proffesioneel laten spuiten en velgen laten coaten en dat zag er toch best netjes. Met als resultaat.
Foto-RUTOGLAN.jpg


Maar nu komt het echte werk hoop ik.;)

Vond de area toch te zwaar dus die staat nu in de verkoop zonder blok. Dus ben op zoek gegaan naar een lichtere scooter. Zo kwam ik uit een Yamaha Slider van Robin die daarmee en morini sprinter had.8P
Via msn mooi prijsje gemaakt en volgende dag opgehaald in nieuwegein met vrachtwagen van dila:cheer: toen stond het er zo bij op me achterstraat.
Foto-PZDYBVXV.jpg


In de avond meteen paar dingen eruit geslepen en weggeslepen scheelt allemaal weer gewicht natuurlijk :rolleyes:
Teneerste oude tank wegslepen
Foto-7PKSVIFK.jpg


Oude tank gaat natuurlijk plaatst maken voor karttankje.:*
Dit is ongeveer het idee moet nog beugeltjes maken enz.
Foto-MZN4PPM3.jpg


Ook eventjes stuurtje erop gezet met rempotjes.
Foto-KXA6GEVO.jpg


Zal ook gelijk setup plaatsen :WOUT:

Cilinder: Malossi Speed 7t (met 5mm ophoogplaat) DILA bewerkt
Uitlaat Yasuni C30 kevlar demper
Krukas Malossi MHR RHQ pen 12 85mm
Carburateur Mikuni 24 mm vlakschuif
Luchtfilter XSH
Vario Malossi MHR multivar
Koppeling Polini 2G
Membraan Polini evolutions Membraam/Stage 6 V-force
Primaire Vertanding ***
Secundaire Vertanding ***
Carters DILA bewerkt
Vertandingsdeksel Top Performances Nardo
Poulies Malossi Overange 128 mm
Koppelingshuis Standaard
Halfpoulie Polini Evolution met koelvinnen
V-snaar Malossi MHR Overrange
Spruitstuk Malossi recht & XSH wig DILA bewerkt
Ontsteking HPI 2003
Lagers SKF C4

UPDATE 01-10-2007

Heb vandaag nog meer van het frame afgeslepen, morge maar ff kijken hoe zwaar ie nu weegt. Foto;s komen nog:)

Plannen zijn nog:

Moet zowiezo nog paar kappen bestellen
Radiateur moet nog pas gemaakt worden
Ben nog op zoek naar sr achtervelg voor morine(deze is namelijk van morini)
Kijken hoe ik frame nog verder kan verlichten
Blokje verversen en alles weer nalopen en schoonmaken.
Subframe voor blok laten lassen en maybe ook nog achterstaaf maken ipv veer.

Morge komen tevens ook foto's van blokje.

EN WIE NOG INTERESSE HEEFT IN AREA FRAME MET KAPPEN STUUR PM OF LAAT HET HIER WETEN.

mazzols
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Netjes mark,area was zeker zwaar ben benieuwd,blok nog verversen? nieuwe lagers ect.. cilinder nog effe wat aandacht puntjes? of is echt alles max...
Dila is zeker netjes,ben benieuwd slide is wel tof ja,welke klasse ga je rijden?
 
Mark! :D

Wat waren onze brommerts weer snel vorige week! -:-

Als ie net zo mooi word als je Area komt het helemaal goed!

Ps. Werk je nog bij Dila??
 
@ jaspah: jah DILA bestaat nog steeds.

@evo racer: snelste tijd uhm iets rond de 8 geloof ik. Maar daar komt hopelijk zeker verandering in.

@phantom: Blok verandert verders nog niks aan. alleen ff nieuw zuigertje en carburateur goed afstellen, elektrish waterpompje enz. Klasse zal waarschijnlijk extreem worden. ivm blok ophanging.

@viper power: haha ja we gingen wel lekker he. Ja werk er op zaterdag en soms s'avonds:)

mazzols
 
Ziet er leuk uit.
Wel zou ik enkele wijzigingen aanbrengen als je sneller en lichter wil zijn:

-karttank vervangen door een kleiner model. (dit scheelt niet zoveel in leeggewicht misschien maar ziet er niet zo 'lomp' uit)
-zoveel mogelijk wegslijpen

Waarom trouwens de keuze voor een Multivar? MHR 2005 vario geen beter idee?
En dat orginele koppelingshuis... vertrouw je dat?

In ieder geval suc6 ermee, ik heb ook een slider in de garage staan.
Helaas blijven het zware dingen.

Grtz Hans
 
Zozo DiLa tuned.

ben altijd benieuwd geweest naar het vermogen van de Zip van Dirk.
Dingen liep altijd loeihard.
Ben ook wel benieuwd wat jouw apparaat gaat doen dan als Dirk zich er mee gaat bemoeien
 
Ik zie in een projectpagina graag wat meer dan een frame en een m-stuur :) Ook zie ik liever wat concretere plannen en meer foto's. Regel dit even voor voor morgen. Anders gaat het topic dicht.

Gr, wieger
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top