Dila tuned speed slider

speed area

Well-Known Member
HEY MENSEN

Nadat mijn vorige project page werd verwijdert nu toch maar weer een nieuwe aangemaakt. Hoop dat deze wel blijft staan, maar we zullen afwachten.

De doelen die ik wil behalen zijn:

Scooter zo licht mogelijk maken.
Mee doen met sbo 2008
Zo snel mogelijk de 150 meter behalen
Veel mensen meeten

Zal dan maar beginnen met me eigen voor te stellen: Mijn naam is mark en kom uit het noordhollandse VolendamBen doordeweeks werkzaam als loodgieter en als zaterdag baantje aan het werk bij scooterzaak in purmerend: genaamd Dila ( zijn 2x nederlands kampioen geweest bij sobw 2000/2001 topscooter klasse.

Scooter/brommer verleden is niet zo heel veel aan. maar heb er wel iets over te vertellen.

Ik werd dus 16 en kon een citta kopen voor maar 100 euro. dus die opgeknapt en liep daarna tegen de 60kmh aan. was net mooi.

Foto-MTV6WT4Q.jpg


Na de citta nog een SR2000 kunnen kopen voor weinig, daar opzich niet veel aan gedaan. Alleen velgen wit gecoat.
Die na een jaartje nog kunnen verkopen voor een goed prijsje. En ja dan heb je geld en ga je is kijken voor iets anders.

Was toen een x bij dila purmerend en die had nog een knappe area staan met aantrekkelijk blok eronder toen 15 pk ofzo. dus zodoende die maar gekocht. Met die area nog naar zootje meetings geweest. Ook daarvan de kappen proffesioneel laten spuiten en velgen laten coaten en dat zag er toch best netjes. Met als resultaat.

Foto-RUTOGLAN.jpg


en nog het mooie voorkantje

Foto-HNW7BSAT.jpg


Maar nu komt het echte werk hoop ik.

Vond de area toch te zwaar dus die staat nu in de verkoop zonder blok. Dus ben op zoek gegaan naar een lichtere scooter. Zo kwam ik uit een Yamaha Slider van Robin die daarmee en morini sprinter had.
Via msn mooi prijsje gemaakt en volgende dag opgehaald in nieuwegein met vrachtwagen van dila toen stond het er zo bij op me achterstraat.

Foto-PZDYBVXV.jpg


In de avond meteen paar dingen eruit geslepen en weggeslepen scheelt allemaal weer gewicht natuurlijk
Teneerste oude tank wegslepen

Foto-7PKSVIFK.jpg


Oude tank gaat natuurlijk plaatst maken voor karttankje.
Dit is ongeveer het idee moet nog beugeltjes maken enz.

Foto-MZN4PPM3.jpg


Ook eventjes stuurtje erop gezet met rempotjes

Foto-KXA6GEVO.jpg


Zal ook gelijk setup plaatsen

Cilinder: Malossi Speed 7t (met 5mm ophoogplaat) DILA bewerkt
Uitlaat Yasuni C30 kevlar demper
Krukas Malossi MHR RHQ pen 12 85mm
Carburateur Mikuni 24 mm vlakschuif
Luchtfilter XSH
Vario Malossi MHR multivar
Koppeling Polini 2G
Membraan Polini evolutions Membraam/Stage 6 V-force
Primaire Vertanding ***
Secundaire Vertanding ***
Carters DILA bewerkt
Vertandingsdeksel Top Performances Nardo
Poulies Malossi Overange 128 mm
Koppelingshuis Standaard
Halfpoulie Polini Evolution met koelvinnen
V-snaar Malossi MHR Overrange
Spruitstuk Malossi recht & XSH wig DILA bewerkt
Ontsteking HPI 2003
Lagers SKF C4

Update 02-11-2007

Heb deze dagen niet echt veel aan slider gedaan. Maar heb wel paar plannen, wat nog allemaal moet gebeuren.

teneerste moet ik nog een paar kappen bestellen.
Nog een stage 6 monsterdisk bestellen
Radiateur ophanging maken
sr velg zoeken en weer coaten
verders nog een ontwerp maken voor subframe
blokje nog verversen zoals zuiger etc.
beugels maken voor karttankje

volgende x grotere update mensen

gr mark

update 07-01-08

Zo beste mensen het is alweer een tijdje 2008 en daarom wens ik allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar en een lekker sprint,tune jaar toe.

Heb al tijdje geen update meer gedaan dus dit keer maar weer een btj een volle update.

heb me deze maanden vooral bezig gehouden met het subframe wat aan frame gelast moest worden. Heb eerst een soort houten frame gemaakt voor frame en blokje. Zodat alles goed waterpas stond.

Foto-UVVOFOJL.jpg


Foto-KR3JNVLV.jpg


Foto-O6S77JFI.jpg


Foto-TGYY8CGL.jpg


En ook nog een btj met slijptol bezig geweest. (scheelt toch weer 0,7 kilo)

Foto-KXDTGHJJ.jpg


Ook nog eventjes remklauwtje voor een ander kleurtje gegeven.

Hier eerst alles afgeplakt

Foto-YLBBN3VJ.jpg


En nog maar eentje (beetje slechte kwaliteit)

Foto-HPPCLXAA.jpg


En het resultaat, vindt het toch netjes geworden

Foto-W3WLL7PS.jpg


En 2 weken geleden ook subje aan frame gelast en gelijk gespoten en er onder gezet. waarvan hier het resultaat uit is gekomen. (moet nog btj bij gewerkt worden)

Vanaf de achterkant

Foto-6YT36BD6.jpg


Andere achterkant

Foto-7QAMPS34.jpg


Vanuit de buddy gezien

Foto-OTZADVWB.jpg


En van voorkant met radiateur, schijfje en klauw er nog los op.(komen later betere foto,s van)

Foto-EWVSUSHD.jpg


gr mark

update 22-01-08

hier weer eventjes een kleine updatje met hoe het er voor staat.

Heb in iedergeval u-profielen opnieuw gemaakt voor subframe dus subframe wordt opnieuw gelast.

reden daarvoor was dat blok te horizontaal stond dus waarschijnlijk carbu overging lopen.
gister eventjes subframe in gekort en even gekeken hoe het stond.

Foto-KRYSSDIG.jpg


ook gelijk foto gemaakt van remschijfje en hoe ik het geborgt heb. En totaalbeeld van Voorvelg+accessoires

Foto-743KZMP6.jpg


Totaalbeeld

Foto-G43MCFKJ.jpg


Update 10-03-08

Oke beste mensen

Na een lange tijd geen update is het nu toch maar zover gekomen
Laat ik het zo zeggen ben weer een stapje verder en heb hoop dingen besteld.

Aller eerst heb ik toch me oude ophanging weg geslepen en daarvoor in de plaats nieuwe gemaakt. Dit heb ik gedaan omdat oude ophanging gewoon te zwaar en te lomp was. Ook staat nu het blok ook veel hoger, dus dat de carburateur niet zo schuim staat. En ook nog mooie rvs achterstaaf laten maken bij me werk.

Als eerste de nieuwe ophanging. (hier een kant)

Foto-ZV4FMMHM.jpg


Hier allebei de ophangingen

Foto-X4XNG44A.jpg


Heb voor de zekerheid ook nog lichte staaf tussen frame gelast.

Foto-4ASWECBE.jpg


Hier het mooie achterstaafje op blok en frame

Foto-WYH7HBZK.jpg


Achterstaafje los

Foto-8FNT7VT3.jpg


Foto-6PTUOOTS.jpg


Foto-TC6GVZA7.jpg


Ook eventjes hpi kastje plaats gegeven

Foto-LAAYWFJ6.jpg


Waterpompje nog ergens gevonden en alvast draden getrokken en aangesloten op schakelaar

Foto-V8YV7U8O.jpg


Foto-RRL8ULDH.jpg


En hier de lijst wat ik besteld heb( foto's daarvan komen nog)

doorzichtige koelvloeistof
mikuni gasnaald
mikuni mengbuis
mikuni sproeiers 180,185,200
pakkingen
hitteband voor om uitlaat
binnenbeenschild zwart

En hier dan het totaalbeeld (wel nog met andere velg en subframe is hier nog niet afgelast)

Foto-8JRPI8DG.jpg


Update 04-04-08

Oke beste lui

Met nog maar een week te gaan tot meppel, moest heb er deze paar dagen dan toch maar van komen. Helaas in deze update geen foto,s maar die komen zo spoedig mogelijk.

Maar er is deze dagen wel een hoop gebeurt. Dirk van dila heeft zijn uiterste best gedaan om nog wat vermogen uit de cilinder te halen, wat hopelijk wel gelukt is. Op een avond ook het hele blok totaal op gebouwd. Toen ook maar gelijk carburateur aangepakt kelk voor gemaakt en af laten draaien. Ben toch maar overgestapt naar OKO 24 mm omdat hij met de mikuni toch niet helemaal lekker liep.

Verders hangt blok nu helemaal goed onder frame. koelslangen enz aangesloten. Ik heb hem vanmiddag al eventjes gestart. Maar liep al naar paar kicken, dus hij dat het tenminste wel. Moet alleen nog goed afgesteld worden. Heb nu nog oude variateur setup er in zitten, alleen nu slipt alleen maar de achterkopping door. Mahja dat is natuurlijk kwestie van afstelllen.

Nogmaals sorry voor de foto's maar ik ga er achteraan.

Tot de volgende update maar weer

gr mark

Update 07-04-08

Oke dan hier de beloofde foto update

We hebben er ook maar even een extra radiateur tussen gezet op vertrouwen van dirk. Maar moet eigenlijk nog btj opgeknapt worden.

Foto-JQMFP3MY.jpg


Ook eventjes koeling enz goed aangesloten doormiddel van alu buisje ertussen. Moet alleen ook nog eventjes netjes gemaakt worden.

Foto-XUZWJ63S.jpg


Hier een paar foto's van het blokje helemaal in elkaar en startklaar.

Foto-DMX8SWFA.jpg


Ook maar even binnenroter op foto gezet

Foto-MPRGCO8U.jpg


Tankje van 1 liter gehaald en evenjtes netjes in buddy gemonteerd.

Foto-44DCHIRM.jpg


En als laatste me carburateurtje die overigens heel netjes loopt.

Foto-DTJGRYPY.jpg


Foto-SOJSNVOM.jpg




Wat moet ik nog allemaal moet doen voor meppel:

Heb maar een simpele lijstje gemaakt.

-Alles nog borgen
-Alle bouten nog 1x nadraaien
-Benzinekraan monteren
-Toeren/temperatuur meter aansluiten (moet nog wachten op nippel voor in cilinder)
-Lichte accu zoeken (iemand suggesties?)
-Opvangflesje voor overloop shit maken
-Nog een paar uitlaten testen (met c21,c20 en nog misschien andere uitlaten)

Dit project is mede mogelijk gemaakt door dila tuning & enginering (purmerend)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

@ don: Als ie loopt indd maares afspreken bij alkmaar kan ik nog btj oefenen met me frampje spreek je

@ youri: Ja achterwordt nog wel hoger waarschijnlijk zowiezo wordt achterveer nog vervangen door langer model achterstaaf.
 
Slider blijf ik c0owl vinden 8)

Vet dat de scooter van Robin een nieuw leven krijgt :W, en zie ook dat je ook meteen alle spullen overgenomen hebt :p
 
@ niels: Meppel gaat zeker heftig worden nog maar 2,5 maand

@ wesly: Thanx

@speezkees: als voorkantje naar benede moet dan zal ik 10inc bandje moeten nemen denks

@michel: ik ook ;) weet nog niet of ik met kappen ga rijden miss af en toe wel af en niet.
 
Dat breede stuk boven aan je poten eraf zagen :p. Zo heb ik de voorvork van mijn ice ook verlaagd, ding heeft nu nog 5mm speling met de band.
 
Back
Top